راهنمای سفر به کشور ژاپن

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، ژاپن کشوری پیشرفته و قدرتمند بوده و جزو هشت کشور صنعتی جهان محسوب می گردد. این کشور مجمع الجزایری می باشد که در راستای شمالی- جنوبی کشیده شده و سونامی های زیادی در آن به وقوع می پیوندد.

راهنمای سفر به کشور ژاپن

مردم کشور ژاپن بسیار دقیق و سخت کوش هستند و همین امر سبب شده که در زمینه مالی، فرایند صعودی خوبی را در پیش گیرند و لقب سومین اقتصاد قدرتمند جهان را به خود اختصاص دهند.

درباره ژاپن بدانید ...

ژاپن کشوری چهار فصل بوده و از آب و هوای نسبتاً معتدلی برخوردار است. بهترین زمان سفر به این کشور بین ماه های مارس تا مه می باشد که آب و هوا دلپذیر بوده و خیابان ها پر از شکوفه های درخت گیلاس می گردد.

موقعیت جغرافیایی: شرق قاره آسیا

پایتخت: توکیو

دین رسمی: آیین بودا

زبان رسمی: ژاپنی

پول رایج: ین

ساعت محلی: 5 ساعت و نیم جلوتر از ایران

مهم ترین شهرهای ژاپن

توکیو، سندای، ناگویا، اوساکا، هوکایدو، کیوتو، نارا، تاکایاما، نیکو، هروشیما، کانازاوا، ایشیگاکی و کویا سان از مهم ترین و توریستی ترین شهرهای کشور ژاپن محسوب می شوند.

معروف ترین سوغاتی های ژاپن

برای خرید سوغات از کشور ژاپن، ما به شما چای ماتچا، عروسک کیتی، کیومونو ژاپنی، حوله تنوگویی، بادبزن سنسو، بادبادک های کینوبوری، فرفره چوبی، اسباب بازی کنداما و شیرینی واگاشی را پیشنهاد می کنیم.

مشهورترین نمادهای کشور ژاپن

بیشتر مردم جهان، کشور ژاپن را با انیمیشن فوتبالیست ها، سامورایی های افسانه ای و کیمونوهای رنگارنگ می شناسند.

آداب غذایی در ژاپن

ژاپن از آن دست کشورهایی می باشد که اهمیت ویژه ای به غذا و آداب غذا خوردن قائل است. برنج، میگو، ماهی و لوبیا ترکیبات اصلی غذاهای ژاپنی را شامل می گردد. در ژاپن برای خوردن غذاهای جامد، از چوب های مخصوصی استفاده می گردد. اما امروزه در بسیاری از رستوران ها از قاشق هم برای سرو غذا استفاده می گردد.

ژاپنی ها قبل از آغاز به غذا خوردن دعا می خوانند و بعد از اتمام غذا نیز شکرگزاری می نمایند. آن ها غذای خود را تا پایان می خورند و باقی گذاشتن غذا در ظرف را نوعی بی احترامی تلقی می نمایند.

از محبوب ترین غذاهای ژاپنی می توان به سوشی، تونکاتسو، چیراشی دان، تمپورا، رامن و واگیو اشاره نمود.

سفر به ژاپن با هواپیما

فرودگاه بین المللی ناریتا، مهم ترین فرودگاه کشور ژاپن می باشد که در فاصله 60 کیلومتری از سمت شرق توکیو واقع شده و بیشتر پروازهای بین المللی در این فرودگاه انجام می گردد. کانسای، چوبو سنترایر و هانه دا از دیگر فرودگاه های کشور ژاپن می باشد که پروازهای بین المللی در آن صورت می پذیرد. کوتاه ترین زمان سفر با هواپیما از ایران به مقصد ژاپن حدود 25 ساعت و 25 دقیقه زمان می برد.

سفر به ژاپن با قایق

برای سفر به ژاپن با قایق ابتدا می بایست خود را به یکی از کشور های روسیه، تایوان، چین یا کره جنوبی رسانیده و از آن جا با قایق به ژاپن سفر کنید. هزینه سفر با قایق به مراتب از هواپیما پایین تر بوده ولی زمان سفر طولانی تر است.

دانستنی های قبل از سفر به کشور ژاپن

· اگر قصد استفاده از قطارهای سریع السیر ژاپن را دارید، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها، بلیط جی آر تهیه کنید.

· در هاستل ها، آشپزخانه هایی واقع شده است که شما در آن می توانید با صرف هزینه کمتر، اقدام به پخت غذا نمایید.

· در هاستل های ژاپن، در ازای تمیز کردن اتاقتان می توانید به صورت رایگان تا زمانی که بخواهید، اقامت داشته باشید.

· بازار ماهی هیولا، بزرگترین بازار ماهی فروشان در جهان می باشد که در شهر توکیو واقع شده است.

· ژاپن دومین کشور موسیقی جهان بعد از آمریکا می باشد.

· سونی، سیتی زن، نیسان، هوندا و تویوتا از معروف ترین کارخانه های ژاپن در جهان می باشند.

· توکیو گران قیمت ترین پایتخت جهان می باشد.

· ژاپن کشوری به شدت زلزله خیز بوده و سالانه حدود 1500 زلزله در این کشور به ثبت می رسد.

برترین جاذبه های ژاپن

کوه فوجی، معبد کین کاکوجی، معبد فوشیمی ایناری، برج توکیو اسکای تری، معبد آساکوسا، معبد و چشمه آب گرم آراشی یاما، سرزمین بامبوهای آراشیاما، منطقه تاریخی و معبد کینکاکوجی، پارک اُنِئو، چشمه های آب گرم آنسن، کوه آساهی، آبشار شیرایتو، جزایر کراما، کوه یوشینو، پنج دریاچه فوجی، آبشار ناپی، کوه آسو.

چطور به ژاپن برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور ژاپن، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور ژاپن می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور آگاه شوید.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به کشور ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کشور ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید