برترین برنامه های بازیابی مخاطبین پاک شده گوشی؛ گزینه های سریع و کارآمد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، اگر به هر دلیلی در دستگاه اندرویدی یا iOS شما، شماره مخاطبین پاک شده است، با ما همراه باشید تا دو مورد از برترین برنامه های بازیابی شماره های پاک شده گوشی را به شما معرفی کنیم.

برترین برنامه های بازیابی مخاطبین پاک شده گوشی؛ گزینه های سریع و کارآمد

مقدمه

برای همه ما این اتفاق می افتد که اطلاعات مان بنا به هر دلیلی از گوشی پاک می گردد. گاهی اوقات خودمان به صورت ناخواسته این کار را انجام می دهیم و گاهی اوقات هم مسائل نرم افزاری، آپدیت معیوب، روت کردن، بازگشت به تنظیمات کارخانه و مواردی از این دست، سبب پاک شدن اطلاعات درون دستگاه می شوند.

اما یکی از اصلی ترین معضلی که بسیاری از کاربران با آن روبرو هستند، پاک شدن مخاطبین یا شماره آن هاست. ریکاوری شماره های پاک شده هم اصلا کار ساده ای نیست و در بسیاری از مواقع با مشکل و شکست روبرو می گردد. اما خوشبختانه ریکاوری شماره های پاک شده گوشی به لطف یک سری از اپلیکیشن ها غیرممکن نیست.

در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چطور می توانید در گوشی خود، به ریکاوری مخاطبین حذف شده بپردازید. توجه داشته باشید گاهی اوقات این برنامه ها، روش ها و ترفندها بنا به دلایل مختلف به درستی کار نمی نمایند. در نتیجه از همین ابتدا باید بگوییم نتیجه روش هایی که قرار است در ادامه به شما معرفی کنیم، به صورت 100% قطعی نیست.

اگر روش یا اپلیکیشنی را سراغ دارید که از عملکرد صحیح آن در بازیابی مخاطبین حذف شده یا حتی ریکاوری تماس های حذف شده اطمینان دارید، لطفاً در بخش نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

چگونه از پاک شدن مخاطبین جلوگیری کنیم؟

اینکه از پاک شدن چیزی در گوشی جلوگیری کنیم، غیر ممکن است چون این اتفاق بالاخره به هر دلیلی می تواند رخ دهد. نکته اینجاست که چگونه می توان کاری کرد که پس از حذف شدن، بتوان به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرد. برترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بلافاصله پس از خرید یک گوشی هوشمند، حساب شرکت سازنده یا گوگل را به آن اضافه نموده و از تمام اطلاعات خود اعم از مخاطبین روی آن فایل پشتیبان تهیه کنید.

برای مثال در گوشی های سامسونگ شما علاوه بر سیم کارت، می توانید شماره ها را روی حساب سامسونگ و جیمیل هم ذخیره کنید تا در صورتی که مخاطبین یا هر اطلاعات دیگری از روی گوشی پاک شد، به راحتی بتوانید فرایند بازیابی آن ها را انجام دهید. پس اگر در پی پاسخ این پرسش بودید که چگونه شماره های پاک شده را برگردانیم و به این مطلب برخوردید، پیشنهاد می کنیم برای دفعات بعد حتما یک حساب ابری به گوشی اضافه و شماره ها را تا جایی که برایتان ممکن است درون آن ذخیره نموده یا پشتیبان بگیرید.

علاوه بر این ها، شما می توانید یک فایل از مخاطبین گوشی خود تهیه نموده و آن را درون کامپیوتر یا یک فضای دیگر غیر از گوشی ذخیره کنید تا اگر مخاطبین از روی گوشی پاک شدند بتوانید با ارسال آن فایل به داخل گوشی، بار دیگر به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید.

چگونه درصد موفقیت ریکاوری شماره های حذف شده را بیشتر کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد، فرایند ریکاوری شماره های حذف شده ممکن است با مشکل روبرو گردد. اما برای اینکه شانس موفقیت شما افزایش پیدا کند، کافی است بلافاصله بعد از اینکه متوجه شدید مخاطبین تان از گوشی پاک شده اند، دیگر هیچ تغییری درون گوشی ایجاد نکنید. مثلا چیزی را اضافه یا حذف نکنید و یا سعی نکنید تا جایی که به خاطر دارید، یک سری شماره ها را به گوشی اضافه کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید نصب اپلیکیشن روی سیستم یا خود گوشی است یا اینکه دستگاه را به مراکز خدماتی ببرید. در غیر این صورت شانس شما برای بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می نماید.

برترین برنامه بازیابی شماره های پاک شده گوشی

برترین برنامه بازیابی مخاطبین حذف شده با توجه به یک سری موارد انتخاب می گردد. اینکه رابط کاربری آسانی داشته باشد که هر کسی بتواند با آن کار کند، پولی نباشد یا اگر هم بود، هزینه اشتراک آن زیاد نباشد، رضایت کاربران از آن بسیار بالا باشد و در نهایت اینکه لزوما احتیاج به روت کردن گوشی نداشته باشد.

البته در این مطلب به معرفی اپلیکیشن هایی می پردازیم که در بعضی از شرایط شاید احتیاج به روت شدن گوشی داشته باشند. اما فقط در یک شرایط روت کردن گوشی را به شما پیشنهاد می کنیم و آن هم زمانی است که به شماره یادشده احتیاج مبرمی دارید و به شما اطمینان داده شده که با روت شدن گوشی می توانید به آن شماره دسترسی پیدا کنید. در غیر این صورت اصلا چنین ریسکی نکنید و نگذارید گوشی تان روت گردد.

اپلیکیشن FoneLab Android Data Recovery

طبیعتا تا زمانی که مخاطبین شما از روی گوشی پاک نشده باشند، فراموش می کنید که از آن ها فایل پشتیبان تهیه کنید. برای این زمان، اپلیکیشن FoneLab Android Data Recovery در نظر گرفته شده که اگر بگوییم برترین برنامه بازیابی شماره های پاک شده گوشی اندرویدی است، اغراق ننموده ایم چون حتی امکان بازیابی تماس های حذف شده در اندروید را هم دارد.

همانطور که می بینید، در نام این اپلیکیشن اندروید به چشم می خورد و این یعنی در واقع شما می توانید با استفاده از این برنامه، به ریکاوری شماره های حذف شده چه در گوشی های سامسونگ و چه در سایر گوشی های اندرویدی مثل شیائومی، موتورولا و… هم بپردازید.

این نرم افزار می تواند از مخاطبین گرفته تا گزارش تماس ها، پیغام ها، مکالمات اپلیکیشن های شیکه اجتماعی و حتی فایل های چند رسانه ای را در صورتی که از گوشی تان پاک شده باشند، برگرداند. علاوه بر این ها، با استفاده از این برنامه، امکان تهیه فایل پشتیبان از گوشی روی سیستم هم وجود خواهد داشت تا بدین ترتیب دیگر نگرانی از بابت پاک شدن دوباره اطلاعات خود نخواهید داشت.

توجه داشته باشید این اپلیکیشن پولی است اما با یک سرچ ساده در وب سایت های داخلی می توانید به نمونه کرک شده آن ها دسترسی داشته باشید.

  • فقط کافی است اپلیکیشن یادشده را دانلود و روی سیستم ویندوزی یا مک خود نصب کنید.
  • سپس گوشی اندرویدی خود را به سیستم متصل کنید.
  • روی گزینه Android Data Recovery کلیک کنید.
  • اگر گوشی خود را به وسیله USB به سیستم متصل می کنید، در ابتدا باید به وسیله بخش ، قابلیت USB Debugging یا همان عیب زدایی USB را روی گوشی فعال کنید.
  • اگر هم قصد اتصال به وسیله وای فای را دارید، باید روی گزینه Wireless Connection کلیک کنید.
  • در این صورت باید اپلیکیشن یادشده را روی گوشی خود هم نصب کنید.
  • در همان خط نخست، نشان گر ماوس را روی عبارت Hover to learn how to install it، نگه دارید.
  • یک کد QR به نمایش در می آید که با اسکن آن به وسیله گوشی، به صفحه دانلود اپلیکیشن راهنمایی می شوید.
  • با نصب این اپ روی گوشی، نحوه برقراری ارتباط درون سیستم به شما نمایش داده می گردد.
  • سپس کافی است در بین گزینه ها، انتخاب کنید چه فایلی را می خواهید که از روی گوشی شما ریکاوری گردد.
  • سپس دسترسی های لازم را به وسیله گوشی به اپلیکیشن بدهید تا اطلاعات پاک شده را برگرداند.

اپلیکیشن PhoneRescue for iOS / PhoneRescue for Android

دومین اپلیکیشن خوب و کاربردی در راستای ریکاوری شماره های حذف شده در اندروید، PhoneRescue for Android نام دارد. اپلیکیشنی که اندازه رضایت مندی کاربران از آن بسیار بالاست و عملکرد بسیار خوبی هم در زمینه بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی دارد. این اپلیکیشن هم مثل اپ بالا، از بسیاری از گوشی های اندرویدی اعم از محصولات سامسونگ، هواوی، موتورولا و… پشتیبانی می نماید.

از جمله امکانات این اپلیکیشن می توان به پاک کردن قفل گذاشته شده روی صفحه، بازیابی اطلاعات مختلف، و بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی اشاره نمود. البته یک نسخه از این اپلیکیشن برای iOS هم در دسترس قرار گرفته است که می توانید از آن برای دسترسی به اطلاعات پاک شده در آیفون هم بهره ببرید.

  • استفاده از این برنامه بازیابی مخاطبین پاک شده از گوشی بسیار ساده است. کافی است آن را اجرا نموده و از بین سه گزینه Recover from iOS Device و Recover from Backup و Recover from iCloud را انتخاب کنید و اگر هم اندرویدی باشد، این سه گزینه متناسب با گوشی اندرویدی شما تغییر نام پیدا می نماید که اگر برای اولین بار است که از اپلیکیشن استفاده می کنید باید گزینه نخست را انتخاب کنید.
  • سپس روی اطلاعات مورد نظر خود کلیک نموده و منتظر باشید تا فرایند بازیابی به اتمام برسد.

این اپلیکیشن در زمان هایی که داده شما به اشتباه پاک شده باشد، نمایشگر دستگاه صدمه دیده باشد، قفل صفحه را فراموش نموده باشید، دستگاه به خاطر نفوذ آب آسیب دیده باشد یا به هر دلیلی به کنش های شما واکنش نشان ندهد، قادر به بازیابی آن هاست.

بازیابی شماره های پاک شده گوشی آیفون

اگر در پی روشی برای بازیابی شماره های پاک شده گوشی آیفون هستید، جدا از اپلیکیشن PhoneRescue for iOS، می توانید روش های دیگر را هم امتحان کنید. ساده ترین روش برای انجام این کار، استفاده از حساب iCloud است. البته این روش زمانی کار می نماید که یک نسخه پشتیبان از مخاطبین شما در حساب iCloud وجود داشته باشد. در غیر این صورت بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

  • روی سیستم خود به وب سایت رفته و به حساب کاربری خود بروید.
  • روی نام خود در بالای صفحه کلیک نموده و سپس روی گزینه تنظیمات حساب یا Account Settings کلیک کنید.
  • به سمت پایین صفحه اسکرول نموده و در قسمت Advanced، روی Restore Contacts کلیک کنید.
  • روی گزینه Restore کلیک کنید تا گوشی به زمان قبل از پاک شدن مخاطبین برگردد.

اگر هم به وسیله iCloud پشتیبان گیری نموده باشید، می توانید به وسیله خود گوشی هم به صورت مستقیم به انجام این کار بپردازید.

  • به تنظیمات رفته و با کلیک روی نام خود، iCloud را انتخاب کنید.
  • حالا روی گزینه کنار Contacts کلیک کنید تا از رنگ سبز به خاکستری تغییر پیدا کند.
  • حالا پیغامی درباره مخاطبان از قبل همگام سازی شده با iCloud ظاهر می گردد که باید روی عبارت Keep on My iPhone کلیک کنید.
  • حالا دوباره روی گزینه کنار Contacts ضربه بزنید تا به رنگ سبز در بیاید.
  • در این مرحله از شما پرسیده می گردد که با مخاطبین محلی چه گردد. کافی است روی گزینه Merge کلیک کنید تا مخاطبین از دست رفته بار دیگر به حساب iCloud اضافه گردد.

مراجعه به مراکز تخصصی بازیابی اطلاعات

اگر هیچ یک از روش های بالا برای شما کارساز نبود، پیشنهاد می گردد حتما به سراغ افرادی بروید که در زمینه ریکاوری مخاطبین حذف شده، خبره هستند. البته وقتی چیزی از روی گوشی پاک می گردد، دیگر نباید چیزی را در آن محل حذف یا اضافه کنید. مثلا وقتی مخاطبین شما پاک می شوند، پیشنهاد می گردد گوشی را بدون هیچگونه تغییر یا دستکاری، به مراکز تخصصی تعمیر موبایل ببرید تا آن ها فرایند بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی را برایتان انجام دهند.

این افراد با برترین برنامه بازیابی شماره های پاک شده گوشی آشنایی دارند و در واقع می دانند که چه اپلیکیشنی به درستی و با درصد خطای کمتری کار می نماید. در نتیجه به برترین شکل ممکن می توانند به شما در این مسیر یاری نمایند. هرچند در این صورت باید مبلغی را به عنوان هزینه به فرد تعمیرکار پرداخت کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی؛ سخن پایانی

در این مطلب کوشش کردیم تا برترین روش ها و اپلیکیشن ها را جهت بازیابی شماره های پاک شده گوشی آیفون و اندروید به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید روش های ریکاوری شماره های پاک شده گوشی قرار نیست در تمام مواقع به صورت صددرصدی درست کار نمایند و گاهی اوقات ممکن است مسائلی در این بین به وجود بیاید که فرایند بازیابی مخاطبین حذف شده را با مشکل روبرو کند. اما اپ های معرفی شده در بالا و روش هایی که شرح داده ایم، در مقایسه با سایر اپ ها و روش ها، اندازه رضایت مندی بیشتری داشته اند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین برنامه های بازیابی مخاطبین پاک شده گوشی؛ گزینه های سریع و کارآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین برنامه های بازیابی مخاطبین پاک شده گوشی؛ گزینه های سریع و کارآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید