کسورات حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت شد
به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و ارائه گزارشی از مرکز پاسخگویی تلفنی این صندوق در سه ماهه پاییز، کسورات حقوق بازنشستگان کشوری و مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، در مرکز پاسخگویی تلفنی این صندوق 2500 به دلیل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و کسورات حقوق، مقدار تماس های بازنشستگان با مرکز پاسخگویی کاهش یافته است.
بر اساس گزارش سه ماهه مرکز پاسخگویی تلفنی 2500 تعداد تماس های پاسخ داده شده به بازنشستگان کشوری و سایر مخاطبان در آبان 57 هزار و 793 تماس، در آذر 54 هزار و 361 تماس و در دی نیز 33 هزار و 582 تماس بوده است.
آنالیز مقایسه ای آمار پاسخگویی تلفنی این مرکز در ماههای آبان، آذر و دی 1401 نشان می دهد که درصد تغییر تعداد تماس های تلفنی در آذر 1401 در مقایسه با آبان سال جاری 5.94 درصد کاهش و در دی نیز در مقایسه با ماه قبل از آن معادل 38.22 درصد کاهش را نشان می دهد؛ که دلیل عمده کاهش این آمار پرداخت به موقع کسور حقوق و بروز شدن این بخش از پرداختی ها و بعلاوه پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران هزینه خسارت درمان بوده است.
بر اساس این گزارش، پرسش های مربوط به مقدار افزایش حقوق، از 19 هزار و 313 مورد در آبان به 3 هزار و 685 مورد در آذر و 592 مورد در دی ماه رسیده است.
بعلاوه پرسش درباره پرداخت کسورات حقوق در آبان یک هزار و 507 مورد بوده که به 664 مورد در آذر و 380 مورد در دی رسیده است.
پرسش های بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از مرکز تماس 2500 درباره زمان واریز حواله های طرح جبران خسارت درمان نیز از هشت هزار و 289 پرسش در آبان، به 6 هزار و 301 پرسش در آذر و یک هزار و 751 پرسش در دی رسیده است.
این گزارش حاکی است که کسب اطلاع درباره زمان واریز حقوق، اطلاع از جزییات حکم، حکم ترمیم 1401، وام ضروری، افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی، فیش حقوقی، شیوه بهره مندی از طرح بیمه عمر و حادثه صبا، گواهی کسر از حقوق و متناسب سازی حقوق بیشترین موضوعات مورد سوال بازنشستگان در تماس با این مرکز بوده که به طور میانگین در طول سه ماه اخیر کاهش یافته است.
از سوی دیگر، موضوع بیمه اکمل درمان که در آبان 404 بار مورد سوال تماس گیرندگان بوده است، در آذر یک هزارو 604 بار و در دی نیز 875 بار پرسیده شده است.
بعلاوه پرسش های مربوط به بیمه سلامت که در آبان 384 مورد بوده، در آذر به 355 مورد رسیده و با طی روندی افزایشی در دی به 456 مورد تماس تلفنی رسیده است.
در این گزارش بعلاوه تاکید شده است که به منظور توسعه خدمات پاسخگویی و ارتباط با ذینفعان، مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند درخواست خود را به وسیله رسانه های مختلف این صندوق از جمله تماس تلفنی با مرکز 2500 یا ارسال پیغام صوتی به این مرکز به ویژه در زمان های خارج از ساعات اداری یا ارسال درخواست کتبی به وسیله نرم افزار صبااپ و سایت صندوق (بخش ارتباط با ذینفعان) برای کارشناسان ارسال نمایند که دریافت پاسخ آن به وسیله کد رهگیری قابل پیگیری است.
بعلاوه هنگامی که اپراتور مرکز پاسخگویی اطلاع کافی از پرسش تماس گیرنده نداشته باشد، پرسش به صورت پیغام متنی در سامانه ثبت شده و در قالب یک تیکت به لایه دوم که شامل کارشناسان واحدهای مختلف صندوق بازنشستگی است ارجاع می گردد؛ پس از ثبت پاسخ به وسیله کارشناسان لایه دوم، پاسخ مربوطه به صورت پیغامک برای به شماره همراه تماس گیرنده ارسال می گردد.
برهمین اساس، پاسخگویی به درخواست خدمت به وسیله پیغام صوتی مرکز 2500، ثبت درخواست در نرم افزار صبااپ و درگاه خدمات الکترونیک در آبان 2 هزار و 843 مورد (2 هزار و 580 پاسخ)، در آذر سه هزار و 220 مورد (پاسخ به تمام موارد) و در دی 2 هزار و 727 مورد (با 2 هزار و 580 پاسخ) اجرا شده است.
کوشش مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بر آن است که با اطلاع رسانی هرچه دقیق تر و با استفاده از روش ها و ابزار مختلف، پاسخگویی غیرحضوری و برخط به پرسش های بازنشستگان و ذینفعان را افزایش و مراجعه حضوری این افراد به مدیریت های استانی را کاهش دهد.
منبع: فرارو