راستی آزمایی تصاویر به توییتر اضافه شد ، پایانی بر عکس ها جعلی

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، با انتشار تصویر جعلی از انفجار در پنتاگون، توییتر تصمیم گرفت از انتشار تصاویر جعلی در این پلتفرم جلوگیری کند.

راستی آزمایی تصاویر به توییتر اضافه شد ، پایانی بر عکس ها جعلی

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ و به نقل از تک کرانچ، چند روز پیش، یکی از حساب های کاربری توییتر که اتفاقا تیک آبی هم دارد، تصویری جعلی از وقوع انفجار در پنتاگون که گویا با هوش مصنوعی ساخته شده بود، منتشر کرد.

از زمانی که جعلی بودن این تصویر ثابت شد، توییتر میخواهد برنامه راستی آزمایی خود را که در آن از کاربران نیز یاری گرفته می گردد، توسعه بدهد تا با ویژگی جدیدی تحت عنوان Community Notes تصاویر را نیز شامل گردد. این برنامه راستی آزمایی توییتر البته سال گذشته معرفی گردید و کاربران به وسیله آن می توانند محتواهای جعلی و نادرست را در این پلتفرم تشخیص بدهند و به این ترتیب زیر توییت ها یادداشت هایی ظاهر می گردد.

اکنون توییتر قابلیت اضافه کردن یادداشت های راستی آزمایی را برای تصاویر نیز در دسترس کاربران قرار داده است تا با وجود اطلاعاتی که زیر هر تصویر نمایش داده می گردد، سایر کاربران به راحتی بتوانند تصاویر جعلی و حتی مواردی که به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده است را تشخیص بدهند.

توییتر در اطلاعیه ای پس از این اتفاق، به طور خاص به تصاویر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی اشاره نموده است که ترکیبی از محتواهای گمراه کننده، ترسناک و سرگرم کننده را تشکیل می دهند که بسیار سریع در این شبکه اجتماعی فراگیر می شوند.

توییتر در پست وبلاگ خود نوشت: هدف Community Notes ایجاد جهانیی مطلع تر به وسیله توانمندسازی افراد در توییتر برای اضافه کردن زمینه های بیشتر به توییت های بالقوه گمراه کننده است.

درحال حاضر ویژگی Community Notes فقط برای توییت هایی که فقط یک تصویر دارند محدود شده است و نمی توان آن را برای ویدئوها یا پست هایی که شامل چند تصویر می گردد، اعمال کرد.

بیشتر بخوانید:

  • انویدیا؛ ارزشمندتر از تسلا و فیس بوک | ارائه خدمات فناوری هوش مصنوعی به 35 هزار شرکت جهان

با وجود این در حساب اصلی توییتر، متنی منتشر شده و در آن شرح داده است که برای رفع کردن این کمبود مهم در کوشش است. البته توییتر تأکید نموده است که این قابلیت هنوز دقت کافی را ندارد و احتمالا در بعضی موارد دچار اشتباه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "راستی آزمایی تصاویر به توییتر اضافه شد ، پایانی بر عکس ها جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستی آزمایی تصاویر به توییتر اضافه شد ، پایانی بر عکس ها جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید