این AFC برای عربستان است نه آسیا، چرا پاسخ النصر را 8 ساعته دادند؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، سعید آذری در مصاحبه با خبرنگاران، در واکنش به خبر سایت عربی زبان کوره مبنی بر رد شدن اعتراض فولاد به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نکرده است. شاید خبر این سایت، پیش داوری بوده باشد. AFC امروز و فردا تعطیل است و ما همچنان منتظر خواهیم بود.

این AFC برای عربستان است نه آسیا، چرا پاسخ النصر را 8 ساعته دادند؟

وی افزود: ظاهراً AFC دو سه هفته است که به ایمیل ها پاسخ نداده است. مشکل اساسی این است که چرا در تصمیمات کمیته امنیت AFC پارادوکس و تناقض وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان ادامه داد: دو سال پیش در تیم ذوب آهن بودم و مقرر شد میزبان النصر عربستان در شهر کربلای عراق باشیم. به فاصله 8 ساعت مانده به آن مسابقه، النصر به بهانه پرتاب راکت در کشور عراق که 100 کیلومتر با استادیوم فاصله داشت، آن مسابقه را لغو و بازی را به زمان و کشور دیگری موکول کرد.

آذری شرح داد: درخواست فعلی ما از AFC همین است. تا روز بازی فولاد ایران با العین امارات در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا چند روز باقی مانده است اما به درخواست ما پاسخی داده نمی شود. چه ضمانتی وجود دارد که مسئله ای برای تیم فولاد در عربستان پیش نیاید؟ اگر اتفاقی رخ بدهد چه کسی پاسخگو است؟

وی یادآور شد: تناقض در تصمیم گیری بین دو کشور ایران و عربستان چه چیزی را نشان می دهد؟ این موضوع سئوال برانگیز است. آیا چون ما ایران هستیم این بلاها سرمان می آید و این یک تصمیم صرفاً سیاسی است؟ اگر پاسخ درخواست ما را ندهند نشان دهنده این است که این AFC برای عربستان است نه قاره آسیا. چرا دو سال پیش و در بحث میزبانی ما در عراق، 8 ساعته پاسخ النصر عربستان را دادند اما الان چند روز است که پاسخ ایمیل ما را نمی دهند؟

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که چه زمانی درخواست تغییر میزبانی عربستان برای AFC ارسال شده است؟ گفت: ما سه روز پیش درخواستمان را برای کنفدراسیون آسیا و روز گذشته به فدراسیون ایران فرستادیم. به نظرم فدراسیون فوتبال هم نباید منتظر ما می ماند. آنها از شرایط منطقه و درگیر بودن عربستان در حملات پهپادی آشنایی داشتند و باید همان موقع به میزبانی عربستان اعتراض می کردند.

آذری شرح داد: با این شرایط امید چندانی به تغییر میزبانی عربستان نداریم. هر موقع میزبانی بحرین در مسابقات انتخابی جام جهانی برای تیم ملی ایران جابجا شد، میزبان ما در لیگ قهرمانان آسیا هم تغییر می کند.

مدیرعامل باشگاه فولاد اظهار کرد: کاش یک بار برای همیشه واژه کلیشه ای غیرت ایرانی را برای مسابقات فوتبال و بازیکنانمان کنار بگذاریم. چرا نباید با تدبیر ایرانی به جنگ این مسائل برویم. تا چه زمانی باید بار روانی این مسائل را روی دوش بازیکنان و مربیان بیاندازیم. امید دارم یک روز تدبیر ایرانی جایگزین کلمه غیرت ایرانی در فوتبال شود.

آذری در انتها در خصوص توقف فولاد مقابل آلومینیوم اراک در لیگ برتر پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در نیمه اول خوب بازی نکردیم. شاید این بازی یک شوک و تلنگر به بازیکنان بود که با آگاهی و تمرکز وارد لیگ قهرمانان آسیا شوند. با کادر فنی و بازیکنانی که داریم، امیدوار به صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "این AFC برای عربستان است نه آسیا، چرا پاسخ النصر را 8 ساعته دادند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این AFC برای عربستان است نه آسیا، چرا پاسخ النصر را 8 ساعته دادند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید