راه های مقابله با بیماری حرکت در سفر

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، بیماری حرکت چیست؟

شاید برایتان عجیب باشد که فردی بگوید به بیماری حرکت در سفر مبتلا هستم. این بیماری وجود دارد و در صورت بروز بسیار آزاردهنده خواهد بود. بیماری حرکت یک عارضه در مسافرت و حین سوار شدن بر وسایل نقلیه است که با بروز آن مشکلاتی در سیستم تعادلی گوش داخلی به وجود می آید. بروز آن می تواند در سفر همه برنامه هایتان را به هم بریزد، مهم نیست با چه وسیله ای در سفر هستید و در کجای جهان قرار گرفته است. می خواهد کشور کناری باشد یا آنسوی جهان، کافیست به سراغتان بیاید و اگر بلد نباشید با آن چگونه مقابله کنید خاطره سفرتان را تلخ می نماید. در بیماری حرکت به دلیل بعضی حرکات هواپیما، قطار، اتوبوس، ماشین و … مشکلاتی برای تعادل مسافر ایجاد می گردد. مشکلاتی از قبیل حالت تهوع، استفراغ، تعرق شدید، احساس سرما، لزر و ضعف که ناشی از بر هم خوردن مایع گوش میانی و رسیدن پیغام هایی به مغز می گردد، در این شرایط فرد تا حدودی تعادل و احساس امنیت خود را از دست می دهد. بیماری حرکت در زنان و بچه ها بیشتر دیده می گردد.

راه های مقابله با بیماری حرکت در سفر

با وبلاگ مایکروتاچ همراه باشید تا در ادامه به معرفی راهکار هایی کلی برای جلوگیری از این بیماری بپردازیم.

  • تا می توانید مقدار تکان خوردن و حرکت تان را به حداقل برسانید. برای مثال اگر تجربه این بیماری را در گذشته داشته اید جایگاه های جلوتر از بال را انتخاب نمایید، در کشتی و قایق وسط بنشینید و اگر با ماشین شخصی راهی سفر هستید جایگاه جلو را انتخاب نمایید.
  • پیشنهاد می کنیم اگر با ماشین و یا اتوبوس در سفر هستید، از هوای آزاد بهره ببرید و صورتتان را کمی در معرض باد قرار دهید، می توانید چشمانتان را ببندید و به خواب بروید. اما اصلا توصیه تماشای فیلم و مطالعه کتاب را نمی کنیم؛ چراکه اینها احتمال بروز این بیماری را در شما زیاد می نمایند.
  • در هواپیما و یا اتوبوس دستگاه تهویه بالای سرتان را روشن نمائید تا هوای مطبوع اطرافتان جریان پیدا کند
  • در مسیرتان به اجسام متحرک خیره نشوید؛ چرا که باعث سرگیجه در شما می شوند. به جای خیره شده به سوژه های متحرک به خط ثابتی در بالای افق نگاه کنید.
  • صرف غذاهای چرب و سنگین در سفر بروز چنین بیماری را افزایش می دهد. اگر احساس کردید این بیماری به سراغتان آمده کمی لیمو ترش میل نمایید.
  • بعضی عوامل روانی، نگرانی و ترس نیز در بروز این بیماری تاثیرگذار هستند ، با دور کردن ترس از ارتفاع و مسافرت از بروز آن جلوگیری کنید.
  • در صورت بروز سرگیجه چشمانتان را نبندید، این کار باعث افزایش سرگیجه و حالت تهوع در زمان حرکت می گردد.
  • برای درمان بیماری حرکت داروهای بسیاری وجود دارند که علائم این بیماری را کاهش می دهند. از آنجائیکه این داروها کمی خواب آور است ممکن است در سفر باعث گیج شدن شما و یا به خطر انداختن تان حین رانندگی گردد. پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف این داروها با پزشک متخصص مشورتی در این زمینه داشته باشید.
منبع: الی گشت

به "راه های مقابله با بیماری حرکت در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های مقابله با بیماری حرکت در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید