گردشگری جهانی در سال 2024 به سطح پیش از همه گیری می رسد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، گردشگری جهانی در سال 2024 به سطح پیش از همه گیری می رسد.

گردشگری جهانی در سال 2024 به سطح پیش از همه گیری می رسد

سازمان دنیای توریستی سازمان ملل متحد بیان نمود که سطح توریستی بین المللی کمی بالاتر از سطوح قبل از همه گیری در سال 2024 خواهد بود که به علت تجدید حیات مورد انتظار در آسیا تقویت شده است.

انتظار می رود توریستی بین المللی در سال 2024 به طور کامل سطوح قبل از همه گیری را بازیابی کند و برآوردهای اولیه حاکی از رشد 2 درصدی بالاتر از سطح سال 2019 است.

ارقام مربوط به سال گذشته نشان می دهد که 1.3 میلیارد توریست به خارج از کشور سفر نموده اند که 44 درصد بیشتر از سال 2022 و 88 درصد از تعداد توریستان در سال 2019 است.

سازمان دنیای توریستی به بازیابی قوی تر بازارهای آسیایی اشاره اما گفت که بیشترین افزایش در خاورمیانه بود و تنها منطقه ای بود که با ورود 22 درصد بالاتر از سال 2019 بر سطوح قبل از همه گیری غلبه کرد.

اروپا، پربازدیدترین منطقه دنیا نیز عملکرد قوی داشته و توریستی آن به 94 درصد از ارقام سال 2019 رسید. ارقام توریستی آفریقا نیز به 96 درصد رسیده است. منطقه آسیا و اقیانوسیه با تنها 65 درصد از سطوح پیش از همه گیری ضعیف ترین منطقه بود.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان دنیای توریستی در بیانیه ای گفت: آخرین داده های این سازمان بر انعطاف پذیری و بهبود سریع توریستی تاکید می نماید، به طوری که انتظار می رود آمار پیش از همه گیری تا انتها سال 2024 پیش بینی گردد.

انتظار می رود توریستی چین در امسال با ارائه پیشنهاد سفر بدون ویزا برای شهروندان فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و مالزی تا انتها نوامبر امسال سرعت بیشتری پیدا کند.

این سازمان هشدار داد که تداوم تورم، نرخ های بهره بالا، قیمت های نوسان نفت و اختلال در تجارت می تواند همچنان بر هزینه های حمل و نقل و اقامت در سال 2024 تأثیر بگذارد.

منبع: همگردی

به "گردشگری جهانی در سال 2024 به سطح پیش از همه گیری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری جهانی در سال 2024 به سطح پیش از همه گیری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید