خبرنگاران مهدوی کیا: ژاپن و کره جای ما را در فوتبال پایه گرفته اند

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، تهران- خبرنگاران- کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به استعدادیابی و توجه به رده های پایه، گفت: اکنون ژاپن و کره جنوبی با سرمایه گذاری در این بخش، جای ما را در فوتبال پایه گرفته اند.

خبرنگاران مهدوی کیا: ژاپن و کره جای ما را در فوتبال پایه گرفته اند

مهدی مهدوی کیا امروز (آدینه) در گفت وگویی تلویزیونی، گفت: زمانی که فوتبال کشورمان را به اصطلاح حرفه ای کردیم، پول کلان به فوتبال آمد و بسیاری از مسائل مهم کنار گذاشته شد.

وی با اشاره به فوتبال پایه، شرح داد: مسائل زیادی در فوتبال پایه داریم و بسیاری از مربیان زحمت می کشند و کارهای مهمی انجام می گردد، اما شرایط در گذشته بهتر بود. آموزش، عشق و علاقه بیشتر بود و به پایه اهمیت داده می شد. باشگاه های عظیمی مثل بانک ملی، راه آهن، هما و ... که در رده پایه بازیکن ملی تحویل فوتبال مملکت دادند تعطیل شدند.

مهدوی کیا که سال ها در تیم فوتبال هامبورگ عملکرد درخشانی داشت، اضافه نمود: در گذشته بیش از 10 بازیکن در سطح اول فوتبال اروپا داشتیم که اکنون اینگونه نیست و نشان می دهد که آن موقع در فوتبال پایه، عملکرد بهتری داشتیم.

وی گفت: اکنون ژاپن و کره جنوبی جای ما را گرفته اند و روی فوتبال پایه سرمایه گذاری کردند. در باشگاه های عظیم مان حتی ریالی به مربیان پایه پرداخت نمی کنیم و امکاناتی در این زمینه ندارند.

بهترین بازیکن سال 2003 آسیا توضیح داد: اگر قرار است در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید به بازیکنانی که استعداد دارند اهمیت دهیم. متاسفانه الان می بینیم که یکسری از بازیکنانی که استعداد ندارند وارد این عرصه می شوند.

وی گفت: باید از باشگاه های عظیم آغاز کنیم و اگر باشگاه های ما روی تیم های پایه سرمایه گذاری نمایند شرایط بهتر می گردد. در اروپا تیم ها وقتی در لیگ قهرمانان بازی می نمایند روز قبل از آن تیم های پایه شان با هم بازی می نمایند و این باشگاه ها ملزم به سرمایه گذاری در این بخش هستند که خودشان را نشان بدهند. این موضوع را به AFC پیشنهاد دادم ولی این شرایط به خاطر مسائل اقتصادی در آسیا امکان پذیر نیست.

مهدوی کیا ادامه داد: می توانیم در لیگ ایران چنین طرحی را پیاده کنیم. وقتی قرار است سپاهان با استقلال و پرسپولیس با ذوب آهن بازی نمایند روز قبل از آن جوانان شان با هم بازی نمایند. این موضوع باعث می گردد بازیکنان دیده شوند و بعد از آن هم این جوانان به همان باشگاه ها تزریق می شوند.

وی خطاب به خانواده ها گفت: هیچ وقت بچه ها را تحت فشار نگذاریم چون هر بچه ای یک ظرفیتی دارد. در اینکه آرات حسینی با استعداد است شکی نیست، حتی من توسط یکی از دوستانم یاری کردم که در انگلیس راه درست را پیدا کند. امیدوارم در سال های آینده خبرهای بهتری از او بشنویم و در جایگاهی که دوست دارد قرار بگیرد ولی این قدر در فضای مجازی هجمه علیه او ایجاد نکنیم که او همه کار باید بکند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مهدوی کیا: ژاپن و کره جای ما را در فوتبال پایه گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهدوی کیا: ژاپن و کره جای ما را در فوتبال پایه گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید