امید فرانسوی ها به کلروکین به عنوان داروی کرونا

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، محققان فرانسوی هنوز به داروی کلروکین برای درمان کرونا امیدوارند و با تمرکز ویژه بر روی این دارو و احتمال شفابخش بودن آن بر روی بیماری ناشی از ویروس کووید-19 کار می نمایند.

امید فرانسوی ها به کلروکین به عنوان داروی کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ مایکروتاچ، انستیتوی مدیترانه ای بیماری های عفونی در فرانسه خلاصه ای از تحقیق جدید خود از آزمایش داروی هیدروکسی کلروکین بر روی مبتلایان به ویروس جدید کرونا را منتشر کرد.

دیدیه رائول، رئیس این موسسه و دیگر متخصصان بیماری های عفونی در گزارش جدید خود نیز بر اثربخش بودن داروی هیدروکسی کلروکین بر روی بیماران مبتلا به کووید-19 تاکید نموده اند. این در حالی است که شیوه تحقیق آن ها بار دیگر از سوی گروهی از پزشکان فرانسوی مورد انتقاد قرار گرفته است.

در گزارش انستیتوی مدیترانه ای بیماری های عفونی در شهر مارسی آمده است: ترکیب هیدروکسی کلروکین با آزیترومایسین اگر بلافاصله پس از تشخیص به بیمار تجویز گردد درمانی بی خطر و موثر برای کووید-19 خواهد بود.

دیدیه رائول که این روزها به دلیل دفاع تمام قد از تجویز کلروکین به بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا به چهره ای شناخته شده در فرانسه تبدیل شده است روز پنجشنبه نسخه ای از گزارش تحقیق جدید خود و همکارانش را به امانوئل مارکون، رئیس جمهوری این کشور تحویل داد.

رئیس جمهوری فرانسه برای ملاقات با دیدیه رائول و بازدید از انستیتوی مدیترانه ای بیماری های عفونی روز پنجشنبه به مارسی سفر کرد.

در تحقیق جدید دیدیه رائول تاثیر تجویز کلروکین بر روی 1061 بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا سنجیده شده است. این بیماران به مدت حداقل سه روز داروهای هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین مصرف کردند. بنا به نتیجه تحقیق، بدن 91.7 درصد آن ها پس از 10 روز پیروز به غلبه کامل بر ویروس شده بود. به این ترتیب تست کرونای این دسته از بیماران پس از 10 روز منفی بود.

از مجموع 1061 بیمار پنج نفر که بین 75 تا 95 سال داشتند باوجود مصرف کلروکین جان خود را از دست دادند. در گزارش انستیتوی مدیترانه ای بیماری های عفونی فرانسه با این حال تاکید شده است که درصد مرگ ومیر در میان بیمارانی که کلروکین مصرف نموده اند به شکل معناداری کمتر از بیمارانی است که در شهر مارسی این دارو برای آن ها تجویز نشده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده که هیچ گونه ناراحتی در میان بیمارانی که کلروکین مصرف کردند دیده نشده است.

نظر منتقدان مصرف کلروکین هم مهم است

منتقدان گزارش قبلی دیدیه رائول از افزایش تعداد بیمارانی که در تحقیق جدید به آن ها کلروکین تجویز شده است استقبال نموده اند. با این حال آن ها ضمن انتقاد از روش تحقیق تاکید نموده اند که در غیاب گروهی برای مقایسه (گروه شاهد یا گروه گواه که دارونما مصرف می نمایند) تشخیص میزان تاثیر این ترکیب دارویی (هیدروکسی کلروکین با آزیترومایسین) بسیار سخت است.

منتقدان روش تحقیق دیدیه رائول همچنین تاکید می نمایند که بنا به داده ها 85 درصد بیماران مبتلا به کووید-19 بدون هیچ درمانی بهبود می یابند. به گفته آن ها انتخاب بیماران برای تحقیق جدید در انستیتوی مدیترانه ای بیماری های عفونی نیز ممکن است به درستی انجام نشده باشد. از نظر آن ها متخصصان این موسسه بیمارانی را برای آزمایش کلروکین انتخاب نموده اند که یا علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا را نداشتند و یا تنها از علائم خفیفی رنج می بردند.

تجویز یا عدم تجویز کلروکین برای بیماران مبتلا به کووید-19 بحث داغی را در فرانسه و حتی خارج از مرزهای این کشور به راه انداخته است. تعداد زیادی از شهروندان فرانسوی به دعوت فیلیپ دوست بلازی، وزیر اسبق بهداشت طوماری را در دفاع از دیدیه رائول و استفاده از داروی کلروکین برای بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا امضاء نموده اند.

البته وزارت بهداشت فرانسه هم اکنون در اقدامی محتاطانه تنها اجازه تجویز داروی کلروکین را برای بیمارانی که علائم شدید ابتلا به ویروس جدید کرونا دارند و در بیمارستان نیز بستری شده اند صادر نموده است.

انتهای پیغام/4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "امید فرانسوی ها به کلروکین به عنوان داروی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید فرانسوی ها به کلروکین به عنوان داروی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید