سامسونگ از فناوری حافظه رم LPDDR5X با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، سامسونگ به تازگی از جدیدترین و سریع ترین فناوری حافظه رم یعنی LPDDR5X با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه به عنوان جانشینی سریع تر برای LPDDR5 کنونی رونمایی کرد.

سامسونگ از فناوری حافظه رم LPDDR5X با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

سامسونگ که در زمینه فراوری حافظه رم سابقه طولانی و عملکرد خوبی هم دارد، به تازگی توانسته آنالیز کیفی نوترین نوع از حافظه رم خود یعنی LPDDR5X را با موفقیت پشت سر بگذارد. این فناوری نو حافظه رم قادر است به سرعت انتقال داده 8.5 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که در حال حاضر باید آن را سریع ترین فناوری موجود بدانیم. در مقایسه با سرعت 7.5 گیگابیت بر ثانیه که در واقع بیشترین سرعت حافظه رم تا ماه مارس سال جاری بود، LPDDR5X پیشرفت محسوسی داشته است.

البته LPDDR5X فناوری خیلی نوی هم در بازار به حساب نمی آید. بعضی از گوشی های هوشمند از قبل به این فناوری مجهز شده اند اما این حافظه نو که خیلی هم با مدل موجود تفاوت چشمگیری ندارد، اندکی سریع تر است.

به ادعای سامسونگ، سرعت بالای فناوری LPDDR5X در کنار مصرف بهینه آن باعث شده نه فقط در دنیای گوشی های هوشمند بلکه برای استفاده در کامپیوترهای شخصی، سرور و صنعت خودرو هم به یک گزینه ایدئال و مجذوب کننده تبدیل گردد که قادر است سرعت انجام محاسبات را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. سامسونگ حتی مدعی شده حافظه های LPDDR DRAM در بازار کامپیوترهای شخصی با استقبال بسیار خوبی روبرو شده اند.

سامسونگ در توسعه فناوری LPDDR5X با کوالکام وارد همکاری شده تا بدین ترتیب فرایند عرضه آن به بازار یک سال زودتر صورت بگیرد. بعلاوه با اعلام نائب رئیس کوالکام، زیاد اصغر، کوالکام نخستین شرکتی خواهد بود که از این فناوری پرسرعت یا بهتر است بگوییم سریع ترین فناوری حافظه رم در دنیا پشتیبانی خواهد نمود. البته هنوز تعیین نیست چه زمانی کاربران می توانند به صورت رسمی در بازار به حافظه هایی با این فناوری دسترسی داشته باشند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از فناوری حافظه رم LPDDR5X با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از فناوری حافظه رم LPDDR5X با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید