ادبیات

نقد فیلم مارول ها؛ پروژه تخریب میراث مارول ادامه دارد

کاپیتان مارول (2019) فیلمی معمولی بود که در بهترین زمان ممکن روی پرده رفت؛ انتقام جویان: جنگ ابدیت انتها سیاهی داشت اما آخرین لحظه اش وعده ظهور یک منجی قدرتمند را داد و بدیهی بود که طرفداران فیلم های دنیای سینمایی مارول به سینماها هجوم ببرند تا با این منجی...

4 بهمن 1402

تا خاتمه مرداد ماه آثار خود را ارسال کنید

به گزارش خبرنگاران ، هفتمین جایزه ابوالحسن نجفی با دبیری علی اصغر محمدخانی به منظور تشویق مترجمان برای اعتلای زبان فارسی در بهمن امسال به برترین ترجمه رمان و مجموعه داستان کوتاهی که در سال 1401 منتشر شده اند، اهدا می گردد.

27 مرداد 1402

استاد علیزاده در غزل حرفی برای گفتن دارد

ثریا صفری در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از استاد علیزاده در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، گفت: این آئین به وسیله روزنامه و انجمن ادبی نقدحال کرمانشاه عصر روز آدینه در محل مجتمع هنری شهید آوینی برگزار گردید.

16 تیر 1402

جادوی هری پاتر در فروش نسخه اصلی عمل کرد

یکی از نسخه های چاپ نخست کتاب هری پاتر و سنگ جادو در حالی به زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می گردد، که انتظار می رود به قیمت چندهزار پوند به فروش برسد.

11 تیر 1402

روایت تنهایی و تلاش مستمر یک زن در نیایش گنجشک ها

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، این رمان درباره زندگی زنی به نام شفا است که تلاش دارد یک زندگی عادی و مستقل داشته باشد. تنهایی و انزوایی که شخصیت شفا در زمان حال دارد، ریشه در گذشته اش دارند و وضع امروزش باعث می شود بین گذشته پرماجرا و آینده مبهم و وسوسه...

19 خرداد 1402

قدرت حیرت انگیز هوش مصنوعی، خواندن و تحلیل یک رمان در کمتر از یک دقیقه!

ایسنا نوشت: شرکت آنتروپیک(Anthropic) می گوید که هوش مصنوعی اش موسوم به کلود اکنون می تواند یک کتاب کامل را در کمتر از یک دقیقه بخواند.

29 اردیبهشت 1402

نارت نامه یکی از بزرگ ترین آثار فرهنگی بشریت است

خبرنگاران، زهرا اصلانی: داستان های حماسی، افسانه ها، قصه ها، ترانه ها، به طورکلی ادبیات فولکلور، گنجینه ای باارزش از ادبیات مکتوب و یکی از ابزارهای مطالعه جوامع گذشته است که به دلیل انتقال تجربیات ارزنده به آیندگان و تحکیم اصول اخلاقی و رفتارهای اجتماعی،...

26 اسفند 1401

فال حافظ امروز شنبه 19 آذر ماه 1401؛ بی رقیب می مانی!

همواره در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 19 آذر ماه 1401 از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 19 آذر ماه را بخوانید.

2 دی 1401

ببینید ، رونمایی از نخستین تصاویر فیلم تازه کارگردان انگل ، ماجرای یک کارمند یک بار مصرف!

نخستین تصاویر از فیلم Mickey7 ساخته تازه بونگ جون هو کارگردان کره ای برنده جایزه اسکار با حضور رابرت پتینسون در نقش اصلی منتشر شد.

15 آذر 1401

خراب از باد پائیز خمارانگیز تهرانم

خبرنگاران: آبان آغاز شد ماهی که اوج زیبایی پاییز در آن عیان میشود . شعر زیبای استاد شهریار در مورد پاییز تقدیم به نگاه گرم و مهربان شما!

1 آبان 1401

قانون آینه در دکوراسیون چیست؟

طبق مستندات تاریخی تزیین بنا با آینه برای نخستین بار در شهر قزوین مرکز شاه تهماسب اول شروع شده است.

30 مرداد 1401

استاد نبی پور در لیست مفاخر حامل میراث ناملموس ثبت شد

با ایجاد لیست ملی مفاخر حامل میراث ناملموس استاد غلامرضا نبی پور از استادکاران مشهور قنات در این لیست جای گرفت.

31 خرداد 1401

آیا خانه پدری هوشنگ ابتهاج در حال تخریب است؟

خانه هوشنگ ابتهاج شاعر پیشکسوت اهل رشت در خطر نابودی است و به گفته مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان سند معتبری در مورد موثق بودن خانه مطرح شده متعلق به استاد ابتهاج در دست نیست.

25 خرداد 1401

از آشفتگی هنر تا برخوردهای سلیقه ای

محمدحسین ایمانی خوشخو با انتقاد از جای خالی سند هنر، شرایط هنر را در کشور آشفته توصیف کرد و از برخوردهای غیرمصوّبه ای و سلیقه ای با موسیقی و سینما و به طور کلی هنر گفت.

21 خرداد 1401

از افسون تا لوکا؛ چگونه انیمیشن های دیزنی از شرورها فاصله گرفتند؟

هرکسی که در 10 سال گذشته فقط یکی از انیمیشن های دیزنی را هم دیدن نموده باشد، ممکن است متوجه شده باشد که انیمیشن های جدیدتر دیزنی با آن هایی که قبلا دیده ایم و با آن ها بزرگ شده ایم فرق دارند.

16 اردیبهشت 1401

بچه ها کتاب خوب می خواهند؛ چه تالیف چه ترجمه، جهان آن قدر بزرگ است که هیچ کس، جای دیگری را تنگ نمی کند

نلی محجوب در گفت وگو با خبرنگاران ، ترجمه را تهدیدی برای تالیف ندانست و گفت: برخی معتقدند ترجمه و تالیف در جنگی نابرابر با یکدیگرند؛ من این طور فکر نمی کنم و باور دارم کتاب خوب چه تالیف چه ترجمه، راه خود را پیدا می نماید و بر مخاطبش تاثیر می گذارد؛ قطعا...

26 فروردین 1401

خوشگلی پدرام کریمی به پسرش هم رسید

خبرنگاران:عکس های پدرام کریمی ، همسر و فرزندش که در اینستاگرام بسیار بازدید گرفته است.

7 اسفند 1400

رونمایی از دو کتاب فعالیت های ادبی و هنری سحابی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در این مراسم هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و هنرمندانی از جمله: مرتضی گودرزی دیباج، ایرج اسکندری، همایون سلیمی، عباس مشهدی زاده، عباس میرهاشمی، آرمان استپانیان، محمدرضا فیروزه ای،...

9 آذر 1400

65 ضرب المثل خنده دار کوتاه با معنی بسیار جالب و بامزه

ضرب المثل ، سخن کوتاه و مشهوری است که به قصه ای عبرت آمیز یا گفتاری نکته آموز اشاره می نماید و جای شرح بیشتر را می گیرد. بسیاری از این داستان ها از یاد رفته اند، و پیشینهٔ برخی از امثال بر برخی از مردم روشن نیست؛ با این حال، در سخن به کار می رود و نوع طنز...

26 اردیبهشت 1400

بابک افرا تیتراژ عصر شیرین را خواند

تهران (پانا) - تهیه کننده برنامه عصر شیرین از تولید تیتراژ این برنامه با صدای بابک افرا خبر داد.

5 اردیبهشت 1400
تعداد: (26)