رونق اشتغال به برخی از بخشها برگشت

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، نتایج یک گزارش نشان می دهد تعداد شاغلین در بهار 1400 نسبت به فصل مشابه سال قبل فرایند افزایشی داشته و علت اصلی آن کاهش شدت تاثیر شیوع کرونا و رونق اشتغال در برخی از بخشها بوده است.

رونق اشتغال به برخی از بخشها برگشت

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار بر اساس نتایج آمارگیری از نیروی کار مرکز آمار ایران در بهار سال های 1399 و 1400 به مقایسه تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت های عمده مالی طی این مدت پرداخته است.

به موجب این گزارش، تعداد شاغلین در بهار 1400 نسبت به بهار سال 1399 بیش از 713 هزار و 247 نفر افزایش داشته که علت اصلی این افزایش، کاسته شدن شدت تاثیر شیوع بیماری کرونا در کنار رونق اشتغال در بعضی از زیر بخشها بوده است.

شاغلان بخش حمل و نقل زمینی که تحت تاثیر شیوع کرونا با کاهش روبرو شده بود در بهار 1400 به تعداد 29 هزار و 200 نفر افزایش داشته است.

با کاهش محدودیتهای کرونایی، شاغلان بخش حمل و نقل هوایی هم 8445 نفر افزایش داشته است.

در بخش معدن تعداد شاغلین به 25 هزار و 469 نفر افزایش یافته و نشانگر رونق این بخش از فعالیتهای اقتصاد است.

در بخش کشاورزی اما تعداد شاغلین در بهار سال جاری نسبت به بهار سال قبل 14 هزار نفر کاهش یافته که از توقف رشد اشتغال در بخش مذکور حکایت دارد.

بعلاوه شاغلین بخش ساختمان در بهار 1400 نسبت به بهار سال قبل 381 هزار و 307 نفر افزایش یافته که می توان نتیجه گرفت فعالیتهای ساخت و ساز کشور مجدد افزایش پیدا نموده و انتظار می رود بخشهایی از صنعت مانند فراوری سیمان، کاشی و سایر مصالح ساختمانی با رونق روبرو شوند.

نتایج این گزارش نشان می دهد که در بخشهای فراوری منسوجات با 20 هزار و 818 نفر کاهش و پوشاک با 36 هزار و 186 نفر کاهش، تعداد شاغلین همچنان تحت تاثیر رکود حاصل از شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

تعداد شاغلین در بخش فراوری مواد و محصولات شیمیایی هم 575 نفر کاهش داشته که می توان گفت این بخش که تحت تاثیر افزایش تقاضا برای مواد ضد عفونی و شوینده افزایش پیدا نموده بود به حالت اشباع رسیده است.

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، در پی شیوع ویروس کرونا و تأثیرگذاری آن بر بسیاری از فعالیت ها، بیشتر کسب و کارها با توقف فعالیت روبرو شدند. در این بین مشاغل و صنوف خدماتی بیش از همه دچار آسیب شدند که به ریزش نیروهای کار در این بخشها منجر شد. با توجه به کاهش تاثیر شیوع بیماری کرونا در بهار سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل به نظر می رسد که بعضی از بخشها و زیرمجموعه ها با رونق اشتغال و افزایش نیروی کار همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونق اشتغال به برخی از بخشها برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق اشتغال به برخی از بخشها برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید