احتیاج به 8 هزار هواپیما برای توزیع واکسن کرونا در دنیا

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، همه هواپیماها برای حمل و نقل واکسن مناسب نیستند و انتقال واکسن به محدوده دمایی 2 تا 8 درجه سانتی گراد احتیاج دارد. بعضی از داروها نیز به دمای انجماد احتیاج دارند و این موضوع بسیاری از هواپیماها را از رده حمل و نقل خارج می نماید.

احتیاج به 8 هزار هواپیما برای توزیع واکسن کرونا در دنیا

براساس گزارش انجمن بین المللی صنعت هوایی، حمل واکسن کرونا در سراسر دنیا به زودی به بزرگترین چالش حمل و نقل تبدیل می گردد.

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (International Air Transport Association) اعلام نموده که برای انتقال واکسن کرونا در سطح دنیای به 8 هزار بوئینگ 747 نیاز است.

در حال حاضر هیچ واکسن تائید شده کووید-19 در سطح دنیا وجود ندارد اما انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی موسوم به IATA که با خطوط هوایی، فرودگاه ها، بدنه سازمان های سلامت و شرکت های داروئی دنیا در ارتباط است بر روی یک طرح حمل و نقل هوایی کار می نماید.

برای حمل واکسن کرونا به محدوده دمایی 2 تا 8 درجه سانتیگراد نیاز است/ عکس: GETTY IMAGES

در برنامه توزیع این سازمان فرض شده که هر فرد تنها به یک دوز از واکسن نیاز دارد.

الکساندر دو جونیاک مدیراجرایی انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی در این باره گفت: انتقال و تحویل سریع، ایمن و درست واکسن کووید-19 رسالت و ماموریت صنعت حمل و نقل هوایی در قرن جاری است و این اتفاق بدون برنامه ریزی دقیق و پیشرفته رخ نخواهد افتاد.

بی بی سی نوشت: در حالیکه شرکت های هواپیمایی پس از شیوع ویروس کرونا و در زمان بحرانی رکود ناشی از قرنطینه و بسته شدن مرزها روی انتقال و تحویل بار تمرکز نموده اند، حمل و نقل واکسن ها به مراتب پیچیده تر می گردد.

از طرفی همه هواپیماها برای حمل و نقل واکسن مناسب نیستند و انتقال واکسن به محدوده دمایی 2 تا 8 درجه سانتی گراد نیاز دارد. بعضی از داروها نیز به دمای انجماد نیاز دارند و این موضوع بسیاری از هواپیماها را از رده حمل و نقل خارج می نماید.

گلین هیوز رئیس بخش انتقال بار در بدنه صنعت هوایی می گوید: ما تمامی روش های انتقال (دارو) را به خوبی می شناسیم. آنچه باید انجام دهیم مقیاس گذاری داروها و برآورد اندازه مورد نیاز برای آنها است.

وی اضافه نمود: پروازها به مناطق خاصی از دنیا از جمله جنوب شرقی آسیا لازم است زیرا این کشورها فاقد توانایی لازم برای فراوری واکسن هستند.

بنا بر اعلام انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی، توزیع واکسن در سراسر آفریقا با توجه به کمبود ظرفیت حمل بار، وسعت منطقه و پیچیدگی در گذرگاه های مرزی غیرممکن است.

عکس حمل بار در فضای داخلی هواپیما در دوران شیوع کرونا/ عکس: AIRASIA

حمل و نقل این واکسن ها تقریبا به دقت نظامی نیاز دارد و نیازمند امکانات با کیفیت سرمایشی در شبکه حمل و نقل و اماکن نگهداری و ذخیره واکسن است.

در حال حاضر حضور 140 واکسن در مراحل اولیه فراوری قرار دارند حدود 20 واکسن در فاز آزمایش بالینی روی گروه هایی از مردم تست شده اند.

واکسن دانشگاه آکسفورد که در مرحله پیشرفته آزمایش است به دلیل بد شدن حال یکی از داوطلبان واکسینه شده، فرایند تحقیقات خود را به طور موقت متوقف نموده است.

انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی از دولت ها خواسته تا برنامه ریزی های دقیق را برای اطمینان از آمادگی کامل صنعت حمل و نقل و توزیع درست واکسن شروع نمایند.

در کنار برنامه ریزی های حمل و نقل اطمینان از دمای کنترل شده و امنیت واکسن نیز مسئله مهمی است.

انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی خاطرنشان کرد: واکسن ها کالاهای با ارزش و پرطرفداری هستند و باید اقدامات لازم برای ممانعت از سرقت، اعمال نفوذ دیگران در حین جابه جایی و ایمنی حمل و نقل فراهم گردد.

--

منبع: عصر ایران

به "احتیاج به 8 هزار هواپیما برای توزیع واکسن کرونا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به 8 هزار هواپیما برای توزیع واکسن کرونا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید