هفت شهر عشق و هفت باب بهشت دربقعه شیخ صفی اردبیل نمایان است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در استان اردبیل گفت: شرایط زیرساخت های حوزه گردشگری اردبیل در خور مردم منطقه نیست.

هفت شهر عشق و هفت باب بهشت دربقعه شیخ صفی اردبیل نمایان است

ایسنا: سیدعزت الله ضرغامی 29 مهر در سفر به استان اردبیل با اشاره به تقویت حوزه های جهانگردی در استان اردبیل، اظهار کرد: اردبیل از قله های حوزه میراث فرهنگی جهانگردی و صنایع دستی کشور به شمار می رود و ازموقعیت کم نظری به لحاظ قدمت منطقه و جغرافیا دارد. ولی جهانگردی امروز این منطقه شایسته این استان نیست.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شناسایی 100 چشمه آبگرم در سطح کشور را اعلام کرد و گفت: هیچ کدام ازین منطقه ها نمی تواند صندلی سرعین را کسب کند. در حالی است که سرعین از زیرساخت های خوب برای جذب جهانگرد برخوردار نبوده و در هنکام ورود به این شهرستان شرایط آن به مانند یک پارکینگ شلوغ دیده می گردد.

به گفته وی آبگرم های سرعین می تواند نقطه قوت در توسعه جهانگردی سلامت، تندرستی و جذب جهانگرد به شمار بیاید به طوری که باید در این حوزه سرمایه گذاری مناسب انجام گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی بروکراسی منفی بالایی دارد، اعلام کرد: در سال های اخیر وجود بروکراسی های عجیب و غریب در وزارت میراث فرهنگی و بعلاوه سطح کشور مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی شده که حذف این بروکراسی ها در دستور کار وزارت است.

ضرغامی با بیان این که اعتبارت مناسبی را در این سفر برای باسازی زیر ساخت های جهانگردی و بازسازی آثار باستانی در نظر گرفته ایم، ادامه داد: آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی از جمله بقعه شیخ صفی الدین موقعیت خاصی به اردبیل بخشیده و وظیفه ما حفظ و بازسازی آثار تاریخی است.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گفت: کوشش می کنیم فضا را برای بخش خصوصی و افرادی که خواستار سرمایه گذاری هستند باز و مسائل مردم در کوتاه ترین زمان حل کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "هفت شهر عشق و هفت باب بهشت دربقعه شیخ صفی اردبیل نمایان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت شهر عشق و هفت باب بهشت دربقعه شیخ صفی اردبیل نمایان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید