هوش مصنوعی

آینده جست وجو در اینترنت ، گوگل را فراموش کنید

زومیت نوشت: آرک سرچ (Arc Search)، موتور جست وجو و هوش مصنوعی را ترکیب می کند تا وارد آینده صنعت جست وجو در وب شویم.

9 بهمن 1402

نقد فیلم مارول ها؛ پروژه تخریب میراث مارول ادامه دارد

کاپیتان مارول (2019) فیلمی معمولی بود که در بهترین زمان ممکن روی پرده رفت؛ انتقام جویان: جنگ ابدیت انتها سیاهی داشت اما آخرین لحظه اش وعده ظهور یک منجی قدرتمند را داد و بدیهی بود که طرفداران فیلم های دنیای سینمایی مارول به سینماها هجوم ببرند تا با این منجی...

4 بهمن 1402

هر آنچه باید درباره گوشی پرچمدار نو سامسونگ بدانید

اگر شما از آن دسته کاربرانی باشید که منتظر رونمایی از پرچمدار تازه سامسونگ بودند، احتمالا داشتن اطلاعاتی از ویژگی های آن برای شما مهم است. بنابراین باید بدانید که گلکسی اس 24 اولترا در طی 48 ساعت از انواع تست های مختلف عبور کرد و تمام ویژگی های خوب و بد...

3 بهمن 1402

سامسونگ از سری گلکسی S24 با آپدیت 7 ساله رونمایی کرد

بالاخره جدیدترین پرچم داران سامسونگ یعنی گوشی های سری گلکسی S24 رسما رونمایی شدند که البته پیش از رونمایی تمام جزئیات این گوشی ها فاش شده بود. همانطور که انتظار داشتیم، این گوشی ها از نظر سخت افزاری و ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارند و سامسونگ...

27 دی 1402

رینوفست؛ مسابقه ای از جنس خلاقیت و هیجان در رینوتکس 2023

در بخش انتهایی سالن پروین اعتصامی، تعدادی از والدین دانش آموزان در حال تشویق و تماشای مسابقات ربات جنگجوی سنگین و سبک وزن و امدادگر محیط زیست و مسابقات نجات تخم مرغ هستند، با توجه به استقبال خاص والدین و دانش آموزان شاید می توان گفت؛ این بخش جزو شلوغ...

16 آذر 1402

هوش مصنوعی چند طرح نو از خطوط نازکاها را شناسایی کرد

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، هوش مصنوعی چند طرح نو از خطوط نازکاها را شناسایی کرد.

27 خرداد 1402

راستی آزمایی تصاویر به توییتر اضافه شد ، پایانی بر عکس ها جعلی

با انتشار تصویر جعلی از انفجار در پنتاگون، توییتر تصمیم گرفت از انتشار تصاویر جعلی در این پلتفرم جلوگیری کند.

15 خرداد 1402

10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعیِ گوگل، لیست 10 بازیکن برتر تاریخ دنیای فوتبال را معین کرد.

3 خرداد 1402

قدرت حیرت انگیز هوش مصنوعی، خواندن و تحلیل یک رمان در کمتر از یک دقیقه!

ایسنا نوشت: شرکت آنتروپیک(Anthropic) می گوید که هوش مصنوعی اش موسوم به کلود اکنون می تواند یک کتاب کامل را در کمتر از یک دقیقه بخواند.

29 اردیبهشت 1402

تصاویر وحشتناک از لندن و دبی 30 سال بعد! ، عکس

ابزار هوش مصنوعی میدجورنی که چند وقتی است با تبدیل سناریوهای نوشتاری به تصویر به معروفیت رسیده حالا به وسیله ای برای نشان دادن خطر بزرگی که جهان را تهدید می کند، بدل شده است.

29 فروردین 1402

چهار فناوری هوش مصنوعی که زندگی انسان ها را متحول می نماید

هوش مصنوعی مولد، متاورس، گواهی های دیجیتال و بلاک چین در قرن 21 و تنها در طول دو دهه انسان ها را وارد یک دنیای جدیدی نموده است.

18 اسفند 1401

ChatGPT، تویوتا سوپرا را آنالیز کرد!

همان طور که در پاراگراف بالا می بینیم، هوش مصنوعی ChatGPT می تواند متن های خوانایی را تحویل دهد که حاصل آن نابودی احتمالی روزنامه نگاری و مقاله نویسی خواهد بود. واضح است که ChatGPT هیچ گاه تویوتا سوپرا GR را به صورت واقعی تجربه نکرده است، اما بااین حال اطلاعات...

25 بهمن 1401

قبولی ChatGBT در امتحان پزشکی: هوش مصنوعی وارد دنیای پزشکی می گردد؟

چت جی بی تی (ChatGBT) جدیدترین چت بات بر اساس مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی-3 GPT یا3 Generative Pre-trained Transformer که شرکت OpenAI آن را ساخته است، به خاطر پاسخ های دقیق و روشنی که به پرسش ها در حوزه های گوناگون دانش می دهد، توجه بسیاری را به خود جلب نموده است.

15 بهمن 1401

برترین دوربین های عکاسی سال 2022 به انتخاب خبرنگاران مگ

در سال 2022 دوربین های عکاسی زیادی در مدل های مختلف راهی بازار شده اند که در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین مدل ها از نوع DSLR و بدون آیینه بپردازیم.

13 دی 1401

چگونه یک شهر ضد سیل و هوشمند بسازیم؟!

کشورهای مختلف سراسر دنیا همیشه با پدیده های مخرب و طبیعی مثل سیل، زلزله و ... روبه رو هستند. اما بعضی شهرها و کشورها نسبت به دیگر منطقه ها با آسیب های کمتری رو به رو می شوند. شاید بتوان برترین گزینه برای کاهش آسیب ها را پیش بینی دانست. این پیش بینی از سطح...

28 آذر 1401

مردی با استفاده از عکس های فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی یک ماه کامل از زندگی خود را جعل کرد!

نویسنده و کارگردان معروف کایل ورباخ متوجه شد که با استفاده از فراوری کننده تصویر هوش مصنوعی Stable Diffusion (AI)، می تواند عکس های واقع گرایانه ای ایجاد کند که وجود خارجی ندارند. جالب است که او با این کار یک ماه کامل از زندگی خود را جعل کرد.

26 آذر 1401

اطلاعات جدیدی از مس افکت 4 منتشر شد

در جشن سالانه روز N7 یعنی هفتم نوامبر، استودیوی بایوور (Bioware) در کنار انتشار جزئیاتی نو در رابطه با روند ساخت بازی مس افکت 4، از یک تصویر مرموز نیز رونمایی نموده است.

24 آبان 1401

هوشمندسازی بهره وری با به کارگیری فناوری و هوش مصنوعی در حوزه سلامت

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: هوشمندسازی بهره وری با به کارگیری فناوری و هوش مصنوعی در همه حوزه ها به خصوص در حوزه سلامت قابل دستیابی است.

2 مهر 1401

4 روشی که فناوری قرار است به وسیله آن دنیا را تغییر دهد

نمایشگاه ایالتی کلرادو اخیرا مسابقه هنری سالانه خود را برگزار نموده و یکی از جوایز برتر به تصویری که با استفاده از هوش مصنوعی به وسیله جیسن الن ساخته شده تعلق گرفته است. او از پلتفرمی به نام Midjourney برای تبدیل متن به یک اثر هنری استفاده کرد.

26 شهریور 1401

استلانتیس کرایسلر از سال 2028 فقط روی خودروهای تمام الکتریکی متمرکز خواهد شد

برند خودروسازی تازه متولد شده استلانتیس کرایسلر که می خواهد با خودروی مفهومی Airflow در نمایشگاه CES امسال حاضر می شود؛ تا سال 2028 بر خط تولید خودروهای تمام برقی خود متمرکز شود.

21 فروردین 1401
تعداد: (28)