رازهایی مفید برای جوان تر به نظر رسیدن

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، با پرایمر (کرم زیرسازی) شروع کنید

اگر سن شما به اندازۀ کافی بالا است و خط خنده دارید، با اصلاح پوست می توانید ظاهری سرحال تر و جوان تر داشته باشید. پوست ما با افزایش سن خشک و نازک می شود. بنابراین، محصولاتی که 5 سال گذشته استفاده می شدند ممکن است امروز هم نسبتاً مؤثر باشند. رابین ریلانت، آرایشگر افراد مشهور که با سلین دیون کار کرده است، عقیده دارد که بهترین کاری که هر روز انجام می دهید استفاده از پرایمر یا کرم زیرسازی پوست است. پرایمری که از کیفیت بالایی برخوردار است چروک های کوچک را پر و آنها را کمتر نمایان می کند.

رازهایی مفید برای جوان تر به نظر رسیدن

از کرم پودر غلیظ صرف نظر کنید

اگر شما کرم پودر را مستقیماً روی پوست سالخوردۀ خود بزنید، احتمال دارد با این کار چند سال به سن خود اضافه کنید. پوشش ضخیم رویی دچار شکاف و خط می شود و خطوط ریزی که سعی می کردید مخفی کنید را بدتر می کند. در عوض، ابتدا مرطوب کننده و سپس پرایمر بزنید و بعد از آن یک کرم پودر مایع برای ایجاد رطوبت بیشتر روی پوست استعمال کنید. ریلاند توصیه می کند که کرم پودر را با ضربات آرام و با استفاده از اسفنج بزنید به جای اینکه آن را با دست بمالید.

چشمان خود را مانند دلقک ها آرایش نکنید

آرایش چشم تمیز به دقت نیاز دارد. متأسفانه، با کهولت سن بینایی کم می شود. ریلانت می گوید: اگر خوب نمی بینید، نمی توانید درست آرایش کنید. نتیجۀ آن اندازه زیادی از سایۀ چشم مانند دلقک خواهد بود یا خط چشمی کج و معوج. وی اضافه کرد: بهتر است برای خودتان آینۀ بزرگ کننده بخرید.

بهبود شکل چشم

با پا به سن گذاشتن ، پلک چشم می افتد. بنابراین، هدف این است که توجه را از پلک به سمت چشم منحرف کنید. خط چشم عامل اصلی است. خط نازکی از خط چشم را از همان جایی که مژه آغاز می شود از ابتدا تا انتهای آن بکشید. با این کار شکل چشم خود را بهتر می کنید و این توهم را ایجاد می کنید که مژه های ضخیم تری دارید. هنگام استفاده از سایۀ چشم، رنگ های ملایم را به اندازه کم به کار ببرید.

ابروها را آرایش کنید

ریانت می گوید: ابروها بسیار مهم هستند زیرا قاب چهره به حساب می آیند. اما ابروها با کهولت سن باریک تر و خاکستری تر می شوند. ریانت توصیه می کند برای ابرو کشیدن از مدادی همر نگ یا مکمل موی خود استفاده کنید. پودر زدن روی مداد باعث دوام و تثبیت آن می شود. برخی از افراد ابروهای خود را تاتوی دائمی می کنند اما سازمان غذا و دارو در مورد خطرات این کار هشدار می دهد.

نگذارید لب ها خونریزی کنند

چند چیز توجه را به سمت چروک ها جلب می کند که یکی از آنها رنگ لب خونین است زیرا رژ لب یک کرم است و به فضاهای کوچک و کم عمق، مانند خطوط دور لب، سرازیر می شود. برای اینکه جلوی سرازیر شدن رنگ رژ لب را بگیرید، ابتدا مرطوب کننده بزنید و سپس لب ها را با کرم پودر بپوشانید و بعد از آن رژ لب بزنید.

لب ها را حجیم کنید

ریانت سه مرحله برای جوان تر و حجیم تر به نظر رسیدن لب ها را توصیه می کند. ابتدا کار را با کرم پور زدن به لب ها آغاز کنید. در مرحلۀ بعد، دور لب را خط بکشید و سپس آن را با مداد پر کنید. و در نهایت، از برس رژ لب برای اعمال رژ لب حجم دهنده استفاده کنید. ریانت نتایج خوبی می بیند زیرا حجم دادن می تواند موقر و ساده نیز باشد. رنگی را انتخاب کنید که رنگ دانه های آن برای پر کردن لب ها به اندازۀ کافی باشد؛ بدون اینکه بیش از حد روشن باشند.

لب ها را مرطوب نگه دارید.

حتی باکیفیت ترین آرایش هم باعث خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب ها می شود. به همین دلیل، ضرورت دارد که اغلب لب های خود را مرطوب کنید. ریانت می گوید: لب با روغن شی، وازلین یا ویتامین ای چرب می شود. در پی محصولی باشید که ضدآفتاب دارد تا از لب ها در برابر اشعۀ خشک کنندۀ خورشید محافظت کنید. اگر زیاد رژ لب می زنید، بگذارید قبل از اعمال چرب لب، لب ها کاملاً خشک شوند.

دندان های لک شده را سفید کنید

خمیردندان های سفیدکننده می توانند لکه ها را از سطح دندان بردارند و آن را کمی روشن تر جلوه دهند. برای عمیق تر کردن، از خمیردندان های استفاده کنید که پراکسید هستند و ژل یا رشته های سفیدکننده دارند. این محصولات مینای دندان ها را سفید می کنند تا دندان شما را به رنگ طبیعی خود برگردانند. برای بهترین نتایج، درمان در مطب دندانپزشکی می تواند دندان ها را در کمتر از یک ساعت به طور قابل ملاحظه ای سفیدتر از قبل کند. درمان های متفاوتی ممکن است برای ایجاد رنگ دلخواه نیاز باشد.

چشمان خسته را بانشاط کنید

اگر چشمان شما خسته به نظر می رسند، بدیهی ترین راهکار استراحت بیشتر است. استراحت هورمون هایی آزاد می کند که به پوست کمک می کند ضخیم تر باقی بماند و حالت ارتجاعی و کشسانی بیشتری داشته باشد. برای کم کردن پف چشم، مصرف نمک را کم کنید و به بدن خود آب رسانی کنید. شما می توانید چشمان متورم را با ورق های خیار خنک یا کیسه های چای مرطوب تسکین دهید.

دایره های سیاه اطراف چشم را کم کنید

خوب خوابیدن باعث کم شدن دایره های سیاه زیر چشم می شود. اما در برخی افراد، تغییر رنگ به علت رنگ دانه های زیاد اطراف چشم ایجاد می شود. در برخی موارد، کرم هایی که حاوی مواد روشن کننده هستند مانند رتینول، هیدروکینون، چای سبز یا ویتامین ث ممکن است مفید باشد. برای پوشاندن دایره های سیاه، از کانسیلر با یک درجه رنگ روشن تر از پوست و تن متمایل به زرد استفاده کنید.

عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی در زیباتر به نظر رسیدن کارش را سه برابر بهتر انجام می دهد. یک عینک خوب پوست نازک اطراف چشم را از آسیب خورشید محافظت می کند. عینک آفتابی شما را از اخم کردن دور نگه می دارد. اخم کردن حرکتی است که باعث می شود چروک اضافی به مروز زمان ایجاد شود. در نهایت، عینک آفتابی آب مروارید را به تأخیر می اندازد. آب مروارید نواحی ابرگونه ای در لنز چشم است که دید را کم می کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پرتو فرابنفش خورشید می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد.

تقویت موی نازک و کم حجم

شما می توانید موهای کم حجم و نازک خود را با چند وبلاگ مایکروتاچ سادۀ آرایشی پرتر جلوه دهید. برس گرد بزرگی را برای بند کردن مو و حجم دادن به آن به کار ببرید. برای حالت دادن، از دکمۀ خنک روی سشوار خود استفاده کنید. حالت دادن با سشوار گردان داغ نیز انتخاب خوب دیگری است. ریانت پیشنهاد می کند که اگر در پی راه کم عمر برای اضافه کردن حجم به موهای خود هستید، موهای خود را فر کنید.

از خاکستری شدن موها خم به ابرو نیاورید

در حال حاضر گرایشی به سمت استقبال از موهای خاکستری وجود دارد. برای اینکه بهترین ظاهر را به موهای خاکستری خود بدهید، ریانت توصیه می کند که از یک نرم کنند و براق کنندۀ خوب برای خوش رنگ نگه داشتن موها استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی رنگ پریده است، موهای خاکستری روشن یا سفید شما را سفید بی روح جلوه می دهد. در این حالت، ممکن است بخواهید رنگ موی خود را مخفی کنید. رنگ موهای مؤثری در داروخانه برای پوشاندن موهای خاکستری وجود دارد. فقط یادتان باشد که هیچ وقت برای مژه و ابرو استفاده شوند.

لایه برداری

لایه برداری شما را از شر سلول های خشک و مردۀ پوست خلاص می هد و پوست جوان تر زیر آن را نمایان می کند. شما می توانید از لیف، همراه با پاک کنندۀ لایه بردار، استفاده کنید و به آرامی پوست صورت و بدن خود را بمالید. لایه برداری به طور مرتب کمک می کند تا پوست خسته و پوسته پوسته شده برداشته شود. اما مواظب باشید که محکم مالش ندهید زیرا منجر به تحریک و خراشیده شدن پوست می شوید.

با رتینویید چروک ها را هدف قرار دهید

این مواد شیمیایی هم خانوادۀ ویتامین آ هستند که می توانند ظاهر چروک های ریز را کاهش داده و ظاهری جوان تر ایجاد کنند. کرم هایی که به تجویز نیاز دارند بهترین اثر را دارند؛ مانند ترتینویین، تارازوتن و نسخه های جدیدتر از همین داروها. رتینول داروی دیگری است که قدرت کمتری دارد و به شکل بدون نسخه در دسترس است. بهترین نتیجه در اثر استفادۀ مرتب در طول هفته ها و ماه ها ایجاد می شود. همۀ این داروها می توانند منجر به قرمزی، تحریک و پوسته پوسته شدن شوند و پوست شما را در برابر خورشید حساس تر کنند.

با آلفاهیدروکسی اسیدها به جنگ چروک های دور چشم بروید

آلفاهیدروکسی اسیدها (AHAs) در میوه ها، نیشکر، شیر و دیگر غذاها یافت می شوند. وقتی این مواد به صورت موضعی استعمال شوند خاصیت لایه برداری دارند و لایۀ بیرونی سلول های مردۀ پوست را از بین می برند. همین امر منجر به کاهش ظاهر خطوط و چروک های ریز می شود. نتایج ممکن است در پوست نازک اطراف چشم بیشتر نمایان شود. تحریک خفیف پوست و قرمزی هم ممکن است رخ دهد و هنگام استفاده از آلفاهیدروکسی اسیدها پوست در برابر نور خورشید حساس تر شود.

لک های پیری را با هیدروکینون کم رنگ کنید

هیدروکینون ترکیب فعالی در کرم های سفیدکنندۀ رایج است. این کرم در تولید ملانین در پوست اختلال ایجاد می کند. ملانین رنگ دانه ای است که به لک های پیری رنگ می دهد. هیدروکینون بدون نسخه هم در داروخانه به فروش می رسد و انواع قوی تر آن به تجویز پزشک نیاز دارد. اسید کوجیک سفیدکنندۀ دیگری برای روشن تر کردن پوست است که به تجویز نیازی ندارد و بدون نسخه هم در دسترس است.

با آنتی اکسیدان به نبرد آسیب ها بروید

آنتی اکسیدان ها ویتامین ها و مواد معدنی هستند که با آسیب بدن و پوستی که از طریق رادیکال های آزاد ایجاد می شود مبارزه می کنند. شما می توانید غذاهایی که غنی از آنتی اکسیدان هستند بخورید یا کرم های آنتی اکسیدان موضعی روی پوست استعمال کنید. مطالعات نشان می دهد که ویتامین ث موضعی ممکن است برای کاهش خطوط و چروک های ریز مفید باشد. برای اطلاع از محصولاتی که حاوی مقادیر کافی از ویتامین ث هستند با متخصص پوست صحبت کنید تا مؤثر باشد.

برای داشتن پوستی صاف تر، ماهی قزل آلا بخورید

قزل آلا گنجینۀ گرانبهایی از مواد مغذی برای پوست است. این مادۀ غذایی پر از پروتئین است که عنصر سازندۀ پوست سالم به شمار میرود. این ماهی، همراه با ماهی های چرب دیگر، منبعی غنی از اسید چرب امگا 3 است. امگا 3 از طریق حجیم نگه داشتن پوست با چروک مبارزه می کند.

دست های خود را اقناع کنید

پوست دست ها بافت چربی نازکی دارد و وقتی خشک می شود به راحتی چروک می شود. استعمال مرطوب کننده در طول روز پوست را آب رسانی می کند تا دست ها پف داشته باشند و جوان تر به نظر برسند. در پی مرطوب کننده ای باشید که حاوی گلیسرین، روغن شی و روغن بذر کاژیره باشد. شما می توانید از کرم های روشن کننده برای محو کردن لک های روی دست مربوط به کهولت سن استفاده کنید.

ناخن های خود را تقویت کنید

با پرهیز از صابون های خشن و مرطوب کردن ناخن با کرم های ضخیم یا وازلین از ناخن های شکننده پیشگیری کنید. مکمل های ویتامین ب7، که بیوتین هم نامیده می شوند، به ناخن های شکننده و ترد کمک می کند. از پزشک خود در مورد اندازه مناسب برای خودتان بپرسید. برای جلوگیری از ریشه کردن ناخن و رشد ناخن به داخل پوست، حتماً ناخن های خود را به شیوۀ صحیح کوتاه کنید. در پی ناخن گیرهایی باشید که شکل آنها با انحنای طبیعی ناخن ها مطابقت داشته باشد.

پاشنۀ خود را نرم کنید

بعد از دهه ها راه رفتن، اغلب مردم لایۀ ضخیمی روی پاشنه و قسمت پایین پنجۀ پایشان ایجاد می شود. با اینکه شما دوباره، مانند دوران جوانی تان، کف پای نرم خود را به دست نمی آورید، شما می توانید با رنجام چند مرحله پینۀ پا را کم کنید. پاهای خود را درون آب گرم خیس کنید. وقتی پوست مرده مرطوب شد می توانید با استفاده از سنگ پا اندازهی از آن را از طریق ساییدن بردارید.

سیگار نکشید

یکی از قطعی ترین روش ها برای محافظت پوست در برابر آسیب دیدن، پرهیز از استعمال دخانیات است. مطالعات بر روی دوقلوها نشان می دهد که سیگاری ها پوستی دارند که چروک بیشتری دارد و پوست آنها 40 درصد از غیرسیگاری ها نازک تر است. محققان بر این باورند که دود محصولات توتون و تنباکو آنزیمی آزاد می کند که کلاژن و الاستین را از بین می برد. این ترکیبات برای ساختار پوست و کشسانی آن حیاتی هستند.

از کرم ضدآفتاب طیف وسیع استفاده کنید

شما احتمالاً می دانید که ضدآفتاب با مسدود کردن پرتوهای مضر خورشید چین و چروک ها را از بین می برد. اما آیا می دانستید که SPF موجود در ضدآفتاب پوست شما را فقط در برابر فرابنفش B محافظت می کند؟ اما به نظر می رسد که اشعۀ فرابنفش A در کاهش چروک نقش مهم تری بازی می کند. برای مسدود کردن اشعۀ فرابنفش A و B در پی ضدآفتابی باشید که طیف وسیع یا چندطیفی باشد.

برای کسب نتایج بهتر

اگر راهکارهای مراقبت خانگی نتیجه ای که می خواستید را حاصل نکرد، عمل های زیبایی نتایج شگفت آورتری را حاصل می کنند. یک متخصص پوست می تواند خطوط لبخند را با پرکننده های تزریقی حجم دهند. آنهایی که از سموم بوتولیوم مشتق شده اند برای منطقۀ ابرو رایج تر هستند و برخلاف نامشان سمی نیستند. لایه بردارهای شیمیایی و پوست خراشی (درم ابریژن) می تواند خطوط ریز و لک های پیری را نرم کند. لیزر پوست نیز راهی مؤثر برای کاهش چروک و تغییر رنگ پوست است.

منبع: فوت و فن

به "رازهایی مفید برای جوان تر به نظر رسیدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهایی مفید برای جوان تر به نظر رسیدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید