چگونه خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را کاهش دهید؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، طبق اطلاعات انجمن سرطان کانادا، حدود 26900 کانادایی در سال 2020 مبتلا به سرطان روده عظیم می شوند.

چگونه خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را کاهش دهید؟

به گزارش ،طبق اطلاعات انجمن سرطان کانادا، حدود 26900 کانادایی در سال 2020 مبتلا به سرطان روده عظیم می شوند. نکته تکان دهنده این است که سرطان روده عظیم بیشتر از گذشته به افراد جوان ضربه می زند. به عنوان مثال افراد متولد دهه 1990 بیش از دو برابر بیشتر از متولدین دهه 1950 در خطر ابتلا به بیماری های حاد روده رار دارند.

با وجود همه مخاطرات، کار های زیادی وجود دارد که مردم می توانند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان برای خود انجام دهند. یافته هایی قوی وجود دارد که تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در کنترل سرطان ایفا نماید.

به طور خاص گزارش های جدید نشان می دهد که خوردن غلات سبوس دار روزانه ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را حدود 17 درصد کاهش دهد. این به شواهد علمی قبلی می افزاید که غذا های حاوی فیبر ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهد. در این گزارش، دانشمندان تجزیه و تحلیل جامعی از 99 مطالعه علمی موجود، از جمله داده های مربوط به حدود 29 میلیون نفر انجام دادند. از این تعداد، بیش از یک چهارم میلیون نفر مبتلا به سرطان روده عظیم بودند.

دارل گری، پزشک متخصص مرکز سرطان دانشگاه ایالتی اوهایو، که به طور مستقیم در این مطالعه نقش داشت، می گوید غلات کامل شامل سبوس هستند. سبوس پوست خارجی لایه ای مغز خوراکی است. حاوی آنتی اکسیدان های مهم، ویتامین های گروه B؛ و فیبر است. غلات کامل منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی هستند که خاصیت ضد سرطانی دارند.

طبق این مطالعه، سه وعده غلات کامل در روز (در کل 90 گرم) با 17 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان همراه بود. یک وعده غلات کامل برابر است با 1/2 فنجان برنج قهوه ای پخته شده، بلغور جو دوسر، یا سایر غلات.

این گزارش خاطر نشان می نماید که بعضی از عادات سبک زندگی با خطر بالاتر سرطان روده عظیم مرتبط است:

خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز مانند گوشت گاو (بیش از 500 گرم یا کمی بیش از 1 پوند، پخته شده در هفته)

خوردن هات داگ، بیکن و سایر گوشت های فرآوری شده به طور منظم

اضافه وزن یا چاقی

سیگار کشیدن

منبع: انتخاب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چگونه خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را کاهش دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را کاهش دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید