ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین الملل شناخته شده است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، یک حقوقدان گفت: باید نهضت مبارزه علیه خودمختاری آمریکا از سوی نخبگان و اندیشمندان همیشه در دستور کار باشد و علیه آمریکایی ها این مبارزه حداقلی را داشته باشند.

ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین الملل شناخته شده است

قاسم شعبانی در گفت وگو با وبلاگ مایکروتاچ، درباره تصمیم ترامپ در توقف کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی گفت: آقای ترامپ عددی نیست و پک پدیده است و به هیچ اصولی پایبند نیست.

وی افزود: قبلا خروج ترامپ از معاهده محیط زیست پاریس را داشتیم که معاهده ای کاملا شسته و رفته بود و ترامپ زیر حرف های مدیران و مسوولان سابق زد. اکنون نیز ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین الملل شناخته شده است و تمام حقوقدانان و متخصصین اهل فن، ترامپ را پدیده ای خودسر و بی ضابطه و ناقض حقوق بین الملل و به عنوان یک قدرت سرکش و غیرقابل پیش بینی می دانند که هر کاری که می خواهد انجام می دهد و درباره ترامپ نباید انتظاری غیر از این داشت.

این وکیل دادگستری شرح داد: در شرایط کنونی که جهان گرفتار ویروس کرونا شده ، ترامپ از تعهدات آمریکا سرباز زده و سرپوشی می کند و این شخص، فردی خودسر و سرکش است.

شعبانی با یادآوری این که کشورها معمولا در مقابل عملکرد ترامپ سه دسته هستند، گفت: یک دسته از کشور ها درمقابل ترامپ منفعل هستند و صدایی از آن ها بر نمی آید و ساکتند. یک دسته مواجب بگیر آمریکا هستند و هر چه ترامپ بگوید را قبول و از آن حمایت می کنند و واکنش منفی نداشته و جرات مقابله ندارند. یک دسته هم مثل جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای عدالت محور و مبارز علیه استکبار جهانی هستند. در این وسط گاهی اوقات برخی کشورها ژست دموکراتیک و حقوق بشری و استقلال و شخصیت مستقل خودشان را دارند ولو این که به نفع آمریکایی ها رای می دهند و تصمیمات آمریکایی ها را اجرا می کنند و در مقابل این کار زشت ژست گرفتند.

وی در سرانجام گفت: باید نهضت مبارزه علیه خود مختاری آمریکا از سوی نخبگان و اندیشمندان همیشه در دستور کار باشد و علیه آمریکایی ها این مبارزه حداقلی را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین الملل شناخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین الملل شناخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید