ساخت نسل تازه گوشی تاشوی موتورولا ریزر رسما تأیید شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، موتورولا در سال 2019 از گوشی تاشوی ریزر رونمایی کرد و در سال 2020 هم مدل 5G این گوشی از راه رسید. از سوی دیگر باید به گوشی های تاشوی سری گلکسی زد فلیپ اشاره کنیم که در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته اند و موتورولا در این بازار نتوانست سهم قابل توجهی را کسب کند.

ساخت نسل تازه گوشی تاشوی موتورولا ریزر رسما تأیید شد

حالا یکی از مقام های ارشد شرکت لنوو با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرده که نسل تازه گوشی تاشوی موتورولا ریزر در دست ساخت واقع شده است. طبق این پست، این گوشی از قدرت بیشتر، رابط کاربری بهتر و ظاهر مجذوب کننده تر بهره می برد. همچنین به نظر می رسد این گوشی در ابتدا راهی بازار چین می گردد.

در حال حاضر قیمت برخی گوشی های تاشو تا حد زیادی کاهش یافته و چندین شرکت هم وارد این بازار شده اند. به عنوان مثال گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت 999 دلار به دست کاربران رسیده که از ویژگی های مجذوب کنندهی مانند نمایشگر مقاوم، مقاومت در برابر نفوذ آب و تراشه پرچم دار بهره می برد. چند روز قبل هم هواوی از تازهترین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد که 1400 دلار قیمت دارد و البته فقط راهی بازار چین می گردد. روی هم رفته با وجود اینکه در ماه های اخیر چند گوشی تاشو راهی بازار شده اند، اما در این میان سامسونگ تنها شرکتی است که این گوشی ها را به طور گسترده راهی بازارهای جهانی کرده است.

برای یادآوری باید بگوییم که در سال 2019 گوشی تاشوی موتورولا ریزر با نمایشگر اصلی 6.2 اینچی و نمایشگر بیرونی 2.7 اینچی از راه رسید. دوربین اصلی و سلفی، باتری و چیپست تنها تفاوت این گوشی و مدل 5G آن است. به طور مشخص، مدل 5G از اسنپدراگون 765G بهره می برد ولی مدل اصلی با اسنپدراگون 710 راهی بازار شد. همچنین در پنل پشتی مدل اصلی یک دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه شده ولی مدل 5G از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده می کند. همچنین باید به ظرفیت 2510 میلی آمپر ساعتی مدل اصلی و ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعتی مدل 5G اشاره کنیم.

بعد از عرضه این گوشی، بسیاری از کارشناسان آن را با گلکسی زد فلیپ مقایسه کردند و ویژگی هایی مانند قیمت بالا، عمر باتری پایین و دوربین ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت. از طرف دیگر این گوشی با استقبال چندانی روبرو نشد و احتمالا عدم عرضه نسل تازه این گوشی تاشو در سال 2021 به همین موضوع برمی گردد. روی هم رفته امیدواریم موتورولا برای تازهترین گوشی تاشوی خود توجه بیشتری به آن نشان بدهد و از چیپست بهتر و نمایشگر مقاوم تری استفاده کند.

یکی از مهم ترین چالش های این گوشی ها، قیمت بالای آن هاست. البته به تازگی شاهد کاهش قیمت این گوشی ها هستیم و مثلا چند روز قبل گوشی تاشوی اوپو با قیمت 1200 دلار معرفی شد و به نظر می رسد در سال 2022 شاهد عرضه گوشی های تاشوی با قیمت مناسب خواهیم بود. همچنین از طرف دیگر چین خوردگی نمایشگر هم مجذوب کنندهیت استفاده از این گوشی ها را کاهش می دهد که شرکت هایی مانند اوپو در این زمینه به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده اند. در ضمنً تازهترین گوشی های تاشو اوپو و هواوی توانسته اند شکاف بین دو قسمت نمایشگر که بعد از بستن گوشی ایجاد می گردد را حذف کنند.

گوشی های تاشو به دلیل استفاده از چندین قطعه متحرک، در برابر نفوذ گرد و غبار بسیار حساس هستند اما سامسونگ با ضد آب کردن بدنه تازهترین گوشی های تاشوی خود و افزایش دوام بدنه آن ها نشان داده که به زودی دیگر این موضوع یک مشکل مهم نخواهد بود. همچنین نباید بحث نرم افزار این گوشی ها را از قلم بیندازیم. در حال حاضر، فقط تعداد محدودی از اپلیکیشن ها از مزایای گوشی های تاشو استفاده می کنند. توسعه دهندگان معمولا اپلیکیشن ها را برای عموم کاربران توسعه می دهند و در نتیجه کاربران محدود گوشی های تاشو مورد توجه قرار نمی گیرند. البته به لطف اندروید 12L که به زودی به طور رسمی منتشر خواهد شد، گویا این مشکل تا حد زیادی برطرف می گردد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در سال 2022 شیائومی نسل تازه گوشی تاشوی خود را معرفی می کند و شرکت هایی مانند ویوو وارد این بازار خواهند شد. بنابراین به زودی طرفداران این نوع گوشی ها با گزینه های بیشتری روبه رو می شوند و باید ببینیم آیا قیمت آن ها بیش از پیش کاهش پیدا می کند یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "ساخت نسل تازه گوشی تاشوی موتورولا ریزر رسما تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نسل تازه گوشی تاشوی موتورولا ریزر رسما تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید