واگذاری پایگاه آمریکایی شورابک به نیروهای افغان

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، فرمانده ارتش افغانستان بیان کرد که فرایند خروج نیرو های آمریکایی از این کشور شروع شده و فردا پایگاه شورابک در استان هلمند بطور رسمی به ارتش افغانستان واگذار خواهد شد.

واگذاری پایگاه آمریکایی شورابک به نیروهای افغان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مایکروتاچ، محمدیاسین ضیا امروز شنبه طی نشست خبری در کابل اظهار داشت که قرار است تا چند روز دیگر شماری از پایگاه های نیرو های خارجی به نظامیان افغان واگذار گردد.

وی اضافه نمود: ارتش در حال تحویل پایگاه ها از نظامیان خارجی است. آخرین تیم نظامیان خارجی فردا از پایگاه شورابک خارج شده و به پایگاه بگرام منتقل می شوند.

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نیز در این نشست گفت که با خارج شدن نیرو های خارجی از این کشور، طالبان حملات خود را افزایش خواهند داد.

محب گفت: گروه طالبان کوشش خواهند کرد که به وسیله جنگ به قدرت برسند، اما نهاد های امنیتی افغانستان آماده دفاع هستند و جلوهرگونه تحرکات آن ها را خواهند گرفت.

وی از طالبان خواست که با دولت افغانستان همکاری نمایند تا زندانیان آن ها را آزاد سازند و با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته در استان لوگر گفت که این حمله کار طالبان است و این حملات نشان می دهد که نباید نام این گروه از فهرست سیاه خارج گردد.

حیات الله حیات سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز در این نشست خبری گفت که اطلاعات دقیق دارند که حمله تروریستی با خودرو بمب گذاری شده شب گذشته در مرکز استان لوگر که در آن 26 نفر کشته و بیش از 90 تن زخمی شدند، کار طالبان است.

وی اضافه نمود: طالبان زمینه را فراهم نموده است تا همه گروه های تروریستی فعالیت های خود را بصورت آزادانه در مناطق مختلف این کشور انجام دهند و علت اینکه طالبان مسئولیت انفجار شب گذشته را برعهده نگرفته، واکنش های زیاد اجتماعی می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واگذاری پایگاه آمریکایی شورابک به نیروهای افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری پایگاه آمریکایی شورابک به نیروهای افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید