جام عظیم: هدفم حضور در سومین المپیکم است، توکیو را بخاطر مصدومیت از دست دادم

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، عضو تیم ملی تفنگ گفت: همه تلاشم را می کنم تا سومین دوره المپیک را هم تجربه کنم.

جام عظیم: هدفم حضور در سومین المپیکم است، توکیو را بخاطر مصدومیت از دست دادم

مه لقا جام عظیم در گفت و گو با وبلاگ مایکروتاچ در مورد اهدافش اظهار کرد: اگر پیروز می.شدم در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 شرکت کنم و سهمیه می گرفتم اولین فردی بودم که در تیراندازی سه دوره پیاپی در المپیک حاضر می گردد. اکنون هم تمام کوششم را می کنم تا سومین دوره المپیک را هم تجربه کنم. هدف من در حال حاضر حضور پیروز در بازی های آسیایی و المپیک پاریس است.

عضو تیم ملی تفنگ در مورد عدم حضورش در مسابقات انتخابی المپیک توکیو گفت: در بازی های آسیایی جاکارتا پای چپ من از ناحیه مچ و زانو شکست. البته مشکل پارگی و کشیدگی رباط تاندون هم داشتم. بعد از آن دوره درمانم خیلی طولانی شد و متاسفانه همه مسابقات انتخابی المپیک توکیو را از دست دادم.

جام عظیم اضافه نمود: من تنها تیراندازی بودم که در بازی های آسیایی مدال گرفتم و در اوج آمادگی بودم، اما این آسیب رخ داد و من حتی نتوانستم در مسابقات کسب سهمیه حاضر شوم و المپیک توکیو را از دست دادم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مسابقات قهرمانی اروپا و جام دنیای کرواسی شرکت خواهد نمود گفت: اکنون ویزای ما صادر شده و بامداد امروز ساعت 3.30 به اردوی تدارکاتی مجارستان ملحق می شویم. حضور در مسابقات بستگی به تصمیم سرمربی تیم ملی خانم هاشمی دارد. امیدوارم که بتوانم در مسابقات قهرمانی اروپا و جام دنیای کرواسی حاضر شوم و نتیجه خوبی برای تیم ملی حاصل گردد.

وی به عنوان فردی که دو دوره در المپیک حضور داشته است قدرت ذهنی را عامل پیروزیت دانست و گفت: المپین ها (به جز نجمه خدمتی) هر چند که تجربه المپیک را ندارند اما تجربه بازی های آسیایی و بازی های دانشجویان دنیا را دارند و به هر حال با این سطح از مسابقات آشنایی دارند. باید بدانند که افرادی که در المپیک شرکت می نمایند همه از لحاظ تکنیک در یک سطح هستند و تنها قدرت ذهن است که افراد پیروز و ناکام را متمایز می نماید.

جام عظیم گفت: حتی به نظر من المپیک از سایر مسابقات شاید آسانتر باشد به این سبب که همه ورزشکاران برای کسب سهمیه کوشش نموده اند و با آمادگی بالایی به المپیک می فرایند، پس همه در یک سطح هستند. دقیقا شرایط بازی های آسیایی هم با قهرمانی آسیا تفاوتی ندارد فقط بار ذهنی و روانی متفاوت است. هر ورزشکاری که از لحاظ روانی بتواند قوی ظاهر گردد سایر موارد حل می گردد و منجر به مدال خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا به امروز در این رشته در المپیک نتوانسته ایم مدال داشته باشیم گفت: به هر حال همواره تیراندازی به دلیل نوع رشته ورزشی و شرایط کشور مسائل خاص خود را داشته که کسب مدال برای تیراندازان سخت بوده است. البته با اینکه مدال نگرفتیم ولی خیلی به مدال نزدیک بودیم.

دارنده مدال برنز تفنگ سه شرایط بازی های آسیایی 2018 گفت: هر دو دوره قبل المپیک فینالیست داشتیم که خیلی هم به کسب مدال نزدیک بودند. کسب مدال تا حدودی شانس می طلبد. از طرفی تیراندازی مثل سایر رشته ها نیست و باید روز تیرانداز باشد. اگر چند جام دنیای برگزار گردد به ندرت اتفاق می افتد که قهرمان دو جام دنیای یک نفر باشد. در خیلی از رشته ها این گونه نیست. باید روز ورزشکار باشد و این خیلی تاثیر گذار است.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم که در این المپیک تیراندازان با دست پر برگردند. متاسفانه بعضی مسائل در تیراندازی هست که همواره وجود داشته است. در حال حاضر شرایط حضور در اردوی خارجی مهیا شده است و امیدوارم ملی پوشان بتوانند با فشنگ بیشتر و خوب تمرین نمایند تا با آمادگی بیشتری به المپیک بفرایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جام عظیم: هدفم حضور در سومین المپیکم است، توکیو را بخاطر مصدومیت از دست دادم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام عظیم: هدفم حضور در سومین المپیکم است، توکیو را بخاطر مصدومیت از دست دادم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید