معرفی شرکت هواپیمایی قطر

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، معرفی هواپیمایی قطر

قطر ایرلاین (Qatar Airways) یکی دیگر از هواپیمایی های فعال در ایران است که به عنوان شرکتی نوپا و تقریباً دولتی در نوامبر 1993 در قطر تأسیس شد و اولین پرواز خود را با یک فروند بوئینگ 767 که از شرکت هواپیمایی کویت اجاره گرفته بود، انجام داد. قطر ایرویز در اصل متعلق به خاندان آل ثانی بود ولی در سال 1997 توسط یک تیم مدیریتی جدید، دوباره سازمان دهی شد و 50٪ درصد از سهام آن به سرمایه گذاران خصوصی فروخته شد. بعد از چند سال قطر ایرویز به یکی از رقابتی ترین شرکت های هواپیمایی تبدیل شد.

معرفی شرکت هواپیمایی قطر

این ایرلاین در حال حاضر روزانه به بیش از 130 مقصد در سراسر جهان ازجمله آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه، پروازهای مستقیم و غیرمستقیم دارد. دفتر مرکزی ایرلاین قطر در شهر دوحه قطر قرار گرفته است و فرودگاه بین المللی دوحه، مرکز اصلی هواپیماهای این شرکت هواپیمایی است. قطر ایرویز از معدود شرکت های هوایی است که به طور مداوم به هر پنج قاره جهان پرواز دارد. فروش بلیط هواپیماها و پروازهای قطر ایرلاین، از ایران به مقصد دوحه به صورت مستقیم و برای دیگر مقصدهای پروازی به صورت غیرمستقیم از دوحه است.

فروش بلیط های هواپیماهای قطر ایرلاین در سه بخش اکونومی، بیزانس و فرست کلاس انجام می گیرد که بسته به نوع هواپیما میزان بار مجاز نیز در هر یک از آن ها متفاوت خواهد بود. قبل از خرید بلیط هواپیما بهتر است با خصوصیات و امکاناتی که در هریک از آن ها ارائه می شود آشنا شوید.

کلاس های پروازی هواپیمایی قطر

اکونومی

ارزان ترین جایگاه های هواپیمایی ها مربوط به کلاس اکونومی است که برای مسیرهای کوتاه مناسب هستند. جایگاه های اکونومی هواپیمای قطر در سال های 2009 و 2010 به عنوان بهترین جایگاه در این کلاس پروازی شناخته شدند. کابین بخش اکونومی، بسته به نوع هواپیما می تواند دارای امکاناتی چون مانیتور و شارژر یو اس بی باشند.

میزان بار مجاز برای حمل بسته در این کلاس پروازی 30 کیلوگرم می باشد.

بیزینس

بعد از کابین فرست کلاس، راحت ترین کابین قطر ایرویز مربوط به بیزینس کلاس است. این نوع کلاس پروازی نیز در هواپیماهای مختلف این شرکت و مقاصد مختلف، دارای مشخصات متنوعی هستند. اما معمولا تمامی آنها دارای فضای باز و جایگاه های تخت شو مجهز به ماساژور اند. اغلب جایگاه های این بخش 55 سانتی متر عرض داشته و به هنگام تخت شو کمی عریض تر می شوند.

میزان بار مجاز برای حمل در کلاس بیزینس 40 کیلوگرم می باشد.

فرست کلاس

کابین های درجه یک یا فرست کلاس قطرایرویز حدود دو متر فضا برای هر مسافر داشته و جایگاه های آن امکان تبدیل شدن به تخت را دارند. جایگاه های این کابین دارای سیستم ماساژ هستند و مسافران می توانند از سیستم مالتی مدیای تعبیه شده در این کابین استفاده کنند. به علت تصمیمات که قطرایرویز قصد انجام آنها را دارد، مشخصات این نوع کابین برای هواپیماهای مختلف این شرکت، ممکن است متفاوت باشد. اما به هر حال آسایش و راحتی مورد انتظار شما از پرواز با کابین فرست کلاس را برآورده خواهد نمود.

هر مسافر که قصد سفر با این کلاس پروازی را دارد می تواند تا سقف 50 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشد.

منبع: ستاره ونک

به "معرفی شرکت هواپیمایی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید