فراوری داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ به نقل از نیواطلس، داروهای بیهوشی و فناوری های پشتیبان آنها از زمان توسعه در دهه 1840 میلادی تا به امروز پیشرفت های عظیمی نموده اند اما در حوزه بیهوشی میدان جنگ هنوز پیشرفت های زیادی در این زمینه به غیر از تزریق مورفین انجام نشده است.

فراوری داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ

برای این امر دو علت وجود دارد. نخست آنکه داروهای بیهوشی مسکن های ساده نیستند بلکه ترکیبی پیچیده از داروهایی هستند که برای انجام فعالیت های مختلف از جمله آرام کردن بیمار، کاهش حس های وی، ثابت نگه داشتن بیمار یا ایجاد بیهوشی به کار می روند. علاوه بر این موارد ایجاد بیهوشی احتیاجمند کارشناسی است که بیمار را رصد و پشتیبانی لازم را به شکل به کارگیری گازهای مختلف و مکانیسم های دیگر برای تثبیت شرایط تنفس، نگه داشتن سطح اکسیژن در شرایط سبز و حفظ عملکرد قلب انجام می دهد.

علت دیگر آن است که با وجود آنکه داروهای بیهوشی صدها میلیون بار استفاده شده اند، هیچ کس شیوه عملکرد آنها را درک نمی نماید. پزشکان می دانند چگونه باید از آنها استفاده نمایند، اما مکانیسم تاثیرگذاری آنها را نمی دانند.

دارپا سعی دارد طی برنامه نو خود ایده هایی درباره ایجاد یک روش بیهوشی ساده تر، سهل الاستفاده تر در میدان جنگ را با آنالیز مشکل در سطح بنیادین مطالعه کند. روش نو شامل مطالعه مکانیسم های بیهوشی از شرایط آناتومیکی تا سطح مولکولی است تا علت این روند تعیین و روشی برای از بین بردن درد ایجاد گردد و از سوی دیگر بتوان درمان هایی برای نجات بیمار در زمان جراحت در میدان جنگ بدون احتیاج به تجهیزات بیمارستانی و متخصصان یا عوارض جانبی خطرناک فراهم کرد.

مایکل فیسل مدیر این برنامه دارپا می گوید: داروهای بیهوشی برای مراقبت از میدان جنگ ریسک این چالش را کمتر می نماید و هر چند برای وزارت دفاع آمریکا توسعه می یابد اما در تمام بخش ها کارآمد خواهد بود. این داروها برای یاری های اولیه در سرویس های اورژانس در منطقه ها دور افتاده تا سرویس های پزشکی هوایی کارآمد است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید