نسخه نو نیسان GT، R؛ فراوری گودزیلا پس از 17 سال!

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، نیسان GT-R یکی از سالخورده ترین خودرو های تولیدی جهان محسوب می گردد. این خودروی پرطرفدار هر چند در سال 2007 رونمایی شده، ولی از آن تاریخ تا به امروز با به روزآوری های متعدد به حیات خود ادامه داده است.

نسخه نو نیسان GT، R؛ فراوری گودزیلا پس از 17 سال!

نیسان GT-R یکی از سالخورده ترین خودرو های فراوریی جهان محسوب می گردد. این خودروی پرطرفدار هر چند در سال 2007 رونمایی شده و فراوریش همچنان ادامه دارد.

نیسان GT-R یکی از سالخورده ترین خودرو های فراوریی جهان محسوب می گردد. این خودروی پرطرفدار هر چند در سال 2007 رونمایی شده، ولی از آن تاریخ تا به امروز با به روزآوری های متعدد به حیات خود ادامه داده است.

درحالی که طی سالیان اخیر همیشه شایعاتی مبنی بر توقف فراوری و معرفی نسل تازه GT-R به گوش رسیده، اما رونمایی از مدل 2024 نشان می دهد نیسان برنامه ای برای بازنشستگی این خودرو ندارد!

در گذشته نه چندان دور عمر هر نسل از خودرو ها به ده سال و حتی بیشتر می رسید. اما با ورود به قرن 21 و افزایش رقابت، خودرو های تازه عمر کمتری دارند و معمولا پس از 6 یا نهایتأ 8 سال با خطوط فراوری خداحافظی می نمایند. نیسان GT-R از این قاعده مستثنی است و با معرفی مدل 2024 چرخه عمر 17 ساله را ثبت می نماید، رکوردی که در بین مدل های تازه مشابه آن وجود ندارد.

طراحی نیسان GT-R مدل 2024

از لحاظ طراحی نیسان GT-R مدل 2024 تفاوت هایی با پیشنیان خود دارد. از جمله این تفاوت ها باید به مواردی مثل سپر جلو و عقب متفاوت، بازنگری در فرم جلوپنجره و بازطراحی تیغه ها و باله عقب اشاره کنیم. نیسان تاکید می نماید این تغییرات ایرودینامیک GT-R را به مقدار چشمگیری بهبود می دهند. به عبارت دقیق تر، تیغه ها و باله عقب در مدل 2024 نیروی رو به پایین (downforce) بیشتری فراوری می نمایند. با وجود این، ضریب درگ در رقم 0.26 ثابت به جای مانده است.

عرضه نسخه هیجان انگیز نیسمو

در کنار نسخه استاندارد، نسخه نیسمو از نیسان GT-R مدل 2024 نیز به فروش خواهد رسید. این نسخه در مقایسه با مدل 2023 باله عقب متفاوتی دارد. سطح تماس این قطعه 10 درصد رشد نموده و پایه های آن مشابه با گردن قو است. در مدل 2024 از نسخه نیسمو، تیغه سپر، بالچه ها و دیفیوزر عقب نیز تازه هستند. این نسخه با رنگ اختصاصی خاکستری پنهان قابل انتخاب خواهد بود.

نیسان GT-R مدل 2024 نسخه نیسمو

نیسان GT-R مدل 2024 در نسخه T-spec هم به فروش خواهد رسید. این نسخه بر اساس تریم GT-R Premium توسعه می یابد و رنگ های اختصاصی یشم هزاره ای و ارغوانی نیمه شب برای آن قابل سفارش هستند. گلگیر های متورم تر، سیستم کنترل داینامیک تنظیم شده به وسیله شاخه نیسمو، لوگو های مخصوص و رینگ های 20 اینچی طلایی رنگ از دیگر ویژگی های مجذوب کننده ظاهری این نسخه به شمار می روند. در پشت این رینگ ها، ترمز های سرامیک کربنی - برگفته شده از نسخه نیسمو - جا خوش نموده اند.

مشخصات فنی

نیروبخش نیسان GT-R مدل 2022 همان موتور 3.8 لیتری V6 توئین توربو است. این موتور توانایی فراوری 565 اسب بخار قدرت و 632 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس شش سرعته دوکلاچه با همکاری سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، نیروی موتور را به سمت هر دو محور راهنمایی می نماید.

در نسخه مزین به نشان نیسمو، خروجی این موتور همانند قبل به 600 اسب بخار و 651 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می نماید. هر چند خروجی این نسخه ثابت به جای مانده، اما نیسان می گوید از دیفرانسیل لغزش محدود تازهی در آن استفاده نموده است. ضمن اینکه در سیستم تعلیق نیز بازنگری هایی صورت گرفته است.

نسخه نیسمو دارای یک نسخه ویژه با نام Special Edition خواهد بود. این نسخه که نقش پرچمدار خانواده GT-R را دارد، از نظر ظاهری تفاوت هایی با نیسموی استاندارد دارد. رینگ های 20 اینچی با خطوط قرمز، کاپوت فیبرکربنی و کاور مخصوص موتور از جمله این تفاوت ها هستند.

نیسان GT-R مدل 2024 از بهار سال جاری راهی نمایندگی های فروش کمپانی در ژاپن خواهد شد. نسخه نیسمو هم تابستان از راه خواهد رسید. در رابطه با قیمت و عرضه این خودرو در سایر بازار ها فعلا اطلاعاتی در دست نیست. شاید بدانید به خاطر سختگیرانه تر شدن قوانین آلایندگی در اروپا، نیسان عرضه GT-R را در اروپا متوقف نموده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "نسخه نو نیسان GT، R؛ فراوری گودزیلا پس از 17 سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه نو نیسان GT، R؛ فراوری گودزیلا پس از 17 سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید