ChatGPT، تویوتا سوپرا را آنالیز کرد!
به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، همان طور که در پاراگراف بالا می بینیم، هوش مصنوعی ChatGPT می تواند متن های خوانایی را تحویل دهد که حاصل آن نابودی احتمالی روزنامه نگاری و مقاله نویسی خواهد بود. واضح است که ChatGPT هیچ گاه تویوتا سوپرا GR را به صورت واقعی تجربه نکرده است، اما بااین حال اطلاعات مناسبی را در خصوص آن ارائه می دهد.
از زمان معرفی هوش مصنوعی ChatGPT، بسیاری از افراد به استفاده از این ابزار علاقمند شده اند. حال نویسندگان تیم موتورترند از هوش مصنوعی ChatGPT استفاده نموده اند تا تست و آنالیز تویوتا سوپرا GR دنده ای را بنویسند. آنچه در ادامه می خوانید، آنالیز این خودرو به وسیله نویسنده موتورترند و سیستم هوش مصنوعی است.
ChatGPT مطلب خود را براساس اطلاعات نویسنده این گونه آغاز کرد:
تویوتا سوپرا یک خودروی اسپرت نمادین است که پیروز شد تا در قلب هواداران رسوخ کند. نسخه دنده ای این خودرو تعادل کامل بین قدرت و کنترل را ارائه می دهد و تجربه بی نظیری را برای رانندگان فراهم می آورد. تویوتا سوپرا با هندلینگ فوق العاده و پاسخ های سریع گیربکس دنده ای گزینه مناسب برای کسانی است که به یک اتومبیل اسپرت کلاسیک علاقه دارند. در این آنالیز سعی می کنم تمام ویژگی های تویوتا سوپرا را مورد آنالیز قرار دهم تا درنهایت به بینش واحدی از آن برسم.
همان طور که در پاراگراف بالا می بینیم، هوش مصنوعی ChatGPT می تواند متن های خوانایی را تحویل دهد که حاصل آن نابودی احتمالی روزنامه نگاری و مقاله نویسی خواهد بود. واضح است که ChatGPT هیچ گاه تویوتا سوپرا GR را به صورت واقعی تجربه ننموده است، اما بااین حال اطلاعات مناسبی را در خصوص آن ارائه می دهد.
در این قسمت نویسنده موتورترند از ChatGPT در خصوص تفاوت بین گیربکس دستی و اتوماتیک تویوتا سوپرا می پرسد:
تفاوت بین نسخه دنده ای و اتوماتیک تویوتا سوپرا در این است که گیربکس دنده ای راننده را ملزم به تعویض دنده ها می نماید، اما گیربکس اتوماتیک عملیات تعویض دنده را برای راننده انجام می دهد. گیربکس دستی معمولاً بازده سوخت بهتری را ارائه می دهد. در سوی مقابل، نسخه اتوماتیک هزینه بیشتری را برای خرید احتیاج دارد و رانندگی با آن احتیاجمند تجربه بیشتری است.
نویسندگان موتورترند در طول بازه زمانی تست و آنالیز، تویوتا سوپرا GR دنده ای را در پیست Streets of Willow واقع در لس آنجلس راندند. تجربه رانندگی با این خودرو بسیار دلچسب بود، اما به نظر می رسد گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سوپرا همراه بهتری در پیست خواهد بود. به همین علت است که بیشتر خودرو های مسابقه ای فاقد گیربکس دنده ای هستند؛ چرا که گیربکس اتوماتیک توانایی مدیریت بهتری را به اجرا می گذارد. البته راندن ماشین های دنده ای یک هنر است و هنوز هم بعضی رانندگان حرفه ای مسابقه گیربکس های دنده ای را برای اتومبیل خود ترجیح می دهند. به همین علت است که تویوتا پس از احیای مدل سوپرا در سال 2020، به طور ناگهانی تصمیم گرفت گیربکس دستی را برای آن ارائه دهد. به نظر می رسد عرضه نیسان Z با گیربکس های دستی و اتوماتیک در این انتخاب بی تأثیر نبوده است.
نویسندگان سپس از هوش مصنوعی ChatGPT خواستند تا تجربه رانندگی تویوتا سوپرا GR دنده ای را توصیف کند:
رانندگی با تویوتا سوپرا GR دنده ای بسیار خوشایند است. تعویض دنده های این خودرو نرم بوده و هندلینگ آن نیز دقیق ارزیابی می گردد. به لطف قدرت توربوها، خودرو به طور قوی و نرم شتاب می گیرد. ترمز ها قابل اعتماد هستند و می توانند سرعت خودرو را بلافاصله و به طور مؤثر کاهش دهند. فرمان خودرو نیز عملکرد دقیقی دارد و اطمینان خاطر کافی را به راننده القا می نماید تا در پیچ ها با سرعت بالا تغییر مسیر دهد. تجربه کلی رانندگی با تویوتا سوپرا لذت بخش است و ماشین مطمئناً لبخند را روی چهره کسانی می نشاند که آن را برای گردش بیرون می آورند.
مواردی که هوش مصنوعی ChatGPT متوجه نمی گردد!
به یاد داشته باشید که توصیف هوش مصنوعی ChatGPT از تویوتا سوپرا و عملکرد آن تا حد زیادی نادرست است و خوشبختانه نویسندگان می توانند از امنیت شغلی خود اطمینان داشته باشند. این مسئله ثابت می نماید که تجربه عملی همچنان غیرقابل شبیه سازی است. گیربکس شش سرعته ZF نصب شده در تویوتا Supra GR همان جعبه دنده مورد استفاده در مدل های مختلف بی ام و است که البته در جگوار F-Type نیز یافت می گردد. تویوتا تنظیمات این جعبه دنده را نسبت به مدل های بی ام و تغییر داده است تا عملکرد آن را بهبود دهد. بااین حال هواداران سنتی تویوتا سوپرا به این گیربکس امتیاز میانه می دهند.
گفتن این جمله سخت است، اما نصب گیربکس دنده ای روی تویوتا Supra سبب شده تا این خودرو احساس اسپرت بودن کمتری داشته باشد. هوش مصنوعی ChatGPT این مسئله را متوجه نمی گردد و برای تجربه این احساس احتیاج به رانندگی واقعی دارید. علاوه بر آن، شتاب نسخه دنده ای در مقایسه با نسخه اتوماتیک حدود 0.3 ثانیه کمتر است. بااین حال به علت وزن کمتر مدل دنده ای، این خودرو در تست مسیر پیچشی عملکرد سریع تری را به نمایش می گذارد.
فاصله بین محوری کم تویوتا سوپرا دنده ای و بعلاوه تنظیم نامناسب سیستم تعلیق، سبب شده است تا کمی بیش فرمانی را در این خودرو ببینیم. موتور شش سیلندر خطی آن نیز قدرتمند است، اما در مقابل جدیدترین نسخه نیسان Z حرفی برای گفتن ندارد. بااین حال تویوتا همچنان یک خودروی اسپرت مقرون به صرفه است. قیمت تویوتا سوپرا دنده ای از 59440 دلار آغاز می گردد و نسخه مورد آزمایش نیز 62280 دلار قیمت داشت. قیمت هر تیپ تویوتا سوپرا به طور میانه 10000 دلار از یک نیسان Z مشابه مقرون به صرفه تر است.
منبع: دیجیاتو
منبع: فرادید