رینوفست؛ مسابقه ای از جنس خلاقیت و هیجان در رینوتکس 2023

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، در بخش انتهایی سالن پروین اعتصامی، تعدادی از والدین دانش آموزان در حال تشویق و تماشای مسابقات ربات جنگجوی سنگین و سبک وزن و امدادگر محیط زیست و مسابقات نجات تخم مرغ هستند، با توجه به استقبال خاص والدین و دانش آموزان شاید می توان گفت؛ این بخش جزو شلوغ ترین وجذاب ترین بخش نمایشگاه است.

رینوفست؛ مسابقه ای از جنس خلاقیت و هیجان در رینوتکس 2023

صدای بلند مجری از میکروفونی که با هیجان مسابقه نجات تخم مرغ را گزارشگری می نماید، فضای سالن پروین اعتصامی را پر نموده است، با مسئول مسابقه که کنار داوران مشغول اجرای مسابقه هستند، گفت و گویی در مورد جزییات مسابقات انجام می دهیم.

نوید حاتمی - رئیس هیئت داوران بخش فستیوال رینوتکس(بخش نجات تخم مرغ) در گفت و گو با شنبه مگ با بیان اینکه مسابقه نجات تخم مرغ با هدف ایجاد شور و هیجان در بین دانش آموزان برگزار می گردد، می گوید: نمایشگاه رینوفست در سه بخش هوا فضا، رباتیک و هوش مصنوعی برگزار شده است که اکنون نیز در بخش هوا فضا مسابقه نجات تخم مرغ را برای دانش آموزان عزیز برگزار می کنیم.

او با بیان اینکه مسابقه نجات تخم مرغ دانش آموزان را با چهار مهندسی از جمله مهندسی عمران، مکانیک، هوا فضا و مواد آشنا می نماید، ادامه می دهد: در این مسابقه دانش آموزان با مبتنی بر خلاقیت خود سازه هایی را طراحی نموده اند که می توانند با این سازه ها تخم مرغ را از ارتفاع 6 متری بدون اینکه اتفاقی برای آن رخ دهد به سمت زمین راهنمایی نمایند.

او با بیان اینکه ایجاد قدرت تفکر و خلاقیت یکی از اهداف اصلی مسابقه نجات تخم مرغ است، ادامه می دهد: ساخت دست سازه ها و درگیر شدن فکر دانش آموزان در این مسابقه از جمله گام های مثبت است که براساس آن دانش آموزان می توانند برای حل مسائل و چالش های خود فکر نمایند.

حاتمی با اشاره به استقبال دانش آموزان از مسابقه نجات تخم مرغ، بیان می نماید: تا به امروز 375 تیم 600 نفره متشکل از دانش آموزان در این مسابقه حضور داشته اند بعلاوه به طور میانه روزانه 120 نفر از دانش اموزان در این مسابقه شرکت می نمایند، جوایز ارزشمندی نیز در روز اختتامیه جشنواره به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

بخش مسابقات ربات جنگجوی سبک و سنگین وزن

در گوشه ای دیگر از سالن پروین اعتصامی نیز تعدادی از دانش آموزان با هیجان بچگانه پر شور خود در حال آماده سازی ربات های جنگویی هستند که از صفر تا صد این ربات ها را خود طراحی و ساخته اند.

پور سلام- داور مسابقات رباتیک در گفت و گو با شنبه مگ با بیان اینکه مسابقات رباتیک سبک وزن با شرکت 183 تیم برگزار می گردد، می گوید: حدبیشتر وزن در نظر گرفته شده برای هر ربات جنگجو تا وزن دو کیلوگرم و 100 گرم است و ابعاد طول و عرض آن نباید از 45 سانتی متر بیشتر نباشد.

او با بیان اینکه مسابقات رباتیک با هدف آشنایی دانش آموزان با تکنولوژی و پروژه ساخت و فناوری برگزار می گردد، بیان می نماید: برگزاری چنین مسابقاتی فرصتی برای شناسایی استعداد دانش اموزان در زمینه ساخت است تا در آینده نزدیک به مهندسان خوش ذوق و خلاقی تبدیل شوند.

داور مسابقات رباتیک با بیان اینکه تیم های شرکت نماینده در مسابقات ربات جنگجو به صورت انفرادی و جمعی است، ادامه می دهد: بیشتر ربات های جنگجو در این مسابقات دست سازه دانش اموزان است، ربات های پیشرفته به وسیله دانش آموزانی ساخته شده که صاحب تکنولوژی هستند و بعضی دیگر نیز ربات های آماده و پیش ساخته است که به وسیله بعضی از دانش آموزان مونتاژ می شوند.

او ادامه می دهد: دانش آموزان دوره های ابتدایی و میانه در مسابقات ربات جنگجو شرکت می نمایند، جوایز نیز در روز اختتامیه با برگزاری فینال به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است جشنواره دانش آموزی رینوفست همزمان با برگزاری رینوتکس 2023 برای اولین بار در سطح کشور در نمایشگاه بین المللی تبریز در سه محور رباتیک، هوش مصنوعی و هوافضا برگزار می گردد و دانش آموزان در چهار محور دستاوردها، مسابقات، نمایشگاه و سمینارهای آموزشی با هم به رقابت می پردازند.

منبع: مجله شنبه

به "رینوفست؛ مسابقه ای از جنس خلاقیت و هیجان در رینوتکس 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رینوفست؛ مسابقه ای از جنس خلاقیت و هیجان در رینوتکس 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید