معرفی برترین اقامتگاه های بومگردی جنوب ایران

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، این روزها تب و تاب سفرهای جنوبی بسیار بالا گرفته است و بسیاری از علاقه مندان و گردشگران توجه زیادی را به منطقه ها جنوبی ایران نشان داده اند؛ همین موضوع باعث شده تا انواع و اقسام اقامتگاه بومگردی جنوب ایران بسیار پیشرفت نمایند و از نظر معماری و هنر ایرانی و سنتی، بسیار برجسته و شایان توجه شوند. این اقامتگاه ها با پذیرایی شایسته و حرفه ای که از مهمانان جنوب ایران به عمل می آورند، سفری خاطره انگیز و بسیار به یاد ماندنی را برای مسافران رقم می زنند.

معرفی برترین اقامتگاه های بومگردی جنوب ایران

برترین اقامتگاه بوم گردی جنوب ایران کدام است؟

سفر به منطقه ها جنوبی ایران از مجذوب نمایندهیت بسیاری برای همه افراد برخوردار است؛ با این حال برای آن که بتوانید یک سفر به یادماندنی را تجربه نمایید باید با انواع اقامتگاه بومگردی جنوب ایران آشنایی داشته باشید و برترین موردی که با احتیاجهای شما هماهنگ است را برای اقامت انتخاب نمایید. آژانس وبلاگ مایکروتاچ با هدف افزایش اطلاعات مهمانان و مسافران این خطه زیبای ایران، در این مطلب اقدام به معرفی برترین و زیباترین اقامتگاه بومگردی جنوب نموده تا مهمانان بتوانند با اطلاعات کامل اقامتگاه خود را رزرو نمایند.

گاروم زنگی جزیره هنگام

اقامتگاه گاروم زنگی قشم اولین اقامتگاهی است که در این فهرست به معرفی آن می پردازیم. قبل از هر چیزی خوب است بدانید که گاروم زنگی نام درختی هفت رنگ در جنوب ایران است، معماری و دیزاین به کار رفته در این اقامتگاه شما را به یاد ظاهر زیبا و منحصر به فرد این درخت زیبا می اندازد. اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی در جزیره هنگام واقع شده است و نسبت به ساحل فاصله بسیار کمی دارد. گاروم زندگی یکی از برترین اقامتگاه بوم گردی جنوب ایران به شمار می رود.

با اقامت در اقامتگاه گاروم زنگی جزیره هنگام می توانید سفر خود را با تجربه یک ساحل نقره ای زیبا، خاک سرخ هرمز، دلفین های شگفت انگیز و آهوان جبیر، بسیار خاص و به یاد ماندنی کنید. یک حیاط زیبا و 8 اتاق در ابعاد یک مقدار همراه با امکانات کامل، باعث شده تا اقامت در اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی در هرمز برای هر فردی یک تجربه بی نظیر شود.

به هر اقامتگاه بوم گردی جنوب که نگاه کنید در می یابید که همگی حیاط های سنتی و مجذوب نمایندهی دارند و بوم گردی گاروم زنگی هم از این قاعده مستثنا نیست. با نگاه به محوطه بیرونی این اقامتگاه و دیوارهای سفید زیبا، طاقی ها و درهای دو لنگه مشاهده خواهید کرد که اقامت در آن یک تجربه نو خواهد بود. این اقامتگاه را با همراهانتان تجربه کنید و با کوله باری از خاطرات خوش به خانه باز گشت. بعلاوه خوب است بدانید که تخت های داخل حیاط اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی فضایی رویایی را برای شب نشینی های طولانی فراهم نموده است.

اقامتگاه گاروم زنگی قشم

از جمله امکاناتی که در این اقامتگاه می توانید در اختیار داشته باشید عبارت اند از، تخت دونفره رختخواب های سنتی تمیز، حمام و سرویس بهداشتی مجزا برای هر اتاق، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی تکمیل در تمامی اتاق ها. نه تنها می توانید از محیط این اقامتگاه لذت ببرید بلکه به علت دسترسی راحت به ساحل نباید شب های ساحل نقره ای هنگام را از دست دهید، یکی از مجذوب نمایندهیت های ساحل درخشش شن ها زیر آفتاب و نور افشانی فیتوپلانگتون ها در زیر مهتاب است که هر بازدید نماینده ای را به خود محو می نماید. فاصله اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی تا ساحل بسیار کم است؛ به این صورت که شما این فرصت را دارید تا در هر ساعت و دقیقه که مایل به تماشای ساحل و موج دریا بودید، از آن تماشا نمایید.

البته شما این فرصت را نیز خواهید داشت تا از سواحل دیگری به جز ساحل نقره ای بازدید نمایید، با اقامت در این اقامتگاه بومگردی جنوب اینجا فاصله کمی با ساحل پافیلی، ساحل برشه، ساحل خماسی و ساحل تخم گذاری لاک پشت ها خواهید داشت. با فاصله کمی از اقامتگاه می توانید به بازدید از درخت 800 ساله جزیره، پایکوبی زیبای دلفین ها و تماشای آهوان بروید. بعلاوه این امکان را خواهید داشت تا غواصی، قایق سواری و ماهی گیری را به روش بومیان منطقه جنوب تجربه نمایید!

این اقامتگاه شامل 89 اتاق 75 متری، سرویس ایرانی و فرنگی و حمام داخل هر اتاق و سیستم سرمایش و گرمایش، آشپزخانه مرکزی به همراه 79 مدل غذای دریایی ایرانی عربی و سفره خانه است. بعلاوه از دیگر امکانات منحصر به فرد و شگفت انگیز آن می توان به موتور 4 چرخ ATV، قایق بادی 6 نفره پارویی، تلسکوپ. موزیک و دوچرخه اشاره نمود. برای همه مهمانان نیز امکاناتی مانند تلویزیون، اینترنت، ماشین لباسشویی، چای ساز، جعبه یاری های اولیه، صندوق امانات، کپسول آتش نشانی، گیرنده دیجیتال، سشوار، مایکروویو، اتو، یخچال، جاروبرقی، کولر گازی نیز در دسترس خواهد بود.

دره شن ها جزیره هرمز سر زنده ترین اقامتگاه بومگردی جنوب

یکی دیگر از اقامتگاه ها بوم گردی بسیار محبوب و با کیفیت، اقامتگاه بوم گردی دره شن ها می باشد که در مرکز شهر هرمز و 30 قدمی دریا واقع شده است و بعلاوه امکان دسترسی به قسمت های مختلف شهر را نیز برای مهمان ها فراهم نموده است. این اقامتگاه دارای یک فضای مشترک برای همه افراد مقیم در آن می باشد و خدمات پذیرایی از مهمان ها با وعده های غذایی متنوع و منوهای بین المللی و قیمت ارزان در اختیار مهمانان قرار می گیرد. مجموعه دره شن ها از حیاط بزرگ و محیطی زیبا و دل انگیز برای استراحت و صرف وعده های غذایی با همراهان و آشنایان وجود آمده است که در کنار آن می توانید از غروب خورشید به همراه عصرانه مثل چای، قهوه، شیرینی و میوه تماشا نمایید.

برای آشنایی بیشتر با این اقامتگاه بهتر است بدانید که مجموعه دره شن ها در مرکز جزیره هرمز و در 30 کیلومتری مرکز استان هرمزگان واقع شده است. برای آن که بتوانید به این جزیره داخل شوید باید از کشتی و قایق استفاده نمایید. معماری کلی این خانه بومی به صورت ویلایی طراحی و ساخته شده است و از یک حال بزرگ برخوردار است و اتاق های مهمانان در انواع مختلف، در اطراف آن قرار گرفته اند. این اقامتگاه بومگردی جنوب دارای 4 اتاق ست که دو اتاق آن به صورت اتاق های دو تخته با تخت های یک نفره و اتاق دیگر دارای یک تخت دو نفره و اتاق vip دارای یک تخت بزرگ در اختیار مهمانان قرار می گیرند.

از جمله امکاناتی که با اقامت در اقامتگاه دره شن از آن برخوردار خواهید شد، این است که هر کدام از اتاق ها دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی ایرانی اشتراکی، سرویس بهداشتی فرنگی اشتراکی، حمام اشتراکی، اسپیلیت، پنکه سقفی، سیستم گرمایشی، نظافت روزانه، اینترنت رایگان، امکان سفارش غذاهای محلی و بعلاوه امکان رزرو به صورت آنلاین می باشد. اتاق ها دارای متراژ و ابعاد مختلفی هستند و به صورت اتاق وی آی پی بیست متر مربع و اتاق های معمولی دارای متراژ 6 تا 12 متر مربع عرضه می شوند.

از نظر پذیرایی، گفتنی است که وعده غذایی صبحانه برای همه اتاق ها رایگان و برای اتاق vip عصرانه و حوله رایگان برای همه مهمانان در نظر گرفته شده است. سیستم سرمایشی هر اتاق اسپلیت و پنکه می باشد و تمامی پرسنل مسلط به زبان انگلیسی هستند و می توانید از خدمات و تور جهانگردی نیز بهره مند شوید. از جمله برنامه های بوم گردی در این مکان می توان به موزیک، قهوه و چای، نقش حنا و نان سنتی که روی تابه پخت می شود اشاره نمود که بسیاری از مهمانان و مسافران را شیفته خود نموده است. غذاهای محلی مجذوب نماینده و خوش طعم دره شن ها نیز میگوی دوپیازه، قلیه ماهی، ماهی سوخاری و هواری میگو و ماهی می باشد.

همان طور که گفته شد دسترسی به منطقه ها اطراف، از این اقامتگاه به راحتی امکان پذیر است؛ در ادامه می توانید فاصله بخش های مختلف شهر نسبت اقامتگاه دره شن را مشاهده نمایید.

  • مرکز بندرعباس: 24 کیلومتر (1 ساعت و 22 دقیقه با اتومبیل)
  • فرودگاه بین المللی بندر عباس: 38 کیلومتر (1 ساعت و 44 دقیقه با اتومبیل)
  • ایستگاه راه آهن بندر عباس: 26.7 کیلومتر (1 ساعت و 28 دقیقه با اتومبیل)
  • پایانه مسافربری بندر عباس: 30.3 کیلومتر (1 ساعت و 30 دقیقه با اتومبیل)
  • قلعه پرتغالی ها: 450 متر (5 دقیقه با اتومبیل)
  • جنگل های حرا: 113 کیلومتر (3 ساعت و 35 دقیقه با اتومبیل)
  • دره رنگین کمانی: 7.6 کیلومتر (14 دقیقه با اتومبیل)
  • غار سکوت: 4 کیلومتر (9 دقیقه با اتومبیل)
  • ساحل مفنق هرمز: 1.2 کیلومتر (32 دقیقه با اتومبیل)
  • موزه دکتر نادعلیان: 450 متر (5 دقیقه با اتومبیل)
  • ساحل لاک پشت ها: 7.9 کیلومتر (13 دقیقه با اتومبیل)
  • ساحل چند درخت: 5.9 کیلومتر (11 دقیقه با اتومبیل)

اقامتگاه آهید در بوشهر

اقامتگاه بومگردی جنوب آهید که در استان بوشهر از مجذوب نمایندهیت و محبوبیت بسیاری نیز برخوردار است. این اقامتگاه در بندر کنگان، خیابان ساحلی، فرعی 55 قرار گرفته است. خانه بومی آهید شامل 3 اتاق 5 نفره با سرویس کف خواب است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش 15 جهانگرد را دارد. این مجموعه سنتی از قدمتی حدود 70 ساله برخوردار است که پس از بازسازی و بازسازی در سال 1398 با دیزاین و معماری مدرن و ایرانی، جان دوباره گرفت و افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

پارکینگ، پرسنل و کارکنانی که به طور کامل بر زبان انگلیسی تسلط دارند و به هدایت جهانگردان غیر ایرانی یاری می نمایند، آشپزخانه عمومی با تمامی تجهیزات و لوازم مورد احتیاج آشپزی، راهنمای محلی تورهای جهانگردی، وسایل گرمایشی همانند پتو و تشک، سیستم سرمایشی مانند اسپلیت از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی آهید برای مهمانان در نظر گرفته است. با این حال در نظر داشته باشید که این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی و مجزا برای اتاق ها می باشد و مهمانان و مسافرانی که قصد اقامت در این مکان را دارند باید از سرویس بهداشتی که به صورت مشترک تعبیه شده و به صورت یک توالت ایرانی، یک توالت فرنگی و 2 حمام مشترک داخل مجموعه است بهره مند شوند.

یکی از برترین ویژگی هایی که این اقامتگاه در اختیار مهمانان قرار می دهد حیاط و محوطه زیبا با طراحی ساحلی و نزدیکی به دریا و سواحل بکر ماسه ای است که از اقامتگاه تنها 5 دقیقه پیاده روی تا دریا فاصله است. بعلاوه یکی دیگر از خدماتی که هر کسی باید با اقامت در این مکان آن را تجربه کند، صرف غذاهای عالی و با کیفیت موجود در آن می باشد. مهمانان این فرصت را دارند تا با هماهنگی و رزرو از انواع غذاهای محلی و سنتی اقامتگاه نظیر مچبوس مرغ، قلیه ماهی، دوپیازه میگو، قلیه میگو، قیمه بوشهری با للک بهره مند شده و لذت یک سفر جنوبی کامل را ببرند.

اقامتگاه آهید بوشهر، دسترسی ساده ای را به قیمت های مختلف شهر برای مهمانان و مسافران فراهم آورده است. در ادامه می توانید فاصله حدودی مراکز مختلف شهر و زمان حدود رسیدن به آن با اتومبیل را مشاهده و آنالیز نمایید.

  • مرکز بندر بوشهر: 200 کیلومتر (2 ساعت و 21 دقیقه با اتومبیل)
  • فرودگاه بوشهر: 207 کیلومتر (2 ساعت و 35 دقیقه با اتومبیل)
  • ایستگاه راه آهن شیراز: 369 کیلومتر (4 ساعت و 53 دقیقه با اتومبیل)
  • پایانه مسافربری بوشهر: 199 کیلومتر (2 ساعت و 21 دقیقه با اتومبیل)
  • پایانه مسافربری عسلویه: 75.6 کیلومتر (1 ساعت و 1 دقیقه با اتومبیل)
  • دریا و ساحل بندر کنگان: 2 کیلومتر (5 دقیقه با اتومبیل)
  • مسجد تاریخی امام حسن بصری: 35.7 کیلومتر (31 دقیقه با اتومبیل)
  • دخمه باستانی سیراف: 35.7 کیلومتر (32 دقیقه با اتومبیل)
  • قلعه شیخ نصوری سیراف: 37.6 کیلومتر (35 دقیقه با اتومبیل)
  • دهکده بزرگ جهانگردی شیرینو: 54.6 کیلومتر (46 دقیقه با اتومبیل)
  • گنبد نمکی جاشک: 66.4 کیلومتر (53 دقیقه با اتومبیل)
  • پارک ملی خلیج نایبند: 95.8 کیلومتر (1 ساعت و 18 دقیقه با اتومبیل)

دُر بلوچ چابهار ناب ترین اقامتگاه بومگردی جنوب

اگر می خواهید اقامتگاه بومگردی جنوب خود را در خاطره انگیز ترین مکان تجربه نمایید، پیشنهاد می کنیم اقامت در، دُر بلوچ چابهار را از دست ندهید. اقامتگاه بوم گردی و مجموعه خانه دُر بلوچ در چابهار واقع شده است و طور قطعی می توان گفت که یکی از متفاوت ترین اقامتگاه هایی است که می توانید تعطیلات خود را در آن بگذرانید و لذت بسیاری را تجربه نمایید. این اقامتگاه دارای 16 کپر سنتی است. هر یک از این کپرها دارای امکاناتی مانند یخچال، سیستم سرمایشی و سرویس بهداشتی و حمام مجزا می باشند. از دیگر خدمات قابل توجهی که در این اقامتگاه در اختیار مهمانان قرار می گیرد این است که در طول مدت اقامت وعده صبحانه به صورت رایگان و سلف سرویس سرو می شود.

دسترسی به اقامتگاه بوم گردی سرای دُر بلوچ در چابهار، برای مسافران بسیار آسان می باشد. آدرس دقیق این اقامتگاه در پیکرهٔ هفتم منطقهٔ آزاد چابهار. انتهای خیابان آبکان.، دُر بلوچ می باشد. همان طور که اشاره نمودیم 16 کپر سنتی در این اقامتگاه وجود دارد که 6 کپر دارای تخت خواب بوده و برای سایر آن ها سرویس خواب سنتی تشک و پتو فراهم شده است. این اقامتگاه 20 متر زیربنا زیر بنا داشته و 50000 متر مساحت کل بنا می باشد.

ظرفیت اتاق ها تا 4 نفر (3 نفر پایه + تا 1 نفر اضافه) بوده و 4 رخت خواب سنتی و سرویس های بهداشتی برای هر مهمان در نظر گرفته می شود.

هفت رنگو در جزیره قشم

اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو یکی دیگر از اقامت های بسیار زیبا و محبوبی است که در جزیرهٔ قشم و روستایی به نام هفت رنگو واقع شده است. این اقامتگاه در واقع یک مجموعه سنتی و بومی جنوبی به سبک و معماری کاملاً سنتی و بومی می باشد. مسافرانی که هفت رنگو را برای اقامت خود انتخاب می نمایند، می توانند از چشم انداز زیبایی که در محوطه آن واقع شده است و سایبان هایی از تنه و برگ درختان نخل برای استراحت و در امان ماندن از گرمای سوزان و آفتاب جنوب تعبیه شده است، لذت ببرند.

اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو یکی از اقامتگاه های بزرگ جنوب ایران می باشد که از 23 باب اتاق سنتی تشکیل شده و همه این اتاق ها در اطراف محوطه باز آن قرار گرفته اند، این مجموعه سنتی ظرفیت اسکان و پذیرش 120 جهانگرد را دارد و بعلاوه به علت معماری ایرانی غنی و چیدمان سنتی و بسیار تماشای، میزبان جهانگردان و طبیعت دوستان فراوانی از سرتاسر کشور عزیزمان است.

خوب است بدانید که تمامی اتاق ها ازامکاناتی مانند سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی به صورت مشترک، سیستم های سرمایشی و گرمایشی مانند اسپلیت، پرسنل با توانایی مکالمه به انگلیسی، راهنمای تور جهانگردی و محلی، حمام و اینترنت مناسب برخوردار هستند. مسافران و مهمانان این اقامتگاه منحصر به فرد می توانند با صرف انواع غذاهای محلی و لذیذ قشم مانند ماهی برشته (کباب ذغالی)، کلمبا، غذای محلی زیبون، موفلک، هواری، عنکاس (ماهی مرکب)، برنج دیشو، هواری چکو میگ که به وسیله آشپزان سنتی و با مهارت همراه با مواد اولیه بومی تهیه و طبخ می شود، نهایت لذت را از سفر خود به جنوب ببرند.

اگر قصد رزرو این اقامتگاه را دارید، هم اکنون می توانید به قسمت مربوطه در سایت وبلاگ مایکروتاچ سر بزنید و با نازل ترین قیمت ها اقدام به رزرو اتاق در این خانه سنتی نمایید. پیش از رزرو بهتر است بدانید که دسترسی شما از اقامتگاه به مکان های مختلف شهر بسیار ساده بوده و زمان کمی را از شما خواهد گرفت. در ادامه نکاهی به فاصله مکان های مختلف شهر از این اقامتگاه داریم.

  • فرودگاه بین المللی قشم: 18.7 کیلومتر (17 دقیقه با اتومبیل)
  • ایستگاه راه آهن بندر عباس: 114 کیلومتر (2 ساعت و 7 دقیقه با اتومبیل)
  • پایانه مسافربری بندرعباس: 117 کیلومتر (2 ساعت و 17 دقیقه با اتومبیل)
  • جنگل دریایی حرا: 6.8 کیلومتر (8 دقیقه با اتومبیل)
  • دره تندیس ها: 7.9 کیلومتر (13 دقیقه با اتومبیل)
  • سد گوران: 15.1 کیلومتر (16 دقیقه با اتومبیل)
  • سد پی پشت: 38 کیلومتر (30 دقیقه با اتومبیل)
  • تنگه چاهکوه: 25.7 کیلومتر (24 دقیقه با اتومبیل)
  • جزیره ناز: 51.1 کیلومتر (40 دقیقه با اتومبیل)
  • ژئو پارک قشم: 55 کیلومتر (43 دقیقه با اتومبیل)
  • قلعه قشم: 71.3 کیلومتر (1 ساعت با اتومبیل)
  • بازار قدیم قشم: 70.9 کیلومتر (1 ساعت و 2 دقیقه با اتومبیل)

لافت 17 جزیره قشم

آخرین گزینه در فهرست معرفی اقامتگاه بومگردی جنوب به لافت 17 تعلق دارد. اقامتگاه لافت 17 قشم یکی از اقامتگاه های سنتی و بسیار زیبای است که مهمانان می توانند با رزرو اتاق در آن، یکی از مجذوب نماینده ترین تجربیات خود از سفر به جنوب را تجربه نمایند. حیاط و فضای باز این اقامتگاه دوست داشتنی به همراه اتاق هایی که با ظرافت و زیبایی بسیار ستودنی در کنار یکدیگر دست به دست هم داده اند و این اقامتگاه را به یکی از مجذوب نماینده ترین گزینه های اقامتی تبدیل نموده است.

این اقامتگاه در هرمزگان و شمال غربی قشم قرار گرفته است و امکانات و خدمات بسیار مجذوب نمایندهی را در اختیار مهمانان قرار می دهد. اتاق های لافت 17 دارای امکانات از جمله نظافت روزانه، سرویس بهداشتی، سیستم سرمایشی و تجهیزات آشپزخانه هستند. در نظر داشته باشید که درخواست کنسلی تا 72 ساعت مانده به آغاز اقامت و همراه با کسر حدود 20٪ از مبلغ کل رزرو به مسافران بازگشت داده می شود. بنابراین پیشنهاد می شود برای جلوگیری از هزینه های اضافه تمامی جوانب را بسنجید و پس از آن اقدام به رزرو نمایید.

سؤالات متداول

  • برترین اقامتگاه ها برای اقامت در جنوب ایران کدام هستند؟

برترین اقامتگاه ها برای اقامت در جنوب ایران عبارتند از :

  • گاروم زنگی جزیره هنگام
  • دره شن ها جزیره هرمز
  • اقامتگاه آهید در بوشهر
  • در بلوچ چابهار
  • هفت رنگو در جزیره قشم
  • لافت 17 جزیره قشم
  • اقامتگاه گاروم زندگی در جزیره هرمز از چه امکاناتی برخوردار است؟

از جمله امکاناتی که در این اقامتگاه می توانید در اختیار داشته باشید عبارت اند از، تخت دونفره رختخواب های سنتی تمیز، حمام و سرویس بهداشتی مجزا برای هر اتاق، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی تکمیل در تمامی اتاق ها.

  • فاصله اقامتگاه آهید بوشهر از مراکز مختلف شهر بوشهر چقدر است؟

اقامتگاه آهید بوشهر، دسترسی ساده ای را به قیمت های مختلف شهر برای مهمانان و مسافران فراهم آورده است.

  • مرکز بندر بوشهر: 200 کیلومتر (2 ساعت و 21 دقیقه با اتومبیل)
  • فرودگاه بوشهر: 207 کیلومتر (2 ساعت و 35 دقیقه با اتومبیل)
  • پایانه مسافربری بوشهر: 199 کیلومتر (2 ساعت و 21 دقیقه با اتومبیل)
  • پایانه مسافربری عسلویه: 75.6 کیلومتر (1 ساعت و 1 دقیقه با اتومبیل)

نتیجه گیری

آشنایی با اقامتگاه های معتبر و با کیفیت در شهرهای مختلف می تواند به بهبود کیفیت سفر و اقامت شما یاری کند، از همین رو آژانس وبلاگ مایکروتاچ با هدف افزایش اطلاعات مسافران و کاربران اقدام به ارائه مطالب مورد احتیاج در این زمینه، در سایت وبلاگ مایکروتاچ نموده است که می توانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین اقامتگاه های بومگردی جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین اقامتگاه های بومگردی جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید