بیوگرافی جانی دپ ، پول سازترین خبرنگاران هالیوود

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، جانی دپ (Johnny Depp) خبرنگاران سینمای هالیوود در 9 ژوئن سال 1963 (19 خرداد 1342) در کنتاکی به جهان آمد. درباره بیوگرافی جانی دپ بیشتر بدانید.

بیوگرافی جانی دپ ، پول سازترین خبرنگاران هالیوود

بی شک هر کدام از شما چنانچه با دنیای سینما هم آشنا نباشید حداقل یک بار نام جانی دپ همان وبلاگ مایکروتاچ سینمای هالیوود را شنیده اید. این هنرمند توانا از بازیگری گرفته تا کارگردانی و تهیه کنندگی را تجربه نموده و انصافا پیروز هم بوده است. با هم نگاهی به بیوگرافی جانی دپ می اندازیم.

بیوگرافی جانی دپ

جانی دپ (Johnny Depp) با نام کامل جان کریستوفر دپ دوم در 9 ژوئن سال 1963 (19 خرداد 1342) در اوونسبرو واقع در کنتاکی متولد شد. او اکنون هنرپیشه، تهیه کننده، موسیقی دان، فیلم نامه نویس و کارگردان فیلم آمریکایی است. او تا به امروز توانسته است جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم را برای بهترین بازیگر مرد از آن خود کند. دپ یکی از پولسازترین وبلاگ مایکروتاچ های هالیوود است.

در آن موقع پدر وی سنیور جان، مهندس شهرسازی و مادرش بتی، پیشخدمت بود. جانی در کودکی رابطه چندان دلچسبی با پدرش نداشت. رابطه اش با مادرش نیز بد نبود ولی پدربزرگ را به هر کس دیگری ترجیح می داد، به طوری که بیشتر زمانش را در کنار وی سپری نموده و خاطرات شیرین بسیاری را از این دوران در ذهنش دارد. او یک برادر به نام دنیل دارد که رمان نویس است و دو خواهر نیز به نام های کریستی (که اکنون مدیر شخصی او است) و دبی دارد.

خانواده او در دوران کودکی اش اغلب نقل مکان می کردند به طوری که او و برادر و خواهرانش در بیش از 20 مکان مختلف زندگی نموده اند و در نهایت در سال 1970 در فلوریدا ساکن شدند.جانی در کودکی اش به خاطر استرس ناشی از رو به رو شدن با مسائل خانوادگی دست به خودآزاری می زد و هفت یا هشت اثر زخم به جا مانده از آن موقع دارد.

زمانی که مادرش متوجه علاقه وی به موسیقی شد، برای اینکه دست از خودآزاری هایش بردارد برای او گیتاری به قیمت 25 دلار خرید. از آن به بعد جانی خود را در اتاق حبس می کرد و شب و روز گیتار می نواخت. در پانزده سالگی، والدینش از هم جدا شدند و او نزد مادرش باقی ماند.

جانی دپ در 16 سالگی از مدرسه اخراج شد و به موسیقی راک روی آورد و وارد یک گروه راک به نام کیدز شد. حضور وی در این گروه کوتاه مدت بود چرا که او اهداف بزرگتری را در سر می پروراند. پس برای پیشرفت بیشتر به لس آنجلس نقل مکان کرد؛ شهری که سرنوشت او را تغییر داد. در لس آنجلس به عضویت گروه سیتی انجلز درآمد و آنها را در اولین اجرای رسمیشان تحت عنوان اندوه مرد جوان همراهی کرد.

جانی دپ در سال 1983 دپ با لوری آن آلیسون ازدواج کرد. چند سال بعد همسرش، نیکولاس کیج را به او معرفی کرد و کیج به او پیشنهاد کرد تا وارد عرصه بازیگری و سینما گردد. جانی در سال 1985 از همسرش جدا شد.

تصویر مراسم ازدواج جانی دپ و لوری آن آلیسون

دپ با بازی در فیلم کابوس در خیابان الم (A Nightmare on Elm Street) به کارگردانی وس کراون، برای اولین بار روی پرده سینماها ظاهر شد و با موقیت گسترده این اثر و محبوبیت آن، او نیز به محبوبیتی نسبی رسید. با این وجود او همچنان احساس می کرد که علاقه اصلیش موسیقی است نه سینما. در همین مقطع، گروه موسیقی جانی از هم پاشیده شد و عملا او بدون گروه ماند. بعد از بازی در فیلم اقامتگاه خصوصی (Private Resort) تصمیم گرفت حرفه دومش را جدی تر بگیرد و بدین ترتیب در کلاس های بازیگری در لس آنجلس شرکت کرد. پس از اتمام این کلاس ها برای بازی در فیلم جنجالی الیور استون یعنی جوخه (Platoon) انتخاب شد که اتفاقا فیلم، در ادامه جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز از آن خود کرد.

جانی دپ که خود معتقد است عشق تنها یک بار یا نهایتا دوبار به سراغ هر کسی می آید این بار خوش شانسی آورد و برای بار دوم عاشق شد. او سر صحنه فیلم کوتاه احمق ها با شریلین فن آشنا و نامزد شد. جانی دپ و شرلین فن برای فیلم تراشین در سال 1986 تست دادند و هر دو پذیرفته شدند. کارگردان فیلم جانی دپ را به عنوان وبلاگ مایکروتاچ اصلی برگزید. این نقش دومین نقش اصلی او محسوب می شد. اما بعدا تهیه کننده فیلم با انتخاب کارگردان مخالفت و او را رد کرد.

سینما او را به وبلاگ مایکروتاچ هالیوودی تبدیل کرد

جانی دپ در سال 1990 در فیلم ادوارد دست قیچی به کارگردانی تیم برتون بازی کرد که پیروزیت فیلم به ارتباط طولانی مدت آن دو انجامید و آینده حرفه ای جانی دپ را تحت تاثیر قرار داد. بعد با فیلم هایی مانند اسلیپی هالو، چارلی و کارخانه شکلات سازی، سری دزدان دریایی کارائیب، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، آلیس در سرزمین عجایب، رنگو و سایه های سیاه به پیروزیت های بزرگی در گیشه دست یافته است. جانی دپ برای به تصویر درآوردن شخصیت هایی مانند ادوارد دی وود در اد وود، جوزف دی. پیستن در دنی براسکو، هانتر اس. تامپسون در ترس و نفرت در لاس وگاس، جورج جانگ در کوکائین و جان دیلینجر در دشمنان مردم تحسین شده است.

بعضی از آثار هنری جانی دپ:

  • سایه های سیاه (2011)
  • دزدان دریایی کارائیب: بر امواج بیگانه (2011)
  • گردشگر (2010)
  • آلیس در سرزمین عجایب (2010)
  • دشمنان ملت (جان دیلنجر) (2009)
  • شهر گناه 3 (2009)
  • خاطرات رم (2009)
  • شهر گناه 2 (2009)
  • شانتارام (2009)
  • سوئینی تاد (2007)
  • دزدان دریایی کارائیب: سرانجام دنیا (2007)
  • دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده (2006)
  • هرزه (2006)
  • عروس مرده (2005)
  • چارلی و کارخانه شکلات سازی (2005)
  • افسار گسیخته (2004)
  • در جستجوی ناکجاآباد (2004)
  • و بعد از آن آنها شاد زیستند (2004)
  • پنجره مخفی (2004)
  • صبحانه با شکارچی (2003)
  • گمشده در لامانچا (2003)
  • روزی روزگاری در مکزیک (2003)

جانی دپ گران ترین بازیگر هالیوود شناخته شد

مجله پیپل تا به امروز دو بار در سال های 2003 و 2009 او را به عنوان جذاب ترین مرد معرفی نموده است. نام جانی دپ در کتاب رکوردهای دنیای گینس به عنوان گران ترین بازیگر با دستمزد 75 میلیون دلار ثبت شده است. در سال 1995 مجله امپایر جانی دپ را به عنوان یکی از 100 وبلاگ مایکروتاچ تاریخ سینما انتخاب کرد و مقام 67 را در بین 100 وبلاگ مایکروتاچ همیشگی سینما به او داد. در سال 2001 یکی از 20 چهره دنیای سرگرمی شناخته شد و در سال 2012 وبسایت IMDB جانی دپ را به عنوان بهترین بازیگر سینمای دنیا در 10 سال گذشته معرفی کرد.

جوایز و نامزدی ها

- نامزد جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/ در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم گردشگر - 2010

- نامزد جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/ در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم آلیس در سرزمین عجایب (فیلم 2010)

- برنده جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/ در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم سوئینی تاد - 2008

- نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سوئینی تاد - 2008

- نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/ در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم دزدان دریایی کارائیب: گنجینه مرد مُرده- 2007

- نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/ در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم چارلی و کارخانه شکلات - 2006

- نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم در جستجوی ناکجاآباد - 2005

- نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/ در ژانر درام، برای فیلم در جستجوی ناکجاآباد -2005

- نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 2004 برای فیلم دزدان دریایی کارائیب به عنوان بهترین بازیگر نقش اول

- دریافت جایزه امپایر (انگلستان) در سال 2004 برای فیلم دزدان دریایی کارائیب

- نامزد دریافت کایزه گلدن گلوب در سال 2005 برای فیلم Finding neverland

- نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 2000 برای فیلم Finding neverland به عنوان بهترین بازیگر نقش اول

- نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در سال 1995 برای فیلم اد وود به عنوان بازیگر

دزدان دریایی کاراییب: مرده ها قصه نمی گویند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) نیز جدیدترین فیلم با بازی جانی دپ است که در بیست و ششم ماه می (5 خرداد) به سینماهای دنیا آمد.

مجله اینترنتی وبلاگ مایکروتاچ

منبع: setare.com

به "بیوگرافی جانی دپ ، پول سازترین خبرنگاران هالیوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی جانی دپ ، پول سازترین خبرنگاران هالیوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید