شروع فعالیت انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، فعالیت انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری به عنوان نوزدهمین استان کشور شروع شد.

شروع فعالیت انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری

ایمان دهاقین دبیر انجمن های میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نخستین نشست انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تهیه، تدوین و اجرای بسته های فرهنگی با همکاری دستگاه های اجرایی عضو، به فعالیت انجمن میراث فرهنگی استان یاری می نماید.

وی افزود: سیلاب های سال های اخیر کمترین خسارت را به بافت تاریخی و بیشترین خسارت را به بافت های معاصر کشور وارد نموده است.

دهاقین توضیح داد: به همین منظور می توان از نوع معماری و توان مهندسی نیاکان برای توسعه فیزیکی شهر ها و روستا ها بهره گیری کرد.

وی حفاظت میراث فرهنگی در استان های مختلف کشور را احتیاجمند عزم ملی دانست و یادآور شد: سنت ها، آئین ها، آداب، رسوم و بزرگان به عنوان میراث فرهنگی ملموس و ناملموس هر منطقه است.

دبیر انجمن های میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آموزش و معرفی میراث فرهنگی را از لازمه های حفاظت میراث فرهنگی در سطح ملی و استانی اعلام و افزود: در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی عضو انجمن میراث فرهنگی استان ها باید به وظایف خود عمل نمایند.

وی با اشاره به راه اندازی و شروع فعالیت انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری به عنوان نوزدهمین استان کشور گفت: در هر استان استاندار به عنوان رئیس و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیر انجمن میراث فرهنگی فعالیت دارد که در چهارمحال و بختیاری اختیارات رئیس به سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تفویض شده است.

دهاقین تأکید کرد: نشست های مرتبط با انجمن های میراث فرهنگی استان های مختلف کشور مانند چهارمحال و بختیاری باید حداقل هر سه ماه یک بار برگزار گردد.

وی افزود: موفقیت برای تقویت حفاظت میراث فرهنگی در کشور به مشارکت بخش خصوصی و بهره مندی از توان مردم و سازمان های مردم نهاد (سمن ها) احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سفر رئیس جمهور به این استان یک هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرا، تکمیل و بهره برداری طرح های حوزه میراث فرهنگی مصوب شد.

علی حیدری توضیح داد: جذب سریع تر این اعتبارات و هزینه کرد آن در ارتقای کمی و کیفی طرح های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری نقش مستقیم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تا به امروز 24 فصل کاووش باستان شناسی در این استان اجرا شده است.

علیرضا جیلان افزود: به همین دلیل تا به امروز چهار هزار اثر تاریخی شامل انواع بنا، تپه، محوطه و گورستان در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

او یادآور شد: از مجموع اثر های تاریخی شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری تا به امروز 630 اثر در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

وبلاگ مایکروتاچ چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع فعالیت انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید