رنگ اصلی درهای خانه پدری جلال آل احمد پیدا شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، رنگ اصلی درهای خانه پدری جلال آل احمد پیدا شد.

رنگ اصلی درهای خانه پدری جلال آل احمد پیدا شد

احمد جزایری، بازسازیگر چوب و هنرمند منبت کار خانه پدری جلال آل احمد گفت: از اواخر خرداد کار بازسازی درهای بعضی از اتاقها را در فاز اول شروع کردیم. این اقدام از اتاق بزرگ روضه خوانی شروع شد که پنجره هایی بزرگ به سمت حیاط بیرونی و اندرونی دارد. این پنجره ها شامل دو در دو متری و دو پنجره یک متر و ده سانتیمتری است. یکی از این پنجره ها مفقود بود بنابراین باید مطابق همان ساخته میشد. اما پنجره ها حالت خورشیدی دارند و باید برای بازسازی آنها باید اول حیاط بازسازی شده و بعد داربست زده گردد و رنگ بخورد.

وی گفت: بعضی اوقات میتوان درها را از جا درآورد و سمباده زد، بازسازی نموده و رنگ زد. اما پنجره ها را نمیتوان بیرون آورد. به همین علت اتمام کار بازسازی در و پنجره ها منوط به اتمام بعضی فضاهای دیگر است. با این حال در زمانی که رنگهای نو سمباده زده شد تا به اصل چوب درها و پنجره ها برسیم بعد از برداشتن چند لایه متوجه رنگ اصلی درها شدیم. این رنگ فیروزه ای یا آبی مایل به سبز بود. این رنگ همان رنگ اولیه و اصلی است که چندین سال قبل روی درها زده شده بود چون قبل از آن به رنگ چوب می رسیم.

جزایری بیان نمود: از آنجا که این رنگ در بخش های دیگری از درها و پنجره ها هم دیده شد، تصمیم گرفتیم تمام درها و پنجره ها همین رنگ را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در زمان بازسازی، بعضی از درها به وسیله معتادانی که در این خانه و در زمانی که متروک شده بود حضور داشتند، کنده شده یا سوزانده شده اند. بنابراین تعدادی از آنها مفقود بودند باید این درها را از اول می ساختیم. اما بعضی از درها هم بودند که بخشی از آنها سوخته بود یا موریانه خورده بود بنابراین باید بریده می شدند و چوب دیگری جایگزین میشد.

این هنرمند حوزه هنرهای چوبی گفت: در حال حاضر 12 لت در و پنجره اتاق روضه خوانی کامل شده و منتظر رنگ آمیزی است. اتاق پایین آن هم دارای 8 لت در است که تعمیر شد. دو در از آنها مفقود بود و مشابه سازی و رنگ آمیزی شد.

وی اضافه کرد: خانه پدری جلال آل احمد دارای دو در اصلی است که یکی از آنها به کوچه شهید اکبری راه دارد. این در تعمیر شده است چند باری مورد تعرض نهاده شد اما از لحاظ امنیت اکنون در سلامت کامل است. اما در اصلی مسئله ای ندارد. ما تلاشمان را کردیم که تمام در و پنجره ها را به حالت اصلی درآورده و تا جایی که امکان دارد از به جامانده درها و پنجره ها استفاده کنیم.

منبع: همگردی

به "رنگ اصلی درهای خانه پدری جلال آل احمد پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ اصلی درهای خانه پدری جلال آل احمد پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید