باورهای غلط برای کاهش دمای تلفن همراه

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، بعضی افرادی که از گوشی هوشمند خود کار زیادی می کشند، برای خنک کردن آن دست به کارهای عجیبی می زنند.

باورهای غلط برای کاهش دمای تلفن همراه

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از گوشی خود بسیار کار می کشند، ممکن است با مسأله داغ کردن گوشی هوشمند خود روبرو شده باشید. داغ کردن گوشی، علت های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به اجرای بازی ها و یا برنامه های سنگین و یا باز ماندن بسیاری از برنامه ها در پس زمینه گوشی و یا وجود مسائل در پردازنده موبایل و یا داغ شدن بیش از حد دستگاه اشاره نمود.

در بسیاری از موارد، داغ شدن گوشی شما امری طبیعی است که آن هم به علت حرارت فراوری شده از سوی اجزای داخلی دستگاه است. در این موارد، برترین راه آن است که بعضی از برنامه های را ببندید و اجازه دهید تا گوشی شما به خودی خود به آرامی خنک گردد.

در اینجا قصد داریم به 3 باور نادرست برای خنک کردن گوشی اشاره کنیم:

یکی از باور های نادرست این است که برای خنک کردن گوشی که دمای آن بالا رفته، آن را در داخل یخچال و یا فریزر قرار دهیم. در فصل تابستان بعضی از افرادی که تلفن های اندرویدی دارند، گوشی های هوشمندشان را برای چند دقیقه داخل فریزر می گذارند تا داغی دستگاه تلفن شان پایین بیاید. اما به نظر شما این کار با تلفن شما چه می نماید؟

در جواب باید بگوییم قرار دادن تلفن همراه در یخچال و یا فریزر به شکلی منفی بر روی باتری گوشی شما اثر می گذارد و آسیب های فراوانی به آن وارد می نماید.

بعضی از صاحبان گوشی های اندرویدی، روش اشتباه دیگری را برای خنک کردن تلفن همراهشان بکار می بندند و آن هم قرار دادن پک های ژل و یا چسب های حررارتی در پشت دستگاه برای خنک ساختن آن است. اما باید بدانید این روش نیز جزو باور های نادرست است و در نهایت برای تلفن شما مفید نخواهد بود.

بعضی برنامه های اندرویدی در فروشگاه گوگل پلی (Google play) وجود دارد که ادعا می نمایند قادر هستند تا به راحتی گوشی شما را خنک نموده و دمای بالای آن را پایین آورده و عملکرد عمومی آن را بهبود بخشند. اما پرسش اینجاست که آیا اینچنین برنامه هایی به خنک کردن گوشی شما یاری می نمایند؟

در واقع، این برنامه ها به عنوان پاک نماینده هایی برای فایل های کش (Cashe) در گوشی های اندرویدی عمل می نمایند و به معنای دقیق تر، این برنامه ها حاوی پاک نماینده هایی هستند که کوشش دارند تا عملکرد گوشی شما را بهبود بخشیده و بار وارد بر آن را به منظور کاهش دما، کاهش دهند. اما باید بدانید در صورتی که علت اصلی افزایش دمای گوشی شما، دمای محیطی باشد، این برنامه ها به درد شما نخواهد خورد.

منبع: پایگاه صدی البلد

وبلاگ مایکروتاچ فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باورهای غلط برای کاهش دمای تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای غلط برای کاهش دمای تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید