کاسه صبر مسافران هوایی یزد لبریز شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، در حالی شاهد افزایش چشمگیر نرخ بلیط هواپیما در کشور و به تبع آن یزد هستیم که تاخیر پروازها کاسه صبر مردم و مسافران را لبریز کرده و از شرایط موجود گلایه مند هستند.

کاسه صبر مسافران هوایی یزد لبریز شد

ایسنا: بعد از گرانی نرخ بلیط هواپیما و تاثیر مستقیم آن بر پروازها نه تنها بر کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی افزوده نشد بلکه زمان به عنوان مهمترین بخش از زندگی افراد توسط این سیستم هدر می رود آنچه امروز به مسئله گرانی بلیط هواپیما افزوده شده، تاخیرهای عجیب و غریب پروازهاست که بعضا از یک ساعت نیز فراتر رفته است.

توجیهاتی مانند نقص فنی و نبود هواپیما از سوی این سیستم بارها به گلایه مسافران خاتمه داده است، هر چند بعضاً خسارت های اقتصادی مانند از دست رفتن ساعت جلسات و قرارهای مهم کاری از سوی برخی از مسافران نیز مطرح می شود.

ابوالقاسم میرزایی سرپرست تیم والیبال یزد ضمن گلایه از تاخیرهای چند ساعته پروازهای یزد به تهران، می گوید: متاسفانه نه تنها شاهد تاخیرهای چند ساعته پروازها هستیم بلکه از قبل نیز هیچ اطلاعی داده نشده و ما باید در فضای شلوغ فرودگاه با وجود شیوع کرونا منتظر بمانیم.

وی با بیان این که تاخیر پروازها توهین به مسافران است، عنوان می کند: این توهین نه تنها باعث تهدید سلامت من و ورزشکارانم شده بلکه چندین بار ما را از تمرین هایمان باز داشته است.

این فعال ورزشی با بیان این که هزینه هایی سرسام آور قیمت بلیط هواپیما در مقابل این قبیل رفتارها غیرقابل چشم پوشی است، خواستار رسیدگی جدی مسئولان به این مسئله شد.

البته مشکل تاخیر پروازها تنها گلایه ورزشکاران و تیم های ورزشی نیست بلکه بخش های دیگر مانند فعالان اقتصادی و صنعتی که ترددهای مکرری خصوصاً به مقصد پایتخت دارند، از این موضوع ناخرسند هستند ولی هیچ واکنشی از سوی مسئولان مربوطه دیده نمی شود.

محمدمهدی رجایی فرد نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی یزد، در رابطه با تاخیر پرواز هواپیماها، بیان می کند: این مسئله در یک ماه گذشته باعث ناراحتی بیش از حد مسافران شده و این در حالیست که بلیط هواپیما با قیمت های گزافی عرضه می شود ولی متاسفانه برخی شرکت های هوایی فقط به فکر فروش هستند و حتی زحمت اعلام تاخیر به مسافران را حتی در قالب پیامک نمی بینند و اکثراً مسافران در فرودگاه متوجه تاخیر یا حتی ابطال پروازشان می شوند.

وی در ادامه با بیان این که از ابتدای تیرماه سال 98 با افزایش غیر مجاز نرخ بلیط هواپیما روبرو هستیم، می گوید: وزیر راه و دولت نیز این امر را غیرکارشناسی خواندند اما با این وجود، همچنان شاهد عرضه بلیط با قیمت های بالا هستیم و راهکاری برای آن نیز از سوی دولتمردان اندیشیده نشده است.

این فعال گردشگری با تاکید بر این که رشد نرخ بلیط هواپیما به بهانه افزایش نرخ دلار و دستور ستاد ملی کرونا مبنی بر ظرفیت 60 درصدی حضور مسافران در هواپیماها تداوم یافت، تصریح می کند: به تبع افزایش نرخ بلیط هواپیماها، نرخ قطارها نیز در حال افزایش است به گونه ای که طی دفعات مختلف 25 تا 30 درصد افزایش نرخ بلیط قطار را داشتیم.

رجایی فرد با اشاره به این که پس از اعتراضاتی مبنی بر گرانی بلیط، نرخ سقفی برای بلیط ها پیشنهاد شد، می گوید: نرخ سقف حتی پس از بهتر شدن شرایط کرونا همچنان ثابت ماند و هیچگونه نرخ کفی لحاظ نشد و صرفاً عرضه بلیط ها براساس نرخ سقف دنبال می شود در حالی که دولت باید این کمبود مسافر را با سوبسید به شرکت های هوایی جبران می کرد تا اینکه مردم مجبور نباشند جبران هزینه صندلی های خالی را خودشان پرداخت کند.

نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی یزد از کاهش ظرفیت مسافران حمل و نقل هوایی کشور خبر می دهد و می گوید: دفاتر خدمات مسافرتی علاوه بر مسائل نامبرده، با کاهش فروش و تعدیل نیروی انسانی و مسائل متعدد دیگری نیز در شرایط کنونی روبرو هستند که دولت باید در خصوص بیمه تامین اجتماعی و امهال وام ها به دفاتر مسافرتی کمک کند.

البته در نشست های متعددی که فعالان گردشگری با رئیس و دبیر فراکسیون گردشگری داشتند، این مسئله مورد تاکید قرار گرفت و نمایندگان استان در مجلس قول پیگیری آن را دادند.

منبع: توریسم آنلاین

به "کاسه صبر مسافران هوایی یزد لبریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاسه صبر مسافران هوایی یزد لبریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید