تعلیق مجوز 7 شرکت هواپیمایی به علت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، یک مقام مسئول گفت: 7 شرکت هواپیمایی به علت آنکه اقدام به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی نکرده بودند، مجوز پروازیشان لغو شد.

تعلیق مجوز 7 شرکت هواپیمایی به علت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی وبلاگ مایکروتاچ، حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی با بیان این که 7 شرکت هواپیمایی به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی مجوز های پروازی آن ها از روز گذشته تعلیق شده است، گفت: این شرکت های هواپیمایی به علت آنکه اقدام به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و بعلاوه رعایت فاصله گذاری اجتماعی ننموده بودند، مجوز پروازی آن ها به وسیله سازمان هواپیمایی کشور لغو شد.

او با بیان اینکه شیوه نامه بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده ا ست، گفت: شرکت های هواپیمایی مکلف به رعایت کامل این شیوه نامه های بهداشتی هستند و باید در تمامی پرواز ها ظرفیت و سقف 60 درصد را رعایت نمایند.

خوشخو شرح داد: این شیوه نامه های بهداشتی عبارت اند از رعایت کامل ظرفیت 60 درصدی در پرواز ها و بعلاوه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فرودگاه ها هنگام دریافت کارت پرواز و بعلاوه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در انتقال مسافر از ترمینال به هواپیما که باید به صورت کامل رعایت گردد.

بیشتر بخوانید

مجوز پرواز های 7 شرکت هواپیمایی تعلیق شد

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه در یک ماه گذشته تعدادی از مسافران طبق شکایتی که به سازمان هواپیمایی ارائه نموده بودند، اعلام کردند، گفت: شرکت های هواپیمایی سقف ظرفیت 60 درصدی را رعایت نمی نمایند و با توجه به تذکراتی که در این حوزه داده شد و از روز گذشته مجوز تعلیق پرواز ها به علت عدم رعایت ظرفیت 60 درصدی به تعدادی از شرکت های هواپیمایی داده شد.

او با بیان اینکه قانون گذار تکالیفی را تعیین نموده و شرکت های هواپیمایی هم طبق قانون باید تمامی این مقررات را رعایت نمایند، اظهار کرد: پیش از این اعلام شده بود در صورتی که قوانین رعایت نگردد، نسبت به ابطال مجوز اقدام خواهد شد چراکه ممکن است عدم رعایت این قوانین جان مسافران را به خطر بیندازد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت دارد از ادامه فعالیت این شرکت های هواپیمایی متخلف جلوگیری کند، اضافه نمود: مسافران در صورتی که شکایت و انتقاد در این خصوص دارند باید به سایت رسمی سازمان هواپیمایی مراجعه نمایند و سامانه ای در همین خصوص در سازمان هواپیمایی تدوین شده و مسافران در صورت مشاهده تخلف، آن را با ذکر نام و شماره پرواز اعلام می نمایند و کارشناسان ما به سرعت این موضوع را آنالیز خواهند کرد.

او با بیان اینکه باید به موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی صادقانه نگاه کنیم، گفت: گزارش های رسمی وزارت بهداشت نشان می دهد که تنها صنف و مجموعه ای که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمامی مقررات و دستورالعمل های بهداشتی در رابطه با کرونا رعایت نموده صنعت هوانوردی بوده است.

خوشخو تاکید نمود: صنعت هواپیمایی برای ذی نفعان این بخش احترام قائل است و تمام قوانین و دستور العمل ها تا یک ماهه پیش رعایت می شد، اما از یک ماه گذشته کمی انحراف در این حوزه دیده شد و با توجه به آنکه بخش عمده ای از مردم واکسینه شدند، شرکت های هواپیمایی کمی آسان تر این موضوع را در نظر گرفتند، اما در راستای مسئولیت اجتماعی و بعلاوه با توجه به گلایه و شکایت مسافران، سازمان هواپیمایی به این بخش ورود نموده و اقدام به تعلیق مجوز های پروازی این شرکت های هواپیمایی نموده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی تاکید نمود: باید تمامی شرکت های هواپیمایی در این بخش طبق دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی قوانین را در این حوزه از جمله رعایت ظرفیت 60 درصدی انجام دهند.

او در سرانجام یادآور شد: در صورتی که شرکت های هواپیمایی در این بخش قوانین را رعایت نمایند، مجوز پروازی آن ها تجدید نظر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تعلیق مجوز 7 شرکت هواپیمایی به علت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق مجوز 7 شرکت هواپیمایی به علت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید