نحوه ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی؛ آنالیز هزینه روش های مختلف

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، امروزه اغلب مردم ترجیح می دهند کالاهای مورد احتیاج خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی خریداری کنند. چرا که خرید غیر حضوری مزایای بسیار زیادی را برای خریداران در بر دارد و آن ها بدون احتیاج به خروج از منزل می توانند از دورترین نقاط کشور کالاهای مورد نظر خود را سفارش داده و آنها را خریداری کنند و چند روز پس از خرید، آنها را درب منزل تحویل بگیرند. صاحبان فروشگاه های مجازی روش های مختلفی را برای ارسال کالا می توانند مورد استفاده قرار دهند. اما از بین این روش ها، بهتر است روشی را برای ارسال انتخاب کنند که کالاها در نهایت صحت و سلامت و سریعتر به دست خریداران برسد تا در نهایت رضایت مشتریان افزایش پیدا کند.

نحوه ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی؛ آنالیز هزینه روش های مختلف

ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی را مورد تحلیل و آنالیز قرار دهیم و ارزانترین روش ارسال کالا را معرفی نماییم. بنابراین پیشنهاد می کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

هزینه ارسال کالا بر چه اساس محاسبه می گردد؟

شاید انتخاب روش ارسال کالا که هزینه ای ارزان داشته باشد، شما را سردرگم کرده باشد و حتی ممکن است شما را از راه اندازی و ادامه کسب و کار سرد کرده باشد. باید بدانید هزینه ارسال کالا بر اساس میزان وزن مرسوله پستی و با توجه به نزدیکی یا دوری آدرس مقصد، محاسبه می گردد. در ادامه قصد آنالیز انواع روش ارسال کالا و هزینه های مربوط به هرکدام را داریم.

آنالیز انواع روش های ارسال کالا

صاحبان مشاغل اینترنتی می توانند برای ارسال کالاهای خود از روش های مختلف استفاده نمایند. به طور کلی نحوه ارسال کالا از طریق دفاتر پیشخوان به شکل کاملا راحت انجام می گردد و این فرایند احتیاج به تایم زیادی ندارد.در ادامه به بعضی از این روش ها اشاره خواهیم نمود:

نحوه ارسال کالا با پست

نحوه ارسال کالا با پست بسیار راحت است و این روش مدت های طولانی است که برای ارسال کالاهایی مثل جعبه آماده مقوایی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله فاکتورهای اصلی که بر هزینه ارسال کالا در این روش تاثیر گذار است می توان به وزن کالا اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که ارسال کالا با پست خود می تواند به روش های مختلفی نظیر پست سفارشی، پست پیشتاز، پست ویژه، پست بین الملل و پست رستانت انجام گردد. مثلا نحوه ارسال کالا از طریق پست با نحوه ارسال کالا از طریق پست پیشتاز متفاوت بوده و مدت زمانی که طول می کشد تا بسته به دست مشتری برسد در هر یک از این دو روش فرق دارد.

اما به طور کلی ارزانترین روش ارسال کالا، ارسال از طریق پست می باشد.

نحوه ارسال کالا با پیک

ارسال کالا با پیک معمولاً مختص آن دسته از خریدارانی است که در شهر قم واقع شده اند و آنها می توانند کالای مورد نظر خود را چند ساعت پس از ثبت سفارش و درب منزل تحویل بگیرند. مثلا اگر شما برای خرید جعبه هارد باکس آماده عجله دارید، با انتخاب این روش ارسال می توانید کالای درخواستی خود را زودتر تحویل بگیرید.

نحوه ارسال کالا با تیپاکس

نحوه ارسال کالا با تیپاکس برای نقاط دور معمولا به صورت هوایی انجام می گردد. در مجموع مدت زمانی که طول می کشد تا سفارش های مشتریان به دست آنها برسد در روش ارسال با تیپاکس نسبت به پیک طولانی تر بوده و نسبت به پست کمتر می باشد. میزان هزینه ای که مشتریان بابت تحویل کالا از تیپاکس می بایست پرداخت نمایند نسبت به پست اندکی بیشتر است و هزینه ارسال به صورت پس کرایه از طریق آنها پرداخت خواهد شد.

بسته بندی کالا

چنانچه بسته بندی محصول به صورت خوب و مناسب انجام نگردد، در طول فرایند حمل ممکن است به آن کالا آسیب وارد گردد و این موضوع می تواند عدم رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. مثلاً اگر بسته بندی محصولاتی نظیر شیرینی و شکلات به درستی انجام نگردد، این محصولات پیش از آنکه به دست مشتریان برسند خراب می شوند. با خرید جعبه آماده این امکان برای شما فراهم می گردد تا علاوه ایجاد زیبایی بیشتر برای محصولات، خیالتان بابت سالم ماندن محصول راحت خواهد بود.

خدمات پس از فروش

آن دسته از فروشگاه های اینترنتی که اقدام به ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خود می نمایند در بین مشتریان محبوب تر هستند و تمایل مشتریان به خرید محصولات عرضه شده از طریق این فروشگاه ها بیشتر خواهد بود. مجموعه آزاد پک با پشتیبانی مشتری در طول فرایند سفارش تا تحویل کالا کوشش کرده تا به هر گونه مشکل احتمالی که ممکن است در طول این روند به وجود بیاید پاسخ مناسب دهد. علاوه بر این چنانچه در روند ارسال محصول مسئله ای پیش بیاید و بسته های دریافتی از طریق مشتریان دچار هر نوع آسیب شوند، مجموعه در اسرع وقت اقدام به مرجوع کردن کالاهای خراب شده کرده و آنها را با بسته های سالم تعویض خواهد کرد.

تخفیفات و پیشنهادها

چنانچه مشتریان اقدام به خرید جعبه آماده از آزاد پک نمایند، به طرز چشمگیری می توانند در هزینه های خود صرفه جویی به عمل بیاورند و نهایتاً آن میزان هزینه ای که از این راه صرفه جویی کرده اند را برای ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه به مشتریانشان مورد استفاده قرار دهند و با این کار میزان فروش خود را افزایش دهند.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا برترین روش ها و تکنیک هایی که برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی می توان به کار گرفت را معرفی نماییم تا صاحبان مشاغل اینترنتی با بکارگیری این روش ها بتوانند کالاهای خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مشتریان برسانند. آزاد پک نیز سعی کرده تا برای ارسال جعبه های آماده خود از روش های مختلف ارسال استفاده نماید تا متناسب با شرایط مشتریان مختلف سفارش ارسال شده تحویل مشتریان گردد. مشتریان نیز پس از دریافت جعبه های آماده آزاد پک می توانند از آنها برای بسته بندی محصولات مختلفشان استفاده نمایند.

منبع: فرارو

به "نحوه ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی؛ آنالیز هزینه روش های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی؛ آنالیز هزینه روش های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید