انتقاد تند امام از محمد مخبر

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ارزیابی دولت سیزدهم مقداری زود است، اما با توجه به سابقه افراد انتخاب شده تجربه و کارآمدی لازم دیده نمی گردد.

انتقاد تند امام از محمد مخبر

جواد امام در مصاحبه با ایلنا، در ارزیابی کابینه سیزدهم که روز چهارشنبه به استثنا وزیر آموزش و پرورش توانست از مجلس یازدهم رای اعتماد بگیرد و در پاسخ به این سوال که آیا دولتمردان می توانند با توجه به شرایطی که در کشور پدید آمده است مسائل و معضلات را رفع نمایند، گفت: معتقدم اندکی برای قضاوت، ارزیابی و اظهارنظر در مورد کابینه ای که تشکیل شده زود است، اما اگر بخواهیم به سابقه افرادی که متصدی پست وزارت شده اند نگاه کنیم آن مقدار سابقه در این کابینه دیده نمی گردد که مسائل کشور را با توجه به چالش هایی که با آن روبرو هستیم رفع نمایند. این تیم هم تیمی نیست که در این زمینه کارآمد و توانمند بوده و تجربه داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اعتقادم بر این است در حوزه های مالی خصوصا با انتخاب هایی که اجرا شده با چالش هایی روبرو خواهیم شد چرا که تیم مالی تیم هماهنگ و منسجمی به نظر نمی آید.

وی تاکید نمود: با این اوصاف باید منتظر بود و من البته امیدوارم دولتمردان بتوانند پیروز شوند، اما آن چیزی که از شمایل این کابینه مشاهده می کنیم بعید است با اتفاقات موجود جامعه و شعار هایی که آقای رئیسی دادند بتوانند در کوتاه مدت توفیق به دست بیاورند.

امام درباره اینکه معاون اول رئیس جمهور گفته است با کشور هایی که پول های ما در آنجا بلوکه شده تماس گرفتیم و آن ها قول آزادی پول های مان را دادند و دیگر اظهاراتی که این روز ها می شنویم که باید اولویت دولت سیزدهم باشد، گفت: فرمایش های آقای مخبر اگر واقعی باشد باید نمود عینی اش قابل رویت و لمس باشد، یکی از پارامتر های شرایط مالی منابع و نقدینگی است.

وی خاطر نشان کرد: دولت در همین ماه اول که از روی کار آمدنش می گذرد یکی از چالش های جدی اش پرداخت حقوق است و مصوبات قانون مجلس و دولت حقوق فرهنگیان را با چالش روبرو نموده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: آقای مخبر در جایی گفته اند در بحث کالا های اساسی مسئله ای نداریم و انبار ها را پر کردیم که اگر این امر واقعیت داشته باشد، خوب است، اما فکر می کنم یک مقداری شعاری است چرا که دولت به طور کامل مستقر نشده است تا بخواهد ثبت سفارش انجام دهد، حمل کالا ها صورت گیرد و بارگیری و ترخیص انجام گردد بنابراین اگر دولت سرعت عمل داشته باشد که یک چنین چیزی را با یک اشاره انجام دهد احتیاج به ثبت سفارش و ترخیص نباشد و همه انبار های ما پر گردد امیدوار نماینده است، اما بعید است این چنین چیز هایی مطرح گردد.

وی تاکید نمود: ما که در این دولت نقشی نداریم و مورد مشورت هم نیستیم، اما می خواهیم که پیروز گردد چرا که تاب و توان مردم زیر فشار های مالی رو به اتمام است و اگر این دولت پیروز نگردد قاعدتاً بارش به تنهایی متوجه یک جریان خاص و دولت نیست بلکه بیشتر متوجه نظام است.

منبع: فرارو

به "انتقاد تند امام از محمد مخبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند امام از محمد مخبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید