مصالح ساختمانی

بررسی فصل دوازدهم کاوش های باستان شناس تل آجری

فصل دوازدهم کاوش های باستان شناسی مشترک ایران - ایتالیا در تل آجری پارسه، فارس و فصل پنجم کاوش باستان شناسی در محوطه تاریخی بازه هور، آتشکده قلعه دختر بررسی شد.

18 اسفند 1402

لیست تجهیزات آفرود؛ معرفی 10 ابزار ضروری برای سفری پرهیجان

آفرود راهی پرهیجان و مجذوب کننده برای گشت و گذار و کاوش در مکان های تازه است، اما مطمئنا بهره مندی از تجهیزات مناسب نقش کلیدی ای در بهتر شدن سفر شما دارد. درواقع بدون به همراه داشتن اقلام ضروری، ممکن است از شانس بد در یک منطقه دورافتاده بدون هیچ راهی برای...

13 اسفند 1402

گنج هایی که مصریان باستان با مردگان خود دفن می کردند

ایلنا/ این خبر پیرامون گنج هایی که مصریان باستان با مردگان خود دفن می کردند، برای شما نوشته شده است.

12 اسفند 1402

کشف تابوت استثنائی یک زن

باستان شناسانی که در یک گورستان باستانی واقع در شمال شرقی فرانسه مشغول کاوش بودند، یک تابوت دان رومی مُهر و موم شده و غارت نشده را پیدا کردند که قدمت آن به قرن دوم میلادی بازمی شود. به گفته باستان شناسان به نظر می رسد که بقایای یک زن اشراف زاده در این تابوت...

14 مهر 1402

دیپلمات روس: همه اعضای بریکس برابر هستند

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، تفاوت اصلی بریکس با نهادهای بین المللی غربی را در برابری بین اعضای آن دانست.

6 شهریور 1402

تالار یادمان نهضت مشروطه در کاخ گلستان افتتاح می شود

کاخ گلستان نقش کلیدی در جریان مشروطه داشت و فرمان گشایش مجلس شورای ملی در تالار برلیان این مجموعه از طریق مظفرالدین شاه قاجار قرائت شد. به همین جهت همزمان با یکصد و هفدهمین سالگرد نهضت مشروطه، در خوانشی نو از تالار برلیان، چیدمانی با توجه به اسناد و مدارک...

17 مرداد 1402

کراتین چیست و چرا در میان ورزشکاران محبوب است؟

تعداد کمی از مکمل ها به مقدار کراتین محبوب هستند. کراتین در مقایسه با سایر مکمل ها، یکی از مواردی است که بسیار مورد تحقیق قرار گرفته است و کارشناسان بر این عقیده اند که محبوبیت آن با توجه به اینکه علم بعضی از کاربردهای آن را تأیید می نماید قابل درک است....

14 تیر 1402

کوشک دالخونی در اثر رها شدن و عوامل طبیعی و انسانی رو به نابودی می رود

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، کوشک دالخونی در اثر رها شدن و عوامل طبیعی و انسانی رو به نابودی می رود.

22 اسفند 1401

با شماری از برترین جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی آشنا شوید

یکی از استانهای دیدنی و زیبای ایران، استان خراسان جنوبی است. این استان دیدنی های بیشماری را در بطن خویش برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. با ما در مقاله معروف ترین دیدنی های خراسان جنوبی همراه باشید تا شما را با شماری از برترین جاذبه های گردشگری خراسان...

1 بهمن 1401

چگونه یک شهر ضد سیل و هوشمند بسازیم؟!

کشورهای مختلف سراسر دنیا همیشه با پدیده های مخرب و طبیعی مثل سیل، زلزله و ... روبه رو هستند. اما بعضی شهرها و کشورها نسبت به دیگر منطقه ها با آسیب های کمتری رو به رو می شوند. شاید بتوان برترین گزینه برای کاهش آسیب ها را پیش بینی دانست. این پیش بینی از سطح...

28 آذر 1401

افشاگری جالب گوگل از مطالب موجود در اینترنت

زومیت نوشت: گوگل در رویداد جدیدی بیان کرد 60 درصد از مطالبی که در اینترنت موجودند، تکراری اند. موتور جست وجوی این شرکت روی خوشی به مقالات تکراری نشان نمی دهد.

7 آذر 1401

سمینار بین المللی مدیریت انرژی و کربن در شیراز برگزار می گردد

مدیرعامل شرکت گاز فارس از برگزاری سمینار بین المللی مدیریت انرژی و کربن با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و رؤسای شرکت های گاز سراسر کشور در روز های 26 و 27 مهرماه در شیراز اطلاع داد.

21 مهر 1401

جاهای دیدنی قشم؛ 10 جاذبه دیدنی سرزمین عجایب

قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس است که در تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره قشم به دلیل داشتن غارها، جنگل ها، دره ها، سواحل زیبا و مراکز خرید مختلف یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی قشم آشنا خواهیم کرد.

11 مرداد 1401

مراحل ساخت ساختمان از 0 تا 100

چکیده : از مواردی که قبل از ساخت ساختمان باید به آن توجه بسیاری گردد ، مراحل ساخت آن است که ما در این مقاله از صفر تا صد مراحل ساختمان سازی را آنالیز نموده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

3 مرداد 1401

بخش هایی از برج و باروی قلعه کهنک در خراسان جنوبی کشف شد

بخش هایی از برج و باروی قلعه کهنک و فضاهای جانبی آن، در فصل پنجم کاوش کارآموزی دانشجویان باستان شناسی دانشگاه بیرجند در محوطه باستانی کهنک سربیشه واقع در خراسان جنوبی کشف شد.

4 خرداد 1401

زلال ترین دریاچه ها و رودخانه های جهان را بشناسید

شنا در آب زلال مزه و لذت دیگری دارد. اینکه بتوانید هنگام حرکت در آب زیر پاهایتان را به وضوح ببینید تجربه ای بی نظیر است که در آب های منطقه ها زیر آن را با تمام وجودتان حس خواهید کرد. حتی اگر امکان شنا هم وجود نداشته باشد، همین که روی قایقی بنشینید و روی...

28 بهمن 1400

برای عضویت کشورهای تازه در اتحادیه اروپا مشغول بحث هستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چارلز میشل رئیس شورای اروپا طی سخنانی در مورد عضویت کشورهای منطقه بالکان در اتحادیه اروپا، گفت که بحث هایی میان 27 عضو این اتحادیه در مورد پذیرش یا عدم پذریش عضو نو در این بلوک سیاسی - مالی در جریان است.

4 آبان 1400

رونق اشتغال به برخی از بخشها برگشت

نتایج یک گزارش نشان می دهد تعداد شاغلین در بهار 1400 نسبت به فصل مشابه سال قبل فرایند افزایشی داشته و علت اصلی آن کاهش شدت تاثیر شیوع کرونا و رونق اشتغال در برخی از بخشها بوده است.

5 مهر 1400

خبرنگاران افت 15 هزار واحدی شاخص بورس

تهران - خبرنگاران - شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) 15 هزار و 325 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 264 هزار واحد رسید.

13 آذر 1399

خبرنگاران بی توجهی به ذخایر هفت میلیارد تنی طلای شور دریاچه ارومیه

ارومیه- خبرنگاران- دریاچه ارومیه به عنوان شورترین دریاچه جهان با دارا بودن حدود هفت میلیارد تن نمک، معدنی در حد و اندازه آوازه جهانی است که در سایه بی توجهی به این ظرفیت، بهره برداری اقتصادی آنچنانی از آن نمی شود.

6 آذر 1399