4 روشی که فناوری قرار است به وسیله آن دنیا را تغییر دهد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، نمایشگاه ایالتی کلرادو اخیرا مسابقه هنری سالانه خود را برگزار نموده و یکی از جوایز برتر به تصویری که با استفاده از هوش مصنوعی به وسیله جیسن الن ساخته شده تعلق گرفته است. او از پلتفرمی به نام Midjourney برای تبدیل متن به یک اثر هنری استفاده کرد.

4 روشی که فناوری قرار است به وسیله آن دنیا را تغییر دهد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ به نقل از بلومبرگ، اکنون هنرمندانی که با رنگ و بوم سر و کار دارند نگران شده اند چرا که رقیبی تازه پیدا نموده اند. این که فردی رشته ای از واژگان را روی صفحه کلید خود تایپ کند و کلید اینتر را فشار دهد و پس از آن به عضوی از جامعه آنان تبدیل گردد هنرمندان را شگفت زده نموده است.

صرفنظر از این که در کدام سمت قرار می گیرید (هنرمندان یا استفاده نمایندگان از هوش مصنوعی در خلق آثار هنری) نمی توانید انکار کنید که در سال گذشته دنیای هنر مبتنی بر هوش مصنوعی و به طور کلی فناوری به طرزی باورنکردنی با سرعت حرکت نموده است.

ما نه تنها ارز دیجیتل شیبا اینو و توکن های غیر قابل تعویض ((NFT را داریم بلکه هم اکنون DALL-E را نیز داریم ربات هایی که رستوران ها و لنز های تماسی هوشمند را اداره می نمایند.

با چنین سرعت پیشرفتی باید پرسید دنیا در دو دهه آینده چگونه کار خواهد نمود؟ (چه رسد به 200 سال آینده). بیایید نگاهی دقیق تر به چهار نوآوری مهم در عرصه فناوری داشته باشیم که می توانند آینده را متحول سازند.

1-آیا هوش مصنوعی می تواند به محرومان یاری کند؟

در حال حاضر، ربات ها عمدتا در صنایع فراوریی و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند، اما در آینده این شرایط تغییر خواهد نمود. تا سال 2042 میلادی کاملا ممکن است که یک انسان گزارش نویسی و خبر نویسی انجام ندهد. در آن صورت نرم افزار می تواند از قبل مقالات خبری ساده بنویسید به ویژه در خصوص رویداد های استاندارد شده ای مانند گزارش های عایدی یا امتیازات و نتایج ورزشی. دستمزد روزنامه نگاران نیز بر همین اساس کاهش خواهد یافت. در واقع، هوش مصنوعی ظرفیت بالقوه تبدیل شدن به جایگزین انسان برای دنیا را دارد.

هوش مصنوعی اثرات ضربه ای دارد که باعث مقرون به صرفه تر شدن کالا ها و خدمات به نفع همه می گردد. اگر چه این فناوری ممکن است به کاهش ارزش بعضی مشاغل منجر گردد، اما نمی تواند جایگزین کل بخش خدمات گردد. کار هایی مانند باغبانی و لوله کشی که انجام آن به طور اتوماتیک بسیار سخت تر هستند کماکان برعهده انسان ها باقی خواهند ماند. تغییر اصلی در بخش مشاغل ممکن است به شکل بازآموزی باشد وظیفه ای که در سال های آینده به جریان اصلی تبدیل خواهد شد. کار های ما همگی کمی دستکاری می شوند چه در حال دستکاری یک قلم مو یا دستکاری جداول محوری در برنامه اکسل باشید.

2- آیا می توانید یک خودروی برقی را بدون از دست دادن میلیارد ها دلار بسازید؟

یکی از امیدوارنماینده ترین انقلاب های فناوری که سال ها در جریان بوده خودرو های برقی یا الکتریکی هستند. ما چیز های زیادی در خصوص تسلا (و ایلان ماسک) شنیده ایم، اما اکنون بازیگران بیش تری در مقایسه با قبل در راه هستند. استارت آپ های ریویان و لوسید در حال حاضر مورد علاقه جمعیت در رقابت برای ایجاد کارآمدترین خودروی برقی هستند.

در حال حاضر مشکل اصلی، ساخت واقعی خودرو های برقی است که اکنون هنوز چندان عالی نیست. تحلیلگران بر این باورند که زیان ریویان تا سال 2027 میلادی به 30 میلیارد دلار می رسد. دیگر استارت آپ های برقی دوران سخت تری را سپری می نمایند. ارایول Arrival)) یک فراوری نماینده ون برقی در بریتانیا در ابتدا به سرمایه گذاران اعلام نموده بود که امسال 600 ون فراوری خواهد نمود. از آن موقع به این سو، آن شرکت فراوری خود را به 20 خودرو در امسال تغییر داده یعنی 3 درصد از آن چه که وعده داده بود.

3- آیا ما یک زنجیره تامین برای غلبه بر تغییرات اقلیمی ایجاد می کنیم؟

یکی دیگر از بخش هایی که آینده سیاره ما را بر پشت خود حمل خواهد نمود صنعت انرژی خورشیدی است که از بخت خوب ما بدون شک برنده دوره گذار انرژی است. سال 2022 میلادی سالی پرفروش برای انتقال انرژی بوده است و در هیچ حوزه دیگری هزینه ها به طور چشمگیرتری از حوزه استفاده از انرژی خورشیدی افزایش نیافته اند. در نتیجه، زنجیره تامین خورشیدی که برای رسیدن به هدف فراوری صفر آلاینده های کربنی به آن احتیاج داریم با سرعت کامل در حال تکمیل و انجام است.

نکته کلیدی در اینجا نیمه هادی ای به نام پلی سیلیکون خورشیدی است اصطلاحی که باید آن را کاملا به خاطر بسپارید تا در ضیافت بعدی خود باهوش تر به نظر برسید! رونق انرژی خورشیدی در دو دهه گذشته چشمگیر بوده است. به نظر می رسد از نظر ظاهری خورشید از پیش پیروز چندین دهه جنگ بر سر گذار انرژی های تجدیدپذیر بوده است.

4- آیا لنز های تماسی جایگزین صفحه نمایش گوشی تلفن هوشمند ما خواهند شد؟

بیست سال پیش در پی اکران فیلم بچه های جاسوس به تماشاگران عینک های سه بعدی قرمز و آبی به همراه بلیت برای تماشای فیلم داده شد. اکنون ما یک نمونه اولیه برای چیزی جالب تر از آن داریم: لنز های تماسی چشمی هوشمند! به نظر می رسد تغییر بزرگ تر مربوط به واقعیت افزوده خواهد بود. جایی که عینک ها یا لنز های تماسی اطلاعات دنیای اطراف ما را نمایش می دهند تا بتوانیم هم دنیای آنلاین و هم دنیای واقعی را یکجا ببینیم. بازه توجه و نگاه انسان در حال حاضر بسیار کوتاه است مانند نیم تماشای تلویزیون و نیم پیمایش TikTok برای ساعت های متمادی. این در حالیست که یک لنز چشمی هوشمند مچهز به واقعیت افزوده تمام اطلاعات و داده های تیک تاک را که می توانیم در چشم بر هم زدنی بخواهیم در اختیارمان قرار می دهد.

منبع: فرارو

به "4 روشی که فناوری قرار است به وسیله آن دنیا را تغییر دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روشی که فناوری قرار است به وسیله آن دنیا را تغییر دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید