سمینار بین المللی مدیریت انرژی و کربن در شیراز برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، مدیرعامل شرکت گاز فارس از برگزاری سمینار بین المللی مدیریت انرژی و کربن با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و رؤسای شرکت های گاز سراسر کشور در روز های 26 و 27 مهرماه در شیراز اطلاع داد.

سمینار بین المللی مدیریت انرژی و کربن در شیراز برگزار می گردد

علی اکبر میدانشاهی با بیان اینکه فارس پیروز شده با شناسایی منابع انتشار کربن و مدیریت آن گواهینامه بین المللی دریافت کند، گفت: به زودی استاندارد این روش مدیریت را نیز تدوین و پیروز خواهیم شد برای نخستین بار در خاورمیانه به این مهم دست یابیم.

او با تاکید بر اینکه برای هر مترمرکعب گاز برنامه ریزی داریم، اضافه نمود: دبیرخانه مرکزی مدیریت انرژی کربن در شرکت ملی گاز خواهد بود و فارس با استفاده از ظرفیت ها و پیشنهادات سایر استان ها، الگوی مدیریت پیروز کربن را به کشور ارائه خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس بعلاوه گفت: در این سمینار پیرامون آخرین دستورالعمل ها و فرآیند ها که منجر به مدیریت انرژی، انتشار کربن و آلاینده ها می گردد، مطالبی ارائه خواهد شد.

میدانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز به ویژه در حوزه خانگی، گفت: در حوزه تامین گاز خانگی هیچ محدودیتی نداریم، اما برابر برنامه ریزی های شرکت ملی گاز ایران، محدود سازی مصرف انرژی در صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی ها، کارخانجات سیمان و پالایشگاه ها را دنبال خواهیم کرد.

او گفت: در استان فارس به علت عبور خطوط اصلی انتقال گاز قطعا دغدغه ای بابت توزیع گاز در شبکه وجود ندارد، اما برای اینکه سایر مصرف نمایندگان کشور به ویژه در منطقه ها سردسیر دچار قطعی گاز نشوند، بعضی محدودیت ها را اعمال خواهیم کرد و حتی مشخص سوخت دوم را نیز پیش بینی نموده ایم.

مدیرعامل شرکت گاز فارس از مصرف نمایندگان خانگی و سایر صنوف صنعتی و تجاری تقاضا داریم با بهبود مصرف و استفاده بهینه، شرکت گاز را همراهی نمایند، گفت: خط قرمز ما عدم قطعی گار بخش خانگی است.

میدانشاهی بعلاوه با تاکید بر اینکه شرکت گاز با بهره مندی از توان تخصصی بالا و اخذ بودجه های لازم در حوزه گازرسانی با قدرت به پیش می رود، گفت: بعضی حاشیه ها منجر به ایجاد کندی در روند کار می گردد که امید است در این بخش نیز با همکاری دیگر سازمان ها بتوانیم در عرصه گازرسانی فعال تر از گذشته عمل کنیم.

او تاکید نمود: عدم همکاری ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و دیگر دستگاه ها موجب کندی اجرای عملیات گازرسانی شده، اما شرکت گاز استان با اراده و با برخورداری از توانایی لازم و اخذ بودجه تمام کوشش خود را برای گازررسانی به شهر ها و روستا ها خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در بخش دیگری از مبحث رعایت نکات ایمنی در حوزه مصرف گاز و وسایل گاز سوز در ایام پیش رو سخن گفت و اضافه نمود: اگرچه در مرگ خاموش و گازگرفتگی با کاهش آمار رو به رو هستیم، اما در حوادث ناشی از استفاده از گاز و اتش سوزی شاهد حوادث دلخراشی هستیم.

میدانشاهی تاکید نمود: استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد، چک کردن دودکش قبل از روشن کردن بخاری، استفاده از شلنگ های استاندارد و عدم کاهش قطر دودکش ها از جمله نکتت ایمنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: در بخش تعرفه، تا امروز افزایش قیمت گاز نداشته ایم و به نظر می رسد طرحی هم در این خصوص وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: در حوزه صنعت نیز قیمت ها سال گذشته تغییراتی داشت، اما سال جاری قیمت ها تثبیت شده و باقی خواهد ماند.

میدانشاهی گفت: شرکت گاز فارس، گاز را به صورت رایگان به درب بعضی کارخانه و صنایع برده، اما تمایلی برای استفاده از آن نشان داده نشده است در پی آسیب شناسی و واکاوی این موضوع هستیم.

او بعلاوه از افزایش بودجه یکهزار میلیارد تومانی شرکت گاز استان به بیش از دو هزار میلیارد تومان اطلاع داد و گفت: از 116 شهر استان فارس، 111 شهر دارای گاز است و درصد بهره مندی خانوار شهری از گاز به 99.4 درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس، تعداد کل روستا های مشمول گازرسانی در فارس را 2505 روستا خاطرنشان کرد و گفت: اکنون 2307 روستا گازدار شده و رشد بهره مندی در بخش روستایی نیز 93.9 درصد است.

میدانشاهی تاکید نمود: پیش بینی می گردد با گازرسانی به سه شهر استان و 143 روستای دیگر مقدار بهره مندی خانوار های فارس از گاز طبیعی در انتها سال جاری به عدد 98.4 درصد برسد.

وبلاگ مایکروتاچ فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سمینار بین المللی مدیریت انرژی و کربن در شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار بین المللی مدیریت انرژی و کربن در شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید