باید در اتحادیه جهانی کشتی نماینده داشته باشیم

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، نیما صادقی داور المپیکی کشورمان در حاشیه جام تختی در واکنش به انتخاب محمد مصلایی پور به عنوان تنها نماینده ایران در المپیک توکیو در جمع خبرنگاران گفت: گزینش داوران المپیکی از پیکارهای جهانی 2019 نورسلطان قزاقستان شروع شد. داوران ایرانی در 4 یا 5 مسابقه گزینشی شرکت کردند که در سرانجام وی به عنوان داور کشتی ایران در المپیک انتخاب شد که امیدوارم نماینده شایسته ای برای ایران در المپیک باشد.

باید در اتحادیه جهانی کشتی نماینده داشته باشیم

وی گفت: کشورهای آلمان، روسیه، ترکیه هر کدام با سه نماینده و آمریکا و ژاپن هم 2 نماینده دارند. البته به غیر از اینکه داوران خوب جهان به المپیک دعوت شده اند، کشورهایی هم که در اتحادیه صاحب نفوذ هستند هم در المپیک تعداد بیشتری داور و یا نماینده دارند. امیدوارم که ما هم بتوانیم در اتحادیه جهانی یک نماینده داشته باشیم که در چنین مواقعی می تواند در همه زمینه ها که داوری یکی از آن است یاری کند.

صادقی در پایان در مورد اینکه چرا بعضی کشورها تعداد داوران بیشتری دارند و یا حتی بعضی کشورهایی که اصلاً جایگاهی در کشتی ندارند دارای نماینده هستند، گفت: هم اکنون نماینده داوری کشور اکوادور نیز در المپیک حضور دارد. المپیک شرایطش با مسابقات جهانی فرق می نماید. به هر حال برای حفظ کشتی در بازی های المپیک سعی می نمایند از کشورهای مختلف در المپیک استفاده نمایند. نمرات داوران ارزیابی شده که در پایان 6 تا 7 مسابقه گزینشی آنالیز و در پایان به جمع بندی می رسند. داوران المپیکی ایران از نظر کیفیت کار خوب هستند و ما 2 کاندیدا دیگر هم برای حضور در المپیک توکیو داشتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "باید در اتحادیه جهانی کشتی نماینده داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در اتحادیه جهانی کشتی نماینده داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید