پرداخت حقوق معوقه کارگران میراث جهانی بم نیازمند 720 میلیون اعتبار است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه حقوق کارگران پایگاه میراث جهانی بم به 4 ماه به تعویق افتاده است گفت: برای پرداخت حقوق معوقه این کارگران به بیش از 720 میلیون تومان اعتبار احتیاج است.

پرداخت حقوق معوقه کارگران میراث جهانی بم نیازمند 720 میلیون اعتبار است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ از کرمان، محمد مهدی افضلی امروز در جمع وبلاگ مایکروتاچ گفت: پیگیری ها برای پرداخت حقوق معوقه کارگران پایگاه میراث جهانی بم ادامه دارد و انتظار می رود حقوق به تعویق افتاده ماه های گذشته به طور کامل در روزهای آینده پرداخت گردد.

وی با تایید عدم پرداخت حقوق چند ماهه کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی بم، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز فقط حقوق 4 ماه کارگران قراردادی و روز مزد این پایگاه پرداخت شده است.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 118 کارگر قراردادی، 4 کارگر روز مزد، 3 کارشناس پیمانی و حدود 15 کارشناس پژوهشی در پایگاه میراث جهانی بم مشغول به کار هستند بیان نمود: تا این لحظه حقوق کارشناسان این پایگاه به طور کامل پرداخت شده اما حقوق کارگران قرار دادی و روز مزد به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه آخرین پرداختی به کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی بم در مرداد ماه سال جاری بوده است، توضیح داد: از آن موقع تا به امروز دیگر حقوقی به این افراد پرداخت نشده است.

افضلی با اشاره به اینکه حقوق افراد شاغل در پایگاه میراث جهانی بم از محل اعتبارات ملی تامین و پرداخت می گردد، گفت: ضروری است اعتبار مورد احتیاج برای پرداخت حقوق تعویق افتاده 122 کارگر قراردادی و روزمزد این پایگاه تامین و جهت پرداخت به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ابلاغ گردد.

وی با تاکید بر پیگیری های معاونت میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و پایگاه میراث جهانی بم جهت تسریع در پرداخت حقوق های معوقه، اضافه کرد: پایگاه میراث جهانی بم بزرگترین و فعال ترین پایگاه به لحاظ داشتن بیشترین تعداد نیرو و کارگاه مرمتی در سطح کشور است.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 کارگاه مرمتی در ارگ بم و چندین کارگاه دیگر در خارج از فضای این ارگ تاریخی از جمله در مجموعه عامری، مجموعه وکیل و کارخانه حناسایی فعال است خاطر نشان کرد: وسعت منظر فرهنگی و میراث جهانی بم 23 هزار هکتار یعنی 6 برابر وسعت شهر بم است که ارگ تاریخی تنها 18 هکتار آن را تشکیل می دهد.

وی اعتبار ماهیانه مورد احتیاج برای پرداخت حقوق کارگران قرار دادی و روز مزد پایگاه میراث جهانی بم را 185 میلیون تومان عنوان نمود و گفت: برای پرداخت حقوق 4 ماهه اخیر این کارگران به بیش از 720 میلیون تومان اعتبار احتیاج داریم.

منبع: تسنیم

به "پرداخت حقوق معوقه کارگران میراث جهانی بم نیازمند 720 میلیون اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت حقوق معوقه کارگران میراث جهانی بم نیازمند 720 میلیون اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید