روبات اجتماعی ایرانی راهنمای مسافران در فرودگاه ها می گردد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، محققان کشور پیروز به طراحی روباتی شدند که در فرودگاه ها و فروشگاه ها می تواند به عنوان راهنما استفاده گردد.

روبات اجتماعی ایرانی راهنمای مسافران در فرودگاه ها می گردد

سجاد امینی طراح روبات اجتماعی گفت: ما توانستیم ربات اجتماعی را برای فرودگاه ها و فروشگاه ها طراحی کنیم. این روبات که در نواحی شلوغ می تواند راهنمای افراد باشد، از سطوح مختلف سنسوری برخوردار بوده و دارای برد موثر 15 متر است تا بتواند موانع را به خوبی تشخیص دهد و با آنها برخورد نکند.

وی اضافه نمود: روبات اجتماعی دارای سنسور اسکن 360 درجه است تا بتواند پیرامون خود را همانند یک انسان درک کند از سوی دیگر دارای دوربینی برای پیدا کردن موانع است که در این زمینه از هوش مصنوعی استفاده نموده ایم.

امینی در مورد کاربرد مکان یابی گفت: در بسیاری از فرودگاه ها بسیاری از مسافران احتیاج دارند تا افرادی آنها را هدایت نمایند از این رو این روبات می تواند جایگزین افراد گردد و به جای خاصی که آنها می خواهند هدایت کند.

وی با بیان اینکه این روبات قابلیت حرف زدن دارد، گفت: نمونه های خارجی روبات به اشکال مختلف وجود دارد. اما برای هر ارگان استفاده از نمونه های داخلی می تواند به صرفه و در دسترس تر باشد.

،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "روبات اجتماعی ایرانی راهنمای مسافران در فرودگاه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات اجتماعی ایرانی راهنمای مسافران در فرودگاه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید