چطور از شر جوش های روی بازو و شانه ها خلاص شویم؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، اگر تصور می کنید که جوش ها فقط بر روی صورت ظاهر می شوند، اشتباه می کنید! نقاط مختلفی از بدن هستند که ممکن است جوش بزنند و بازو و شانه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند!

چطور از شر جوش های روی بازو و شانه ها خلاص شویم؟

جالب است که بدانید مردان بیشتر از زنان از جوش روی شانه ها رنج می برند.

مانند جوش صورت، جوش روی شانه هم زمانی پدیدار می شود که سلول های مرده، چربی طبیعی و اضافه پوست و دیگر آلودگی ها فولیکول موی روی شانه ها را تحریک می کنند. در این حالت باکتری ها هم درون منافذ پوست به دام می افتند و می توانند موجب بروز جوش شوند.

جوش شانه می تواند دردناک باشد و به علت آنکه منافذ پوست در این نواحی بزرگ تر از منافذ صورت هستند، جوش های این ناحیه هم می توانند بزرگ تر باشند.

عوامل بسکمک در به وجود آمدن جوش بر روی بازو و شانه ها موثر هستند. از عوامل معمول آن می توان به تغییرات هورمونی بدن، پوشیدن لباس تنگ در هنگام ورزش، زندگی در منطقه ها گرم و مرطوب، استفاده از محصولات مراقبت پوستی چرب و استفاده از داروهایی خاص اشاره کرد.

برطرف کردن این جوش ها کار حضرت فیل نیست! راه های آسان و کارآمدی وجود دارد که به راحتی شما را از شر جوش های روی بازو و شانه ها خلاص می نماید.

1- مراقبت از پوست

اگر روی شانه و بازوتان جوش دارید، به این معنا است که مراقبت مناسبی از پوست تان نمی کنید. قدم اول در این راه آن است که به طور مرتب پوست تان را بشویید و تمیز نگه دارید. برای این کار از یک شوینده ملایم استفاده کنید. در هنگام حمام مطمئن شوید که نرم کننده مو را به طور کامل از موهاتان شسته اید و همچنین مراقب باشید هیچ گونه کف، شامپو و آلودگی روی بازوها و شانه تان باقی نماند.

2- کمپرس گرم

کمپرس گرم می تواند به شما کمک کند سریعا از شر جوش های شانه و بازو رها شوید. گرما باعث باز شدن منافذ بسته و گرفته پوست می شود و باکتری و چربی را از آنها بیرون می کشد. کمپرس گرم، همچنین، باعث کاهش درد و التهاب محل جوش ها می شود.

  • 1 قاشق چای خوری نمک را در 2 فنجان آب گرم حل کنید. یک پارچه کتانی و تمیز را به این محلول آغشته کنید و آب اضافه آن را خارج کنید.
  • این پارچه را برای مدت 10 دقیقه روی محل جوش ها قرار دهید.
  • زمانی که پارچه شروع به سرد شدن کرد آن را با پارچه ای تازه عوض کنید.
  • از این درمان چند بار در روز استفاده کنید.

3- سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از لاکتیک اسید و مالیک اسید است و درمانی عالی برای جوش روی شانه ها محسوب می شود.

  • یک قسمت سرکه سیب خام و تصفیه نشده را با 3 قسمت آب مخلوط کنید. آن را بر روی ناحیه جوش دار پوست تان بمالید. بعد از 15 دقیقه این ناحیه را با آب ولرم پاک کنید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز استفاده کنید.

4- بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر برای از بین بردن جای جوش و همچنین خود جوش ها درمانی عالی است. یک حمام جو دوسر به راحتی لکه های حاصل از جوش روی بازو و شانه ها را درمان می نماید و از جوش زدن بیشتر هم جلوگیری می نماید.

  • یک فنجان پودر بلغور جو دوسر را درون آب گرم موجود در وان حمام حل کنید. سپس برای 15 دقیقه در این آب دراز بکشید. بعد از آن پوست تان را به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا پوست را مرطوب کنید. از این درمان یک بار در روز استفاده کنید.

5- روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی مواد ضد باکتری و ضد التهابی است. این ماده شگفت انگیز با باکتری های مولد جوش و قرمزی و التهاب ناشی از آن مبارزه می نماید.

  • یک یا 2 قطره روغن درخت چای را روی یک تکه پنبه مرطوب بریزید، سپس آن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده پوست تان بکشید. آن را برای 1 ساعت بر روی پوست تان نگه دارید و سپس با آب سرد بشوید. از این درمان 2 بار در روز استفاده کنید.

6- زرد چوبه

زرد چوبه یکی از مواد موثری است که برای درمان جوش ها کاربرد زیادی دارد. این ماده عالی حاوی ترکیبات ضد باکتری است که باکتری مولد جوش شانه و بازو را می کشد.

  • 1 قاشق غذاخوری پودر زرد چوبه را با مقداری آب یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.
  • این خمیر را بر روی ناحیه جوش دار پوست قرار دهید. آن را برای 1 ساعت در همان محل نگه دارید.
  • سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز و برای چند روز، استفاده کنید.

7- آلوئه ورا

آلوئه ورا به خاطر خواص بی شماری که برای پوست دارد شناخته شده است. این گیاه معجزه آسا این بار هم برای درمان جوش های شانه و بازوتان به کمک آمده. این گیاه حاوی مواد منقبض کننده پوست است که به خشک شدن و از بین رفتن جوش ها کمک می نماید.

  • یک برگ آلوئه ورا را از وسط باز کنید و ژل آن را با استفاده از قاشق از داخل آن خارج کنید.
  • برای اینکه کارتان راحت تر شود ژل را در همزن مخلوط کنید تا نرم تر شود و راحت تر روی پوست کشیده شود.
  • این ژل را روی ناحیه ملتهب و جوش دار شانه ها وبازوها بمالید، اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
  • از این درمان 2 تا 3 بار در روز به مدت 1 هفته استفاده کنید.

8- جوش شیرین

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است که خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی دارد، به همین علت است که درمانی عالی برای از بین بردن جوش های ناحیه بازو و شانه ها است. این ماده طبیعی با باکتری های مولد جوش هم مبارزه می نماید و از ازدیاد و پراکنده شدن آنها جلوگیری می نماید.

  • مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید. این خمیر را بر روی شانه و بازو هاتان بمالید و آن را برای 5 تا 10 دقیقه نگه دارید. سپس آن را با آب گرم بشویید. از این درمان 1 بار در روز استفاده کنید.

9- لباس مناسب بپوشید

برای درمان جوش های شانه و بازو، باید لباس هاتان را با دقت انتخاب کنید. لباس هایی که بافت خشن، زمخت و سنگینی دارند، پوست را می سایند و باعث التهاب آن می شوند. زمانی که از جوش ناحیه شانه و بازو رنج می برید از لباس های سبک نخی یا ابریشمی استفاده کنید. همچنین در فرآیند درمان از لباس های گشاد استفاده کنید. لباس های تنگ می توانند باعث التهاب پوست و بدتر شدن شرایط جوش ها شوند.

10- رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی نقشی اساسی در جلوگیری از بروز انواع جوش بر عهده دارد. در این مورد، زمانی که صحبت از رژیم غذایی می شود اولین قدم خوردن غذاهای کم چرب و غذاهایی است که از کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده اند. خوراکی هایی مانند غلات کامل، حبوبات و سبزیجات و میوه های تازه.

همچنین باید بیشتر از غذاهایی که باعث کاهش التهاب در بدن می شوند استفاده کنید. این غذاها سرشار از روی (زینک)، ویتامین آ، ویتامین ای و آنتی اکسیدان ها هستند.

پس از غذاهایی مانند پرتغال، هویج، زرد آلو، اسفناج و دیگر سبزیجات برگی با رنگ سبز تیره بیشتر استفاده کنید. گوجه، برنج قهوه ای، توت ها، بوقلمون، تخم کدو، لوبیاها، نخودها و انواع آجیل ها هم خوراکی های مناسبی برای پیشگیری و درمان این جوش ها هستند.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "چطور از شر جوش های روی بازو و شانه ها خلاص شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از شر جوش های روی بازو و شانه ها خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید