امبدینگ چیست و چه فوایدی دارد؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، به نوعی روش درمان خاص به یاری نخ های مخصوص، امبدینگ می گویند که افراد متخصص در زمینه طب سوزنی، با استفاده از مواد و وسایل خاص، در پی درمان بعضی مسائل هستند.

امبدینگ چیست و چه فوایدی دارد؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، بنابراعلام سوزنیران، امبدینگ، فواید بسیار دیگری هم دارد که دانستن آنها، حتما شما را کنجکاو خواهد نمود که بیشتر درمورد آن بدانید و درمورد این روش درمانی تحقیق کنید.

در ادامه قصد داریم شما را با یکی از برترین متخصصان طب سوزنی تهران، دکتر محقق و فواید استفاده از امبدینگ و کاشت نخ آشنا کنیم.

چگونگی پیدایش امبدینگ

حدود 30 سال قبل، متخصصان و پزشکان فرانسوی، برای بهبود بیماران سرطانی، امبدینگ را ابداع کردند.

برای حل عوارض شیمی درمانی پزشکان تصمیم گرفتند به یاری روش امبدینگ، به یاری تحریک نقاط طب سوزنی و با نخ های خاص، عوارض ناشی از شیمی درمانی را در آنها کنترل نمایند. بعد از آن، از این روش درمانی در حوزه های دیگری هم استفاده شد و مورد استقبال بیماران نهاده شد. در ادامه به بیماری هایی که به یاری امبدینگ درمان می شوند اشاره می کنیم.

امبدینگ چگونه به درمان بیماری ها می پردازد؟

بعد از اینکه در خصوص پیدایش این روش درمانی آشنایی پیدا کردیم، سوالی که برای ما مطرح می گردد، این است که چگونه امبدینگ به درمان بیماری ها می پردازد. این روش درمانی، به نوعی یک روش نو در حیطه طب سوزنی است که متخصصان در آن، از نخ هایی استفاده نموده و آنها را داخل نقاط طب سوزنی بدن فرو نموده و در همان قسمت قرار می دهند.

این نخ ها، قابل جذب بوده و بعد از سه الی پنج هفته که داخل بدن می مانند، حین جذب شدن، نقاط طب سوزنی را هم تحریک می نمایند. در واقع در این روش، نقاط طب سوزنی در بدن افراد، پیوسته در حال تحریک شدن از طریق این نخ ها است. به همین ترتیب، اثر درمانی خود را برای مدت طولانی در بدن حفظ می نمایند. تفاوت آن با طب سوزنی، این است که بجای سوزن از نخ استفاده شده و اثربخشی طولانی تری هم دارد.

از امبدینگ برای درمان کدام بیماری ها استفاده می گردد؟

همانطور که قبل تر گفتیم، از امبدینگ برای کنترل عوارض ناشی از شیمی درمانی استفاده می شد اما حالا در سایر زمینه ها هم از این روش یاری می گیرند. موارد استفاده از امبدینگ عبارتند از:

برطرف مسائل گوارشی به یاری امبدینگ

یکی دیگر از فواید انجام روش درمانی امبدینگ، این است که به درمان بعضی مسائل گوارشی هم یاری می نماید. از جمله این مسائل، یبوست است که درصد زیادی از جامعه مخصوصا بانوان، به آن مبتلا هستند.

استفاده از روش درمانی امبدینگ، برای کدام افراد تاثیر بیشتری دارد؟

برای دریافت خدمات امبدینگ، افراد نسبت به یکدیگر مزیت هایی دارند. یعنی این روش درمانی، تاثیر بهتری روی آنها خواهد گذاشت. برای مثال، اگر سن افرادی که قصد استفاده از این خدمات را دارند، کمتر باشد، نتیجه بهتری دریافت می گردد. اگر افرادی که حین دریافت خدمات امبدینگ، به فعالیت های ورزشی بپردازند، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

آیا استفاده از امبدینگ عوارضی به همراه دارد؟

نخ مورد استفاده در این روش، همان نخی است که در جراحی ها هم از آن استفاده می نمایند. بعلاوه زیر نظر متخصص، در نقاط طب سوزنی کاشته شده و نگرانی نخواهد داشت. بعد از آن هم، عوارض خاصی در افراد دیده نشده است. بعلاوه، عفونت در قسمت کاشت نخ و یا داشتن حساسیت به آن، بسیار پایین و نادر است.

از چه مراکزی برای دریافت روش درمانی امبدینگ یاری بگیریم؟

همانطور که استفاده از این روش درمانی، اثربخش است، استفاده از خدمات بی کیفیت هم می تواند خطرناک و آسیب زا باشد. برای همین باید در انتخاب مرکز و موسسه خود، نهایت دقت را به کار ببرید.

داشتن تخصص و سابقه درخشان، ملاک های انتخاب یک مرکز درمانی هستند. دکتر محقق به اسم اولین مدرس امبدینگ کشور؛ با دانش و مهارت، بعلاوه سابقه عالی در این زمینه، به اسم یک نمونه بی نظیر برای دریافت خدمات درمانی طب سوزنی و امبدینگ، به تعداد می رود.

در مرکز فوق تخصصی طب سوزنی سوزنیران، خدماتی از قبیل طب سوزنی، امبدینگ (کاشت نخ)، لاغری با طب سوزنی، و... انجام می گردد. برای آشنایی بیش تر با طب سنتی می توانید به سایت سوزنیران به آدرس زیر مراجعه کنید.

منبع : irsoozan.ir

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امبدینگ چیست و چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امبدینگ چیست و چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید