برترین کتاب های آموزش طراحی برای علاقه مندان به هنر نقاشی

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، طراحی و نقاشی یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان در اوقات فراغت خود انجام داد. بسیاری طراحی و نقاشی را به صورت یک حرفه جدی در زندگی پیش گرفته اند و می خواهند که در این رشته توانایی های بالاتری کسب نمایند و بسیاری از هنر درمانی برای بهبود حال روحی خودشان استفاده می نمایند؛ ولی اولین قدم ها برای آغاز هنر طراحی می تواند بسیار سخت و گاهی گیج نماینده باشد. یکی از برترین راه ها برای آغاز، خواندن برترین کتاب های آموزش طراحی موجود در بازار است که به هنرمندان نوقلم یاری می نماید تا قواعد را زودتر یاد بگیرند و به سمت مسیر پیشرفت خود با سرعت بیشتری قدم بردارند؛ ولی انتخاب یک کتاب خوب برای آغاز طراحی ممکن است کار سختی به نظر برسد. هزاران کتاب متنوع وجود دارند که مدعی هستند که برترین گزینه برای آغاز هستند و انتخاب میان آن ها امر دشواری است. کتاب های جمع آوری شده در فهرست پیش رو، برترین گزینه ها برای آغاز طراحی هستند که به شما یاری می نمایند تا با سرعت هرچه تمام تر اولین قدم های خود را در هنر طراحی بردارید و زودتر به آن چیزی که در آرزوی خلق کردن آن بر روی کاغذ هستید برسید. هرکدام از این کتاب های آموزش طراحی از روش ها و رویکرد های مختلف برای برخورد با طراحی استفاده می نمایند. با خواندن آموزش های مطرح شده در آن ها می توانید به سمت این هنر قدیمی ولی مجذوب کننده قدم های درست و سریع بردارید.

برترین کتاب های آموزش طراحی برای علاقه مندان به هنر نقاشی

5- کتاب های آندره لومیس

برترین مدرس طراحی که پایه گذار آموزش طراحی اصولی بوده و بعد از یک قرن همچنان کتاب های او به عنوان برترین منبع برای یاد گرفتن طراحی اصولی نام برده می گردد، کتاب های مدرس و نقاش آمریکایی آندره لومیس است. آندره لومیس در طول زندگی خود، کتاب های متعددی که به آموزش اصول هنر طراحی می پردازد نوشته است. کتاب های اصول طراحی چهره برای یاد گرفتن تخصصی طراحی چهره، طراحی از حرکات بدن انسان برای یاد گرفتن اصولی آناتومی از برترین منابع برای یاد گرفتن طراحی هستند. اگر رویکرد شما به طراحی به شکل رئالیسم و به صورت آموزشگاهک است، تمامی کتاب های تألیفی آندره لومیس از برترین کتاب های آموزش طراحی موجود هستند. اصول طراحی آندره لومیس همچنان در آموزشگاه های طراحی و دانشگاه های نقاشی خارج از کشور آموزش داده می شوند و به همین علت آندره لومیس به عنوان یکی از پدر های طراحی رئالیسم آموزشگاهک شناخته می گردد. خواندن آثار او از برترین و اصولی ترین راه های ورود به هنر طراحی است.

4- راهنمای کامل طراحی اثر جیووانی سیواردی

یک منبع کامل برای آموزش طراحی که نتیجه یک عمر کوشش نقاش معروف ایتالیایی، جیووانی سیواردی است که تمام اصول طراحی را به کامل ترین شکل ممکن آموزش می دهد. این دو کتاب از اصول اولیه طراحی آغاز می نماید و قدم به قدم به طراحی چهره، طراحی لباس، طراحی دست و پا، طراحی آناتومی، طراحی چشم انداز، طراحی حیوانات و طراحی نور و سایه را آموزش می دهد. مجموعه جیووانی سیواردی در مجموعه کتاب راهنمای کامل طراحی کوشش نموده که تمام اصول و قوانین طراحی را مطرح کند و موضوعی از قلم نیفتد. برای همین کتاب های او یک منبع عالی و کامل برای یاد گرفتن تمامی اصول طراحی است که قوانین طراحی هر موضوعی که یک هنرمند تازه وارد آرزوی کشیدن آن را دارد را در اختیارش می گذارد. حتی طراحی های خود هنرمند نیز در کتاب مرحله به مرحله با شما همراهی می نمایند و تمام اصول طراحی را با تصاویر خلق شده به وسیله خود او به شما آموزش می دهند. اگر در پی یک منبع جامع و کامل، که به وسیله یک هنرمند مدعی در عرصه خود نوشته شده باشد هستید، راهنمای کامل طراحی یک گزینه بسیار مناسب است.

3- طراحی حسی اثر کیمون نیکلایدز

کتاب طراحی حسی رویکرد کاملا متفاوتی به طراحی از دیگر کتاب ها ارائه می دهد. همان طور که از نام کتاب معین است، کیمون نیکلایدز با طراحی به شکل حسی برخورد می نماید. تئوری او برای تدریس طراحی این است که اصول و قوانین طراحی در ابتدا باعث آسیب می گردد و برترین رویکرد برای برخورد با طراحی، کنار گذاشتن تکنیک ها و روش های اصولی در این مبحث و برخورد مستقیم با خود سوژه مورد نظر طراحی است. برای اینکه بتوانی چیزی که در روبروی خود قرار دادی را طراحی کنی، باید بتوانی که درست به او نگاه کنی. همان طور که کودک در ابتدا به صورت غریزی کوشش می نماید که توانایی تکلم را در خود به وجود بیاورد و در مرحله های بعدی، به صورت تخصصی تر قوانین را یاد می گیرد، هنرمند نیز ابتدا باید با طراحی به شکلی غریزی برخورد کند و پس از عادت کردن فکر و دست او به درست کشیدن، به سراغ اصول طراحی برود. روش ها و تمرین های ارائه شده در طراحی حسی کاملا کاربردی و به شدت مؤثر هستند و برای همین این کتاب از برترین کتاب های آموزش طراحی است که با رویکردی متفاوت برای کسانی که روش های آموزشگاهک را مؤثر نمی دانند بسیار مفید است.

2- صفر تا صد طراحی در ده فصل

اگر تماشا تعداد زیاد کتاب های آموزش طراحی باعث سردرگمی شما شده، صفر تا صد طراحی در ده فصل یک کتاب عالی آموزش طراحی است که این مشکل را حل نموده است. صفر تا صد طراحی در ده فصل برترین های آموزش بزرگان مدرس طراحی در طول تاریخ را در کنار یکدیگر جمع نموده و آن ها را به ترتیبی مناسب برای یادگیری کنار هم قرار داده تا به برترین برترین های این عرصه دسترسی راحت داشته باشید و دیگر نیازی به خواندن تمام کتاب های آموزشی طراحی نباشد. آموزش های ژن فرانک، ویلیام آف پاول، آندره لومیس، چارلز لاسال و ویکتور امبروس که تمامی مهم ترین مدرس های طراحی در طول تاریخ بوده اند، به صورت ده فصل کنار یکدیگر جمع شده است که اصول طراحی را از ابتدا تا سرانجام در اختیار شما قرار می دهد. این کتاب یک آغاز عالی برای هنرمندان علاقه مند به طراحی است و با خواندن کامل این کتاب، شما تمام اصول طراحی را یاد خواهید گرفت.

1- طراحی با سمت راست مغز اثر بتی ادواردز

کتاب طراحی با سمت راست مغز اثر بتی ادواردز، از نظر بسیاری برترین کتاب آموزش طراحی است که رویکردی متفاوت ولی کاربردی برای آشنایی با هنر طراحی دارد. طراحی با سمت راست مغز به جای اینکه به وسیله قوانین آموزشگاهک طراحی به شما آموزش دهد، از روشی بسیار مؤثرتر برای آموزش طراحی می نماید؛ حقایق علمی در خصوص مغز انسان که در هنگام طراحی اتفاق می افتد. بتی ادواردز به وسیله علم، قدم به قدم مغز انسان را تحلیل می نماید و به وسیله توضیحات علمی، هنر طراحی را برای شما باز می نماید. کتاب طراحی با سمت راست مغز ابتدا به تحلیل طراحی های دوران کودکی ما می پردازد؛ اینکه در آن موقع در مغز کودک ما چه می گذشته و اینکه چرا از دورانی که در کودکی طراحی می کردیم تا به امروز پیروز به پیشرفت نشده ایم. بتی ادواردز می گوید که علت اینکه طراحی ما ضعیف است، این است که از سمت چپ مغز خود استفاده می کنیم؛ سمتی که فقط بر اساس اصولی که زمانی یاد گرفته عمل می نماید. کتاب در ادامه تمرین های متعددی ارائه می دهد تا شما با استفاده از سمت راست مغز خود طراحی کنید و از همان ابتدا پیشرفت خود را در طراحی می بینید. اگر برخورد به وسیله علمی با طراحی برای شما کاربردی تر از یادگیری آموزشگاهک طراحی می آید، کتاب طراحی با سمت راست مغز از برترین کتاب های آموزش طراحی است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

منبع: وبلاگ مایکروتاچ مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین کتاب های آموزش طراحی برای علاقه مندان به هنر نقاشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کتاب های آموزش طراحی برای علاقه مندان به هنر نقاشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید