کره جنوبی از ژاپن به آمریکا شکایت کرد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، وزیر خارجه کره جنوبی نگرانی های جدی دولت و مردم این کشور را در خصوص تصمیم توکیو برای ریختن آب تصفیه شده نیروگاه هسته ای فوکوشیما دای ایچی در اقیانوس به جان کری نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات اقلیمی منتقل و از این اقدام توکیو شکایت کرد.

کره جنوبی از ژاپن به آمریکا شکایت کرد

از تلویزیون ژاپن، دولت ژاپن میخواهد این پساب را برای حذف بیشتر مواد رادیو اکتیو تصفیه و رقیق کند، بنابراین غلظت تریتیوم به جامانده قبل از تخلیه بسیار کمتر از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت خواهد بود.

جان کری روز دوشنبه در سئول به وبلاگ مایکروتاچ گفت: آمریکا اطمینان دارد که دولت ژاپن در حال رایزنی کامل و مشورت با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

او گفت: ژاپن در خصوص این تصمیم گیری و فرایند کار بسیار شفاف عمل نموده است ضمن اینکه برای آمریکا مناسب نیست که در این فرایند مداخله کند.

آژانس انرژی اتمی هم از این تصمیم ژاپن حمایت می نماید.

دولت ژاپن می گوید برای جلب موافقت جامعه بین الملل توضیحات مفصلی در این خصوص ارائه خواهد داد.

بر اساس تصمیم دولت ژاپن، رها سازی آب رقیق شده حدود دو سال دیگر شروع می گردد و انتظار می رود کل فرآیند دهه ها به طول انجامد.

علنی شدن تصمیم دولت ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده تا کنون با محکومیت سریع گروه های زیست محیطی روبرو بوده است.

گروه صلح سبز ژاپن اظهار داشت که رهاسازی آبهای آلوده را به شدت محکوم می نماید که حقوق بشر و منافع مردم در فوکوشیما، ژاپن و منطقه آسیا و اقیانوسیه را کاملا نادیده می گیرد.

وزارت خارجه چین هم در واکنش به این تصمیم توکیو، سفیر ژاپن در پکن را احضار و مخالفت این کشور با تصمیم دولت توکیو مبنی بر تخلیه پسماند نیروگاه هسته ای فوکوشیما در دریا را به وی اعلام نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کره جنوبی از ژاپن به آمریکا شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی از ژاپن به آمریکا شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید