ناکامی های بزرگ کی روش؛ از حذف با ایران تا شکست با نسل طلایی رئال

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، تیم ملی مصر با راهنمایی کارلوس کی روش سرمربی سرشناس پرتغالی در جام کشور های عربی به رده چهارم رسید. مصری ها انتظار زیادی داشتند که تیم ملی کشورشان در این رقابت ها قهرمان گردد، ولی دو باخت متوالی مقابل تونس و قطر باعث شد تا فراعنه چهارم شوند.

ناکامی های بزرگ کی روش؛ از حذف با ایران تا شکست با نسل طلایی رئال

نشریه الوطن مصر در گزارشی تحلیلی بعد از ناکامی مصر با راهنمایی کی روش در تورنمت کشور های عربی به تاریخ دوران مربیگری این مرد پرتغالی پرداخت.

رسانه معتبر مصری به ناکامی های بزرگ تاریخ مربیگری کی روش پرداخت که باخت این مربی روی نیمکت ایران مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 امارات یکی از این بزرگترین ناکامی های این مربی پرتغالی دانست.

ناکامی های بزرگ کارلوس کی روش در دوران مربیگری از دید رسانه مصری به توضیح زیر است:

*ناکامی با نسل طلایی رئال مادرید

کی روش در ابتدای قرن کنونی یعنی فصل 2003-2004 راهنمایی رئال مادرید را برعهده گرفت. کی روش با وجود اینکه نسل طلایی و اسطوره های رئال مثل رائول، لوئیس فیگو، زین الدین زیدان، دیوید بکام و روبرتو کارلوس را در اختیار داشت، ولی از کسب قهرمانی در جام حذفی اسپانیا در سال 2004 ناکام ماند.

رئال در فینال جام حذفی اسپانیا با تمام ستاره هایش مقابل رئال ساراگوسا با نتیجه 3 بر 2 بازنده شد تا کی روش با وجود این همه ستاره از کسب جام بازماند.

بعلاوه نتایجی که رئال با کی روش در آن فصل از لالیگا کسب کرد با توجه به داشتن این همه ستاره بد بود. کهکشانی ها در آن فصل در جایگاه چهارم قرار گرفتند. تمام این نتایج بد باعث شده تا کی روش از سمتش برکنار گردد.

*حذف شدن از جام ملت های آسیا با ایران

از دیگر ناکامی های بزرگ کی روش به همراه تیم ملی ایران بود. او در جام ملت های آسیا 2019 امارات با راهنمایی ایران به نیمه نهایی رسید، ولی مقابل ژاپن با نتیجه 3 بر صفر تن به شکست داد و از این رقابت ها حذف شد.

کی روش بعد از این ناکامی برزگ با ایران در نشست خبری، گفت: ما اشتباه غیرعمدی را مرتکب شدیم که گل اول ژاپن به ثمر رسید. این اشتباه باعث شد تا به روحیه بازیکنان تاثیر بگذارد. من مسئولیت این شکست را کامل برعهده می گیرم.

بعد از این بازی کی روش بعد از 8 سال مربیگری در تیم ملی ایران از این تیم خداحافظی کرد.

*6 تایی شدن با کلمبیا مقابل اکوادور

بعد از مربیگری با ایران کی روش راهی کلمبیا شد و راهنمایی تیم ملی این کشور را برعهده گرفت. مرد پرتغالی راهنمایی این تیم را در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 برعهده داشت. او در این مسابقات تنها 4 بازی روی نیمکت کلمبیا نشست. او 2 باخت، یک مساوی و یک برد با کلمبیا کسب کرد.

اما ناکامی بزرگ کی روش در باخت سنگین 6 بر یک مقابل اکوادور رقم خورد. این باخت سنگین ترین باخت تاریخ کلمبیا از سال 1977 بود به همین دلیل مرد پرتغالی بعد از این باخت بزرگ برکنار شد.

منبع: فرارو

به "ناکامی های بزرگ کی روش؛ از حذف با ایران تا شکست با نسل طلایی رئال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی های بزرگ کی روش؛ از حذف با ایران تا شکست با نسل طلایی رئال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید