خبرنگاران 1500میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، گچساران - خبرنگاران -معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای انتشار ویروس کرونا تا به امروز یکهزار و500 میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی استان هزینه شده است.

خبرنگاران 1500میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

جلال پوران فرد یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ مایکروتاچ گفت: این میزان اعتبار از محل بودجه های ملی، استانی، مشارکت خیران، بانک ها و شرکت های خصوصی تأمین شده است.

وی ابراز داشت: این اعتبار برای خرید تجهیزاتی مانند تخت های مواج، تشک، مانیتور، تجهیزات ام آر آی و سایر وسایل پزشکی و حفاظت شخصی پرسنل درمانی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی اعلام کرد: تجهیزات سی تی اسکن بیمارستان کرونایی شهید جلیل یاسوج، افزایش پنج تخت ویژه در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان، تأمین و تجهیز 218 تخت معمولی و 28 تخت ویژه در بیمارستان کرونایی شهید جلیل یاسوج از دیگر تجهیزات خریداری شده در این مدت بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: موفقیت مدیریت ویروس کرونا در استان دستاورد تعامل خیران، مسئولان، نیروهای مردمی بوده است.

پوران فرد با اشاره به در مراحل پایانی بودن بیمارستان نرگسی شهر دوگنبدان گفت: کار نصب تجهیزات چهارگانه این بیمارستان 145 تختی آغاز شده است.

وی همچنین از خرید 80 تا 90 درصد از تجهیزات بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بهمئی اطلاع داد.

پوران فرد مطرح کرد: مراحل مقدماتی خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهر دهدشت اجرا شده و در آینده نزدیک تجهیزات مذکور در این بیمارستان نصب می گردد.

وی در ادامه گفت: در حالی که در روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا سهمیه ماسک سه لایه استان یکهزار عدد بود با راه اندازی کارگاه های فراوری و تعامل دستگاه های اجرایی هم اکنون ماهانه 115 هزار عدد برای استفاده پرسنل بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می گردد.

پوران فرد تاکید نمود: در حالی که کارانه کارکنان بیمارستانی پیش از این به 24 ماه عقب افتادگی می رسید الان مطالبات این نیروها به چهار ماه کاهش یافته است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: برای مدیریت بحران کرونا 200 نیروی طرحی به پرسنل بیمارستان های استان اضافه نموده شد.

پوران فرد افزود: نیروهای قرارداد 89 روزه که در دوران انتشار ویروس کرونا در استان بکارگیری شدند دارای امتیاز در آزمون های استخدامی هستند.

وی تاکید نمود: به ازای هر ماه خدمت دو امتیاز برای این نیروها در نظر گرفته می گردد.

وی مطرح کرد: با توجه به راه اندازی و بهره برداری از مراکز درمانی و توسعه یافتن مراکز جدید در استان مجوز 131 نیرو به صورت پیمانی از وزارت بهداشت اخذ شده است و این امتیازات در آزمون مذکور لحاظ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: متقاضیان رشته های بهداشتی و درمانی استان به وسیله سازمان سنجش کشور در آزمون استخدامی نیروهای حوزه درمان استان شرکت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 1500میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1500میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید