کارنامه نگران کننده مهاجم نو پرسپولیس

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، لئاندرو پریرا مهاجم تازه وارد پرسپولیس که به احتمال زیاد از بازی بعدی این تیم در چارچوب مسابقات لیگ برتر مقابل آلومینیوم اراک می تواند شاگردان یحیی گل محمدی را همراهی کند، در شرایطی به این تیم پیوسته که سال های اخیر روندی نزولی را سپری نموده است.

کارنامه نگران کننده مهاجم نو پرسپولیس

نگاهی به کارنامه عملکرد این بازیکن به ویژه طی سال های گذشته تعیین می نماید، لئاندرو پریرا از سال 2020 به این سو سیر نزولی داشته و احتمالا با خروج از فضای فوتبال در ژاپن و سفر به خاورمیانه در فکر اوج گیری دوباره در سن 31 سالگی است.

مهاجم خوش هیکل و بلندبالا

مهاجم تازه وارد پرسپولیس متولد شهر Araçatuba با جمعیتی قریب به 200هزار نفر در فاصله 532 کیلومتری شمال غربی استان سائوپائولو برزیل است. این بازیکن بلندقامت، 190 سانتی متر قد و 76 کیلوگرم وزن دارد که تعیین می نماید فوتبالیستی متناسب و چابک است و روی توپ های هوایی قدرت سرزنی بالایی دارد.

فقط نوک حمله بوده!

او از ابتدای فوتبال رسمی اش در سال 2012 در پست فوروارد و سنترفوروارد فوتبال بازی نموده و راست پاست. او که در همان برزیل فوتبالش را استارت زد تا همین چندوقت پیش در جی لیگ ژاپن، همیشه در نوک پیکان خط حمله باشگاه هایی که در آن ها توپ زده به میدان رفته است.

ناکامی در بلژیک و بازگشت به وطن

پریرا فوتبال حرفه ای خود را از سال 2012 در برزیل استارت زد و تا سال 2015 در کشور خودش حضور داشت. او اولین بار با راهیابی به لیگ بلژیک طعم لژیونر شدن را چشید. پریرا در فصل 2016-2015 به تیم کلوب بروژ پیوست، اما بعد از 17 بازی برای این تیم طی 660 دقیقه حضور در ترکیب تیم اروپایی هیچ گلی نزد تا ضمن داشتن قرارداد به عنوان بازیکن قرضی تا زمانی که راهی ژاپن شد دوباره به برزیل برشود و آن جا توپ بزند.

تنها 6 گل در فصل 2019 جی لیگ

ورود پریرا به لیگ فوتبال ژاپن یا همان جی لیگ در سال 2019 رقم خورد. او با پیوستن به تیم ماتسوموتو یاماگا در فصل اول حضورش در 12 بازی تنها دو گل در نیم فصل برگشت رقابت های ژاپن به ثمر رساند. پریرا سپس در نیم فصل دوم 2019 به تیم سانفرس هیروشیما پیوست و در 9 بازی 4 گل زد.

برترین فصل گلزنی پریرا

فصل 2020 اوج درخشش پریرا در سال های اخیر بود. او در آن فصل در 26هفته حضور در ترکیب تیم هیروشیما 15 گل به ثمر رساند که میانگین 1.7 گل در هر بازی را برای این بازیکن برجای گذاشت. 1٬832 دقیقه حضور در ترکیب این تیم، این فرصت را ایجاد کرد تا برترین آمار گل زنی این بازیکن در طول دوران فوتبالش (از 2012 تا امروز) را در همان فصل بر جای بگذارد.

اوزاکا فریب 15 گل را خورد!

اما افول دوباره پریرا از سال 2021 استارت خورد! این بازیکن پس از درخشش در تیم هیروشیمایی مورد توجه مدیران باشگاه گامبای شهر اوزاکا نهاده شد و به این تیم پیوست. اما پریرا به رغم حضور در 24 بازی تنها 5 گل در طول فصل به ثمر رساند! این در حالی بود که 1٬315 دقیقه در ترکیب این تیم به میدان رفت، اما با میانگین هر 263 دقیقه یک گل آمار ضعیفی از خود بر جای گذاشت.

باز هم افت در سال دوم!

روند نزولی این بازیکن در فصل 2022 (فصل پیش) هم ادامه داشت و پریرای برزیلی در 23 بار حضور در ترکیب تیم گامبا اوزاکا تنها پیروز شد 4 گل بزند! او فصل قبل 1٬012 دقیقه برای تیم ژاپنی در زمین بازی حضور داشت که از این تعداد در 11 بازی از ابتدا در ترکیب اصلی بود و در 12 مسابقه به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد.

ناکام مطلق در جام حذفی!

او در این مدت در جام حذفی نیز برای تیم های مختلف بازی نموده، اما آخرین گل او در این مدل تورنمنتی به فصل 2020 (سه فصل پیش) و دوران حضورش در تیم هیروشیمایی برمی شود. ملاقاتی که هم تیمی های پریرا مقابل یوکوهاما با نتیجه دو بر صفر برنده شدند و پریرا گل دوم تیمش را در دقیقه 47 به ثمر رساند.

گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا

پریرا در لیگ قهرمانان 2021 آسیا همراه با تیم گامبا اوزاکا در 6 بازی به مدت 192 دقیقه در میدان حضور داشت و پیروز شد دو گل نیز به ثمر برساند. این گل ها در مرحله گروهی به ثمر رسید که یکی از آن ها در بازی گامبا مقابل تامپینس رُورز سنگاپور بود که تیم ژاپنی با نتیجه دو بر صفر برنده شد. گل دوم پریرا نیز در بازی مقابل تیم چیانگرای یونایتد تایلند بود که بازی با تک گل این مهاجم با تساوی یک بر یک در خانه حریف به انتها رسید.

آخرین گل پریرا در تابستان روئید

اما از آخرین گلی که مهاجم تازه وارد پرسپولیس به ثمر رسانده 4 ماه و 10 روز سپری شده است. این بازیکن آخرین بار در ملاقات تیم گامبا اوزاکا در خانه ویسل کوبه تک گل تیمش را به ثمر رساند. این مسابقه در چارچوب هفته سی ام جی لیگ برگزار گردید که هم تیمی های پریرا با نتیجه دو بر یک به میزبان خود باختند. پریرا در دقیقه 55 گل اول بازی را به ثمر رساند، اما هم تیمی هایش نتوانستند از این گل به خوبی مراقبت نمایند، چون در دقایق 83 و سوم وقت های تلف شده دو گل خوردند و باختند. از آن تاریخ 27 شهریور ماه امسال) تا به امروز این بازیکن پیروز به گلزنی در هیچ ملاقاتی نشده است.

گزارش آخرین مصدومیت پریرا

آخرین مصدومیت پریرا از ناحیه همسترینگ در پاییز سال گذشته بوده است. او ابتدا در نوامبر 2021 به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ 10 مسابقه تیمش را از دست داد، ولی دوباره به میادین برگشت، اما بعد از 9 روز (5 دسامبر 2021) دوباره از همان ناحیه مصدوم شد تا 18 روز دیگر هم از مسابقات دور بماند و در آن مدت نیز 3 بازی دیگر تیم گامبا اوزاکا را از دست داد تا بدین ترتیب 13 مسابقه فصل گذشته تیمش را از دست داده باشد.

دستمزد هنگفت مهاجم 900هزار یورویی

مهاجم تازه وارد پرسپولیسی ها در سایت ترانسفرمارکت با قیمت 600 هزار یورو ارزش گذاری شده است. این در حالی است که قیمت این بازیکن 5 سال پیش (حول و حوش سال های 2016 تا 2018) تا 2.5میلیون یورو نیز افزایش یافت و، اما حالا این بازیکن 31 ساله که در نمودار عملکردش هم سقوط را طی نموده، با احتساب قیمت هر یورو 44٬000 تومان چیزی در حدود 27میلیارد تومان برای یک فصل بازی در تیم پرسپولیس هزینه روی دست مدیران این باشگاه گذاشته است. ناگفته نماند بسیاری از اوقات قیمت های ترانسفرمارکت تقریبی بوده و دقیق نیستند.

در ضمن قرارداد این بازیکن تا نهم تیر ماه سال 1402 به مدت یک فصل و نیم است و با افزایش نصف این مبلغ برای نیم فصل جاری لیگ بیست ودوم، احتمالا پریرا با 900هزار یورو معادل رقم حدودی 40میلیارد تومان به عضویت پرسپولیس درآمده است، اما منابع خبری نزدیک به این باشگاه رقم کل قرارداد او برای 1.5 فصل را همان 600هزار یورو عنوان می نمایند.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو

به "کارنامه نگران کننده مهاجم نو پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه نگران کننده مهاجم نو پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید