ژاپن می خواهد استفاده از کشتی های باربری خودران را معمول کند ، کشتی کانتینری خودران سفر 790 کیلومتری را از خلیج توکیو آغاز نموده است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، راهنمایی یک کشتی بزرگ در یک منطقه پر ترافیک اصلا آسان نیست. هر کشتی سرعت و جهت خاص حرکت می نماید و کشتی های بزرگ خیلی کند به تصمیم های کنترلی پاسخ می دهند، پس باید دستورهای مناسب را پیشبینی کرد و از قبل اعمال کرد.

ژاپن می خواهد استفاده از کشتی های باربری خودران را معمول کند ، کشتی کانتینری خودران سفر 790 کیلومتری را از خلیج توکیو آغاز نموده است

به طور کلی، صنعت حمل و نقل دریایی دارای سابقه ایمنی نسبتاً خوبی است و در حدود 30 سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اما به گفته آلیانز ، هنوز حدود 3000 حادثه حمل و نقل در سال رخ می دهد که منجر به از بین رفتن 50 کشتی بزرگ در سال می گردد و تنها حدود یک پنجم آن ها به علت رویدادهای شدید آب و هوایی است. با توجه به خسارات هنگفت مالی احتیاج به اصلاح این فرایند وجود دارد.

فناوری ناوبری خودران ممکن است به خوبی جوابگوی این مشکل باشد. با مجهز کردن کشتی ها به آرایه های حسگر، دید چند جهته و نرم افزار یادگیری ژرف با برچسب گذاری، ردیابی و پیش بینی حرکات تعداد زیادی از کشتی های دیگر در یک محیط آشفته، کشتی های خودران می توانند در نهایت ایمن تر، مقرون به صرفه تر و دقیق تر شوند.

بنیاد نیپون ژاپن در ژوئن 2020 آغاز به تأمین مالی مجموعه متنوعی از کشتی های حمل و نقل کاملاً خودران کرد و کنسرسیوم مورد بحث تا به امروز نتایج چشمگیری را ارائه نموده است. بر این اساس یک سفر 7 ساعته با یک کشتی 222 متری، با سرعت 50 کیلومتر در ساعت انجام شده و پهلوگیری و خروج کالاها هم اتوماتیک انجام شده است.

در موفقیتی دیگر یک سفر 18 ساعته و 750 کیلومتری بین توماکوما، هوکایدو، و اوآرای، ایباراکی، حرکت کرد.

همه اینها بسیار چشمگیر بوده اند، اما کار جاه طبانه بعدی، صفر یک کشتی کانتینری سوزاکو 95 متری، در یک جهت رفت و برگشت 790 کیلومتری در خلیج توکیو است، یعنی منطقه ای بسیار شلوغ که روزانه حدود 500 کشتی از آن عبور می نماید.

30 شرکت، با پشتیبانی زمینی و کنترل از راه دور از این سفر حمایت می نمایند و اپراتورهایی حرکت آن را تحت نظر خواهند گرفت.

ژاپن دلایل قانع نماینده ای برای پیشگامی در کشتیرانی مستقل دارد، زیرا جمعیت این کشور به سرعت پیر می گردد و نرخ پایین زاد و ولد در حال حاضر تامین نیروی کار را با مشکل روبرو نموده و در دهه های آینده، شرایط بسیار بدتر خواهد شد.

این کوشش ها بر روی کشتی های تجاری خودران متمرکز شده اند. بنیاد نیپون سال 2025 را به عنوان تاریخ راه اندازی در نظر گرفته و تخمین می زند که ژاپن به تنهایی سود مالی مثبتی نزدیک به 8 میلیارد دلار دست خواهد یافت، اگر فقط نیمی از کشتی های باربری آن از این فناوری استفاده نمایند. تا سال 2040 هم انتظار می رود که کشتی های تحت کنترل رباتیک معمول شوند.

منبع: بنیاد نیپون

منبع: یک پزشک

به "ژاپن می خواهد استفاده از کشتی های باربری خودران را معمول کند ، کشتی کانتینری خودران سفر 790 کیلومتری را از خلیج توکیو آغاز نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن می خواهد استفاده از کشتی های باربری خودران را معمول کند ، کشتی کانتینری خودران سفر 790 کیلومتری را از خلیج توکیو آغاز نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید