تاسیسات گردشگری مناسب سفرهای خانوادگی نیست

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: معیار ارزش گذاری و استانداردسازی برای تاسیسات گردشگری معیار خانواده نیست.

تاسیسات گردشگری مناسب سفرهای خانوادگی نیست

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، در نشست تخصصی گردشگری و معنویت که با رویکرد سلامت معنوی پیش از ظهر سه شنبه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گردید، شهاب طلایی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درباره سفر و سلامت معنوی و خانواده گفت: در موضوع شکل گیری گردشگری خانوادگی تعداد زیادی از افراد دنیا در محلی زندگی می نمایند که وطن خودشان نیست و این باعث انجام سفرهای بیشتر می گردد.

وی اضافه کرد: ارتباط نزدیکی بین نسل ها رخ داده است و آن شکاف قبل کمتر شده است. نسل قدیم سعی می نماید که خود را به روز نگه دارد این باعث می گردد که ارتباط بین خانواده ها بیشتر گردد بیشتر از 60 درصد از جمعیتی که از چین خارج می گردد با خانواده سفر می نمایند. زیرساخت هایی که کشورها باید در آینده مد نظر قرار دهند ایجاد زیرساخت ها برای حضور خانوادگی افراد است. الان یک خانواده برای سفر تصمیم می گیرد و حتی ممکن است نظر فرزند خانواده برای تصمیم به سفر غالب باشد.

طلایی ادامه داد: وقتی زیرساخت های توسعه کشورها را آنالیز کنید، با زیرساخت هایی روبرو می شوید که غالباً برای خانواده تعریف نشده است حتی در استان خراسان رضوی تأسیسات و هتل ها برای حضور خانواده ها مناسب نیستند. معیار ارزش گذاری و استانداردسازی ما برای تأسیسات گردشگری معیار خانواده نیست.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در سند تحول سیزدهم به موضوع گردشگری خانوادگی اشاره شده است و ما امیدواریم به موضوع برنامه ریزی برای خانواده و توجه به نیازها و نگرش های خانواده ها و آماده کردن زیرساخت ها برای این سفرها و معنویت افزایی در جامعه بیشتر کار کنیم.

منبع: دنیای سفر

به "تاسیسات گردشگری مناسب سفرهای خانوادگی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیسات گردشگری مناسب سفرهای خانوادگی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید